Astra F - Wymiana żarówek podświetlenia.pdf
(
1510 KB
)
Pobierz
427533040 UNPDF
Zmagania z wymianą żarówek podświetlenia
Hej,
Postanowiłem opisać moje zmagania z wymianą żaróweczki podświetlenie/kontrolki
włącznika klimatyzacji/wewnętrznego obiegu. Może się to komu przyda jeszcze. Z tego, co
się dowiedziałem, wymiana podświetlenia, kiedy nie ma klimatyzacji, tylko sam obieg
wewnętrzny, polega na wyjęciu wciskanej żaróweczki. Tu nie jest to samo i za luksus
(klimatyzacja) trzeba cierpieć ;).
Potrzebne narzędzia:
- wkrętak gwiazdkowy krótki
- wkrętak gwiazdkowy długi
- wkrętak płaski
- coś do wyjęcia radia ewentualnie (gwoździe, druty z wieszaka, śrubokręty małe)
- lutownica (cyna, kalifornia :P)
- 2 pifka :P
Czas: jak ktoś się postara, to w 1h zdąży, ale z pifkami to 2h
Problem leży w tym, że nie świeciła mi od zakupu żarówka podświetlenia włącznika
klimatyzacji. W samym tym włączniku jest też "kontrolka", która również nie była
podświetlona. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, na jeden wyłącznik przypada jedna
żarówka, która w pozycji off podświetla tylko ikonkę, a po wciśnięciu światło pada przez
specjalnie wycięte "okienko" na żółty plasticzek i w ten sposób zapala się kontrolka. Nie ma
więc ani dwóch żarówek, ani regulacji jasności świecenia poprzez zmianę napięcia. Strasznie
mnie ten brak wnerwiał więc wziąłem się za to po jakiś 3 miesiącach nerwowej jazdy.
Ponieważ żaróweczka jest wlutowana, co stwierdziłem już podczas próby wyjęcia jej
przodem cążkami (rozkruszyła się w drobny mak i zostały 2 wystające druciki), trzeba
niestety rozebrać całą konsolę i dostać się do wnętrza włącznika.
1. Odkręcanie konsoli - jest to pewnie czynność wielokrotnie opisana, dlatego też przedstawię
to pokrótce. Należy odkręcić w sumie 11 śrub teoretycznie, praktycznie najlepiej zdjąć osłonę
kierownicy i zegarów jeszcze, żeby się z plastikami za bardzo nie naszarpać, a to tylko 8 śrub
ekstra do odkręcenia. Zobaczmy, jak to wygląda na zdjęciu.
Na początek najlepiej wyjąć nawiewy, wkładając śrubokręcik tam, gdzie strzałki, zdjąć
podkładkę/gumę pod TIDem i odkręcić 2 dolne śruby.
a następnie 2 śruby pod nawiewami:
Teraz można by było, jeśli ktoś ma ochotę, zdjąć osłonę kierownicy, aby łatwiej odkręcić
śrubkę nr 3. Aby to zrobić, należy odkręcić 5 śrub, 2 śruby pod kołem kierownicy:
Plik z chomika:
przybo33
Inne pliki z tego folderu:
Opel Astra F Haynes Service And Repair.pdf
(35435 KB)
Jaka instalacja gazowa do silnika X16SZR.pdf
(82 KB)
Wymiana serwo hamulca Opel.pdf
(2353 KB)
Wymiana żarówek podświetlenia.pdf
(1510 KB)
Wymiana termostatu bez zdejmowania paska rozrządu - Astra.pdf
(1116 KB)
Inne foldery tego chomika:
Mowa Ciała
Podstawy pirotechniki
Reanult Clio I
TYPY BRONI I UZBROJENIA
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin