Temat
kompleksowy
Podstawa
programowa
Sposoby realizacji
Umiejętności
zdobywane przez
dzieci
Cel obserwacji
dzieci - diagnoza
Uwagi
Dbamy o naszą planetę
Obszar 4.1, 4,2
Obszar 13.3
Obszar 12.3
Obszar 9.2, 9.3
Obszar 8.1, 8.2
Obszar 7.1
Obszar 6.1, 6.3
Obszar 14.3, 14.6
Obszar 5.3, 5.4
Obszar 1.2
Obszar 3.1, 3.3
Poniedziałek
12.04.2010r.
1. „Planeta Ziemia” – słuchanie piosenki, ilustracja ruchowa
2 „Co zanieczyszcza powietrze i naszą planetę? Odpady co o nich wiemy?” – konstruowanie siatki tematycznej, zapisywanie wypowiedzi dzieci, wyszukiwanie w gazetach obrazków o odpadach, wycinanie i przyklejanie na plakacie
3. „Ekologiczne pojazdy” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych w ogrodzie przedszkolnym
4. „Ziemia – wyspa zielona” – słuchanie wiersza, wypowiadanie się dzieci na temat świata roślin i zwierząt na naszej planecie
5„Zbiory odpadów – pomniejsz o..” – zabawa matematyczna
- potrafi ruchem zilustrować tekst piosenki
- potrafi wymienić przyczyny zanieczyszczenia powietrza i naszej planety
- potrafi wyszukać ilustracje przedstawiające odpady, wyciąć je i przykleić
- potrafi tworzyć zbiory, pomniejszać o wskazaną ilość, przeliczać w zakresie 7
- potrafi budować zdania złożone
- potrafi wysłuchać głoskę w nagłosie i wygłosie
- potrafi złożyć koła origami
- potrafi wyklaskać
sylaby w danym wyrazie
- potrafi biec slalomem, sprawnie omijając przeszkody
- potrafi bezpiecznie się zachowywać na drodze podczas wycieczki
- potrafi stworzyć prosty obraz z wydartego papieru
- potrafi nazwać odpady i
posegregować je
- potrafi złożyć kartkę wg instrukcji nauczyciela
- potrafi zaśpiewać piosenkę
- potrafi wypowiedzieć się na temat wykonanej pracy
Umiejętność pokonywania toru przeszkód
Umiejętność
segregowania odpadów
...
Mamla