ekologia.doc

(46 KB) Pobierz
Temat

Temat

kompleksowy

Podstawa

programowa

Sposoby realizacji

Umiejętności

zdobywane przez

dzieci

Cel obserwacji

dzieci - diagnoza

 

Muminki chronią przyrodę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obszar 1.2

Obszar 2.2

Obszar 3.1, 3.3

Obszar 4.2

Obszar 5.3, 5.4

Obszar 8.1

Obszar 9.2

Obszar 12.1, 12.2

Obszar 13.1, 13.3

Obszar 14.3, 14.5, 14,6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poniedziałek

05.04.2010r.

1. „Planeta Ziemia” – słuchanie piosenki, ilustracja ruchowa

2Co zanieczyszcza powietrze i naszą planetę? Odpady co o nich wiemy?” konstruowanie siatki tematycznej, zapisywanie wypowiedzi dzieci, wyszukiwanie w gazetach obrazków o odpadach, wycinanie i przyklejanie na plakacie

3. „Ekologiczne pojazdy” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych w ogrodzie przedszkolnym

4. „Ziemia – wyspa zielona” – słuchanie wiersza, wypowiadanie się  dzieci na temat świata roślin i zwierząt na naszej planecie

5„Zbiory odpadów – pomniejsz o..” – zabawa matematyczna

- potrafi uważnie słuchać

- potrafi rozpoznać odgłosy (rechot żaby, brzęczenie owadów, śpiew ptaków)

- potrafi naśladować ruchy i odgłosy zwierząt i owadów

- potrafi poprawnie posługiwać się kredką, pędzlem

- potrafi prawidłowo posługiwać się nożyczkami, potrafi wyciąć element

- potrafi zgodnie pracować w zespole

- potrafi porównać liczebność dwóch zbiorów

- potrafi połączyć elementy w pary

- potrafi ułożyć biedronki wg. ilości kropek (malejąco i rosnąco)

- potrafi poprawnie wykonać skok obunóż oraz skok z przysiadu

- potrafi zapamiętać tekst piosenki

- ,potrafi posługiwać się plasteliną (zwijanie wałeczków, lepienie kulek)

- potrafi dokończyć zdanie

- potrafi omijać przeszkody

- potrafi rysować po śladzie

- potrafi zaśpiewać piosenkę

 

Umiejętność wykonywania skoku z przysiadu

 

 

Umiejętność rysowania po śladzie

 

Umiejętność prawidłowego posługiwania się nożem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wtorek

06.04.10r.

1. „Jak wyobrażam sobie Ekoplanetę?” – ćw. w  swobodnym wypowiadaniu się, budowanie zdań złożonych

2. „Ekoplaneta…” – wyodrębnianie pierwszej i ostatnie głoski wyrazu, wyklaskiwanie sylab

3. „Na ratunek Ziemi” – zestaw  ćw. gimnastyczne, tor przeszkód

4. „Ekoplaneta, Zniszczona Ziemia” – praca plastyczna w parach, składanie kartki, ćw. w rysowaniu pastelami, prezentacja prac

Środa       

07.04.10r.

1. „Las” – inscenizacja ilustracyjna opowiadania

2. Spacer po parku” – wycieczka edukacyjna

3. „Papieroladia” praca plastyczna, ćw. w wydzieraniu i przyklejaniu skrawek kolorowego papieru

4. „Papierowe kulki” – zabawa matematyczno - ruchowa rzucanie do kosza kulek

Czwartek

08.04.10r.

1. Warsztaty muzyczno – teatralne.

2.Zabawy bieżne w ogrodzie

3 „- zabawa dydaktyczna (dokończ zdanie)

4 „Owady” – praca plastyczna

5. „Nie ma granic” – nauka układu tanecznego

Piątek

09.04.10r.

1.Warsztaty plastyczne

2. „Wiosenny tor przeszkód” – zabawy sportowe w ogrodzie

3.”Na łące” -  karta pracy, ćw. grafomotoryczne

4. „Bal na Łące” – śpiewanie piosenki

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin