POZNAJEMY KOCIĄ RODZINĘ.doc

(46 KB) Pobierz
Temat

Temat

kompleksowy

Podstawa

programowa

Sposoby realizacji

Umiejętności

zdobywane przez

dzieci

Cel obserwacji

dzieci - diagnoza

Uwagi

 

Poznajemy kocią rodzinę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obszar 8.3

Obszar 12.2

Obszar 5.4

Obszar 13.1

Obszar 9.1

Obszar 1.1

Obszar 2.4

Obszar 6.3

Obszar 10.2

Obszar 4.2

Obszar 3.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poniedziałek

23.11.2009r.

1. „Koty – co o nich wiemy? – konstruujemy siatkę tematyczną

2. „Spacer kotów” – zabawa ruchowo – naśladowcza z elementami ćw. ortofonicznych na zgłosce: „miau”; z różną intonacją

3. „Kocia rodzina” – zabawa dydaktyczna, praca plastyczna

 

- potrafi chodzić po zwężonym i podwyższonym torze

-potrafi wyszukiwać informacje na określony temat

- potrafi przedstawić ruchem treść piosenek

- potrafi składać kartkę i koła origami według wzoru

- potrafi słuchać uważnie i stara się zwracać bezpośrednio do rozmówcy

- potrafi samodzielnie zdejmować i zakładać buty

- potrafi tworzyć zbiory

6 – elementowe

- wie, w jaki sposób człowiek powinien opiekować się kotami

- potrafi rytmicznie podawać kota w kole przy muzyce zgodnie z poleceniem nauczyciela

- potrafi odnaleźć w czasopismach ilustracje przedstawiające koty, wyciąć je i przykleić w odpowiednim miejscu

- potrafi wypowiedzieć się na temat swoich prac plastycznych

Umiejętność chodzenia po zwężonym i podwyższonym torze

 

 

 

 

 

Umiejętność zakładania i zdejmowania butów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wtorek

24.11.2009r.

1. „W jaki sposób kotka opiekuje się kociętami” – burza mózgów

2. „Kocia mama” –  słuchanie wiersza, swobodne wypowiedzi dzieci na temat opieki kotki nad swoim potomstwem

3. „Koci berek” – zabawa ruchowa

4.”Wlazł kotek na płotek” – praca plastyczna

Środa

25.11.2009r.

 

1. „Zwyczaje kotów – koty łapią myszy” – gra dydaktyczna w parach: ćw. w liczeniu sylwet, używanie określenia: „więcej o …”

2. „Ile myszek złapał kot?” – zabawa ruchowa z elementami matematyki

3. „Mysz” – praca plastyczna

 

Czwartek

26.11.2009r.

1. Warsztaty teatralno - muzyczne

2. „Nasi ulubieńcy – dzikie koty” –  oglądanie albumów  i książek przyrodniczych, słuchanie ciekawostek o życiu dzikich kotów

3. „Zwinne koty” – zabawa ruchowa

4. „Ile kotów, ile misek” – karty pracy

Piątek

27.11.2009r.

1.Warsztaty plastyczne

2. „Czego się dowiedziałem o kotach?” – zabawa dydaktyczna

3. Kocie zabawy z wełną – zabawy ruchowe

4. „Koci świat” – praca plastyczna, tworzenie albumu

 

             Zatwierdzam:

 

 

 

W małym koszyczku leży podusia,
a na podusi coś się porusza.
Ma małe uszka i nosek mały,
a na dodatek w futerku cały.
Gdybyś mu mleczka w spodeczku dał,
to się przeciągnie i powie miau…
Wyjdzie z koszyczka, mleczko wypije
i brudny pyszczek łapką umyje.

- O kim jest ten wierszyk?
- Jak wyglądał kotek z naszego wierszyka?
- Gdzie sypiał ten kotek?

Zgłoś jeśli naruszono regulamin