PLAN PRACY W PAŹDZIERNIKU W ODDZIALE IV W ROKU SZKOLNYM 2009/2010
Temat
kompleksowy
Podstawa
programowa
Sposoby realizacji
Umiejętności
zdobywane przez
dzieci
Cel obserwacji
dzieci - diagnoza
Uwagi
Z wizytą w sadzie
Obszar 7.2
Obszar 2.2
Obszar 8.3
Obszar 8.2
Obszar 2.5
Obszar 4.3
Obszar 9.2
Obszar 12.1
Obszar 13.1
Poniedziałek
12.10.2009r.
1. „Co to za owoc?” – zabawa dydaktyczna
2. „Zrywamy owoce” – opowieść ruchowa z elementami czworakowania
3. „Owocowe jeżyki” –praca plastyczna, zabawa matematyczna
- rozpoznaje i nazywa owoce
- potrafi określić kolor i kształt owoców
- potrafi określić wielkości owoców:
(małe – duże, mniejsze – większe)
- przelicza w zakresie 5
- potrafi wycinać nożyczkami
- potrafi porządkować miejsce zabaw
- potrafi odegrać przypisaną mu rolę
- potrafi wystukiwać na bębenku proste rytmy
- potrafi rysować pastelami w rytm muzyki
- wie, że owoce należy umyć przed spożyciem
- potrafi nakryć do stołu i sprzątnąć po posiłku
Umiejętność przeliczania w zakresie 5
Umiejętność porządkowania zabawek po skończonej zabawie
Umiejętność
poprawnego trzymania i wycinania nożyczkami.
Wtorek
13.10.2009r.
1. „„Nasze zbiory” – zabawa dydaktyczna
2. „Ugina się jabłonka” – zabawa ruchowa
3. „Sad” – praca plastyczna, zabawa matematyczna
Środa
14..10.2009r.
1. „Owocowe witaminy” – rozmowa na temat wartości odżywczych owoców, przygotowanie sałatki owocowej
2. „Owocowe rytmy” – zabawa rytmiczna z wykorzystaniem instrumentów muzycznych
3. „Zielone jabłuszka” – karta pracy
Czwartek
15.10.2009r.
1. „Owocowy teatrzyk” – teatrzyk z udziałem dzieci
2. „Pac gruszka do fartuszka” – zabawa ruchowa przy muzyce
3. „Owocowa zgaduj - zgadula” – odgadywanie zagadek
Piątek
16.10.2009r.
1.Warsztaty plastyczne
2. „Myj owoce” – inscenizacja obrazkowa wiersza
3. „W sadzie” – zabawa ruchowa
4. „Jabłuszka na 5 ” – karta pracy
Zatwierdzam:
Mamla