Moje przedszkole listopad-grudzień, 5-latki.pdf

(329 KB) Pobierz
30647613 UNPDF
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej
z dzieæmi piêcioletnimi
opracowany na podstawie
Programu wychowania przedszkolnego
„Moje przedszkole”
LISTOPAD – GRUDZIEÑ
Umieszczone w przewodniku metodycznym piktogramy oznaczaj¹:
– zajêcia wynikaj¹ce z realizacji zadañ programowych
– zajêcia wynikaj¹ce z realizacji treœci wychowania zdrowotnego
3
30647613.018.png 30647613.019.png 30647613.020.png 30647613.021.png 30647613.001.png 30647613.002.png
Treœci
programowe
Temat
tygodnia
Dzieñ
tygodnia
Procedury osi¹gniêcia celów
(aktywnoœæ i dzia³alnoœæ
dziecka)
1
2
3
4
TYDZIEÑ PIERWSZY
Zapoznanie z charak-
terystycznymi zmia-
nami w przyrodzie w
zale¿noœci od pory
roku w toku bezpo-
œredniej i poœredniej
obserwacji:
– obserwowanie zmian
w przyrodzie w zwi¹z-
ku ze zbli¿aj¹c¹ siê zim¹
(mg³y, deszcze, obni-
¿enie siê temperatury,
coraz krótsze dni)
(Program wychowa-
nia przedszkolnego
„Moje przedszkole”,
MAC EDUKACJA S.A. ,
Kielce 2002, s. 32).
Kapie, kropi,
m¿y
1
• S³uchanie wiersza H. Bechle-
rowej Parasole.
• Malowanie na temat Deszczo-
wy dzieñ.
2
• Zabawy z jesienn¹ pogod¹.
• Badanie i opisywanie w³aœci-
woœci wody.
3
• Nauka piosenki P³yn¹ chmur-
ki.
• Kolorowe krople deszczu.
4
• Opowiadanie H. £ochockiej
Jak czerwony parasolik smo-
kiem zosta³ mimo woli.
• Zgaduj-zgadula Co wiemy o je-
sieni?.
5
• S³uchanie jesiennych g³osów
i odg³osów.
• Kropelkowe rachunki.
4
30647613.003.png 30647613.004.png 30647613.005.png 30647613.006.png
Cele g³ówne
Cele operacyjne
Ksi¹¿ka Piêciola-
tek. Bawiê siê i uczê,
cz. 2, karty pracy
Zajêcia ruchowe
5
6
7
8
TYDZIEÑ PIERWSZY
–poznanie oznak
póŸnej jesieni
– rozwijanie umiejêt-
noœci malowania
Dziecko:
– zna oznaki póŸnej
jesieni
– potrafi malowaæ
skrawkami mate-
ria³u maczanymi
w farbie
s. 3
Literatura:
Æwiczenia po-
ranne – zestaw
IX (u³o¿one
przez autora).
Zabawa rucho-
wa z elementem
równowagi
Omiñ ka³u¿ê
(u³o¿ona przez
autora).
– poznanie zjawisk
atmosferycznych
charakterystycz-
nych dla póŸnej je-
sieni
– obserwowanie przy-
rody
– zna zjawiska at-
mosferyczne cha-
rakterystyczne
dla póŸnej jesieni
– potrafi okreœliæ
wybrane w³aœci-
woœci fizyczne
wody
s. 4
Æwiczenia gim-
nastyczne – ze-
staw III (opra-
cowane przez
R. Ga³uszkê).
– rozwijanie umiejêt-
noœci wokalnych
– rozwijanie inwen-
cji twórczej
– œpiewa piosenkê
– potrafi tworzyæ
kompozycjê pla-
styczn¹
s. 5
– rozwijanie zainte-
resowania litera-
tur¹
– rozwijanie zaintere-
sowania przyrod¹
– potrafi uwa¿nie
s³uchaæ
– zna oznaki jesieni
nr 10
– rozwijanie percep-
cji s³uchowej
– rozwijanie umiejêt-
noœci liczenia
– potrafi odtworzyæ
podany rytm
– liczy w zakresie
szeœciu
s. 6-7
5
30647613.007.png 30647613.008.png 30647613.009.png
1
2
3
4
TYDZIEÑ DRUGI
Poznawanie w³asnych
mo¿liwoœci:
– uczestniczenie w za-
bawach i grach zespo-
³owych, zbiorowych
daj¹cych mo¿liwoœæ
obserwowania siebie
na tle innych i budo-
wanie obrazu w³asne-
go „ja” (Program wy-
chowania przedszkol-
nego „Moje przed-
szkole”, MAC EDU-
KACJA S.A. , Kielce
2002, s.: 9-10).
Pomys³y na
deszczow¹
pogodê
1
• S³uchanie wiersza M. Wojt-
czak Pomys³ na nudê.
• Zabawy z instrumentami.
2
• Zabawy z tangramem.
• Nauka piosenki Spacer po dy-
wanie.
3
• Zabawy z wod¹.
• Malowanie mokre w mokrym
na temat PóŸnojesienna po-
goda.
4
• Uk³adanie gry.
• Wykonanie jesiennych puz-
zli.
5
• Opowiadanie A. Galicy Bajka
o ¿ó³tej kredce.
• Zabawy z kolorami.
6
30647613.010.png 30647613.011.png 30647613.012.png 30647613.013.png
5
6
7
8
TYDZIEÑ DRUGI
– zintegrowanie dzie-
ci
– poznanie dŸwiê-
ków o ró¿nym na-
tê¿eniu
Dziecko:
– potrafi bawiæ siê
wspólnie z inny-
mi dzieæmi
– rozró¿nia dŸwiê-
ki ciche i g³oœne
s. 8
Literatura:
Æwiczenia po-
ranne – zestaw
X (u³o¿one przez
autora).
– poznanie wygl¹-
du kwadratu
– rozwijanie umiejêt-
noœci wokalnych
– rozpoznaje kwa-
draty wœród in-
nych figur
– œpiewa piosenkê
Zabawa rucho-
wa z woreczka-
mi (u³o¿ona
przez autora).
– wykorzystanie
wody jako instru-
mentu
– poznanie nowej
techniki plastycz-
nej
– potrafi wydo-
byæ z wody ró¿-
ne dŸwiêki
– zna now¹ tech-
nikê plastyczn¹
s. 9
Æwiczenia gim-
nastyczne – ze-
staw IV (opra-
cowane przez
R. Ga³uszkê).
– zachêcanie do
uk³adania gier
– rozwijanie analizy
i syntezy wzroko-
wej
–potrafi skon-
struowaæ grê
– potrafi wykonaæ
i u³o¿yæ puzzle
s. 10
– rozpoznawanie
i nazywanie kolo-
rów
– zachêcanie do za-
baw badawczych
– rozpoznaje i na-
zywa kolory
– wie, ¿e miesza-
j¹c dwie barwy,
otrzymuje inn¹
s. 11
7
30647613.014.png 30647613.015.png 30647613.016.png 30647613.017.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin