Sprawdzanie kodów usterek.docx

(49 KB) Pobierz

Sprawdzanie kodów usterek
Znalazłem 2 sposoby na wyświetlenie kodów usterek

I Bez zwory

1. Pedał gazu puszczony
2. Włącz zapłon (nie uruchamiaj silnika)
3. Poczekaj 3 sek.
4. Wciągu kolejnych 5 sek. pięć razy naciśnij pedał gazu do oporu.
5. Odczekaj 7 sek.
6. Wciśnij do oporu i przytrzymaj pedał gazu. Po około 10· sek. kontrolka "Check Engine" zacznie świecić.
7. Zwolnij pedał gazu. 4-cyfrowe kody usterek zostanie wyświetlony poprzez kontrolkę "Check Engiine"

Wiecej na temat tego sposobu jest tutaj, ale u mnie to nie działało.

II Ze zworą

Radzę wykonać prostą zworkę przy pomocy kawałka kabla i przełącznika ON/OFF dostęp do złącz nie jest raczej niewygodny a nie wiem jaki może być efekt pomyłki przy połączeniu złych styków.

Wszystko poniżej jest opisane właśnie dla takiej zwory.

Złącze powinno znajdować się albo w skrzynce bezpieczników albo pod kierownicą u mnie jest nad sprzęgłem (anglik) to w Polsce pewnie nad gazem.

1. Podłączyć zworę do styków "IGN" oraz "CHK"w 14 stykowym złączu diagnostycznym
Dołączona grafika
lub do styków 1 i 8 w 16- stykowym złączu typu OBDlI
Dołączona grafika
2. Włączyć zapłon (nie uruchamiać silnika).
3. Zwora na ON i odczekać 2 sekundy.
4. Zwora OFF.
5. Kontrolka "Check Engiine" wyświetli kody usterek

Radzę wykonać prostą zworkę przy pomocy kawałka kabla i przełącznika ON/OFF dostęp do złącz jest raczej niewygodny a nie wiem jaki może być efekt pomyłki przy połączeniu złych styków.

Wszystko powyżej jest opisane właśnie dla takiej zwory.

Złącze powinno znajdować się albo w skrzynce bezpieczników albo pod kierownicą u mnie jest nad sprzęgłem (anglik) to w Polsce pewnie nad gazem.


Usuwanie kodów usterek

I Bez zwory

Powtórz wszystko jak wyżej od 1-7 a następnie:
8. Wciśnij do oporu pedał gazu na ponad 10sek.
9. Po zwolnieniu pedału gazu kontrolka "Check Engine"powinna wyświetlić kod 0000.

II Ze zworą

Powtórz wszystko jak wyżej od 1-5 a następnie gdy kontrolka Check Engine"zacznie wyświetlać kod usterki:

6. Zwora na ON i odczekać 2 sekundy.
7. Zwora OFF.
8. Wyłączyć zapłon

Kody usterek powinny być skasowane.

 

Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek


przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,
1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek)
2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala
3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie :P)
4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz
5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i
8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i
9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR bAG jak nowy po 7 sekundach gaśnie :one:

jest:

- silnik nie pracuje , stacyjka off:

TEST TYP I:

1. pedał gazu puszczony

2. Stacyjka on - czekasz 3 sek

3. nastepnie 5 razy wciskasz i puszczasz pedał gazu (w ciągu 5-ciu sek) i na koniec trzymasz puszczony przez 7 sek.

4. po 7 miu sekundach wciskasz pedał gazu

5. czekasz 10 sekund - po 10 sekundach ECU wchodzi w tryb serwisowy - kontrolka check zacznie migać (kody migowe błedów)

 

[ Dodano: Czw 04 Sty, 2007 22:21 ]

dalsza część procedury:

jesteśmy w teście diagnostycznym TRYB I - kody migowe migają, lub nie; stacyjka ON, silnik nie pracuje , pedał gazu wciśnięty

1. puszczenie pedału gazu powoduje wejście w TRYB II

- są tu 2 mozliwości

a. naciśnięcie pedału gazu powyzej 10 sek i ponowne go puszczenie spowoduje wykasowanie błędów z ECU (czyżby alternatywa do resetu i na 24 h odpinanie akumulatora ?

b. zapalenie silnika i testowanie wskazań proxymalnej sondy

wyłaczenie stacyjki z puszczonym pedałem gazu w pozycję off spowoduje ponowne wejście w TRYB dignostyczny I.

 

 

 

teraz tak:

jak reset nie pomoże powinieneś przeprowadzić adaptacje przepustnicy do przepływomierza (stabilizuje obroty)

- rozgrzany silnik, wyłaczasz wszystko - wszyściusieńko,

1. wyłaczasz zapłon i czekasz co najmniej 10 sek.

2. powtarzasz czynności (jak w teście typ I) od pkt. 1-4)

3. wciskasz pedał gazu i czekasz ok 20 sek. (kontrolka zacznie jednostajnie migać i jak przestanie migać , a się zaświeci - puszczasz pedał gazu

4. czekasz 3 sek i uruchamiasz silnik na biegu jałowym

5. silnik pracuje co najmniej 20 sek "na wolnych obrotach"

6. po 20 sekundach przygazuj go 2-3 razy i zobacz, czy obroty wracają na 750-800/min

Jesli tak - komunikacja przepustnica, przepływka - ECU jest prawidłowa i ECU reaguje na sygnały czujników.

Destabilizacja obrotów swiadczy o nieprawidłowościch, bądx po jakimś czasie przekłamaniach z czujników.

1. Start engine and warm it up to normal operating temperature.

2. Check that all items listed under the topic “PRE-CONDITIONING”

(previously mentioned) are in good order.

3. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 9 seconds.

4. Start the engine and let it idle for at least 28 seconds.

5. Disconnect throttle position sensor harness connector (brown),

then reconnect it within 5 seconds.

6. Wait 20 seconds.

7. Make sure that idle speed is within specifications. If not, the

result will be incomplete. In this case, find the cause of the

problem by referring to the NOTE below.

8. Rev up the engine two or three times. Make sure that idle

speed and ignition timing are within specifications.

ITEM SPECIFICATION

Idle speed 700±50 rpm

Ignition timing 8±2° BTDC

NOTE:

If idle air volume learning cannot be performed successfully,

proceed as follows:

1) Check that throttle valve is fully closed.

2) Check that downstream of throttle valve is free from air

leakage.

3) Adjust closed throttle position switch and reset memory.

(Refer to Basic Inspection, EC-99.)

4) When the above three items check out OK, engine component

parts and their installation condition are questionable.

Check and eliminate the cause of the problem.

5) If any of the following conditions occur after the engine

has started, eliminate the cause of the problem and perform

“Idle air volume learning” all over again:

+ Engine stalls.

+ Erroneous idle.

+ Blown fuses related to the IACV-AAC valve system.

BASIC SERVICE PROCEDURE QG18DE

Idle Air Volume Learning (Cont’d)

EC-

Zgłoś jeśli naruszono regulamin