MR-363-ESPACE-2.pdf

(160 KB) Pobierz
MR-363-ESPACE-2
Układ przeniesienia napędu
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW
JK0B - JK0D - JK0G - JK0H - JK0J - JK0K
77 11 316 247
SIERPIEŃ 2002
EDITION POLONAISE
"Metody napraw zalecane przez producenta w niniejszej dokumentacji zostały
opracowane na podstawie warunków technicznych obowiązujących w dniu
redagowania tekstu.
Wszelkie prawa autorskie są zastrzeżone dla RENAULT.
Przedruk lub tłumaczenie, nawet częściowe, niniejszego dokumentu, jak również
używanie systemu numerów katalogowych części zamiennych są zabronione bez
wcześniejszej pisemnej zgody RENAULT.
Mogą one ulec zmianom w przypadku wprowadzania przez producenta modyfikacji
procesu produkcji różnych podzespołów i akcesoriów pojazdów tej marki".
© Renault 2002
229178215.007.png 229178215.008.png 229178215.009.png
Układ przeniesienia napędu
Spis treści
Strona
23A AUTOMATYCZNA SKRZYNIA
BIEGÓW
Informacje wstępne
23A-1
Interpretacja usterek
23A-2
Kontrola zgodności
23A-37
Interpretacja stanów
23A-40
Interpretacja parametrów
23A-43
Informacje pomocnicze
23A-44
Uwagi klienta
23A-45
Drzewko lokalizacji usterek
23A-47
229178215.010.png
SU1 2001
Nr Vdiag: 08
Diagnostyka - Informacje wstępne 23A
123A
Niniejszy dokument przedstawia diagnostykę do stosowania przy wszystkich modułach elektronicznych
AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW SU1 2001 - z nr VDIAG 08, montowanych w modelu ESPACE.
W celu przeprowadzenia diagnostyki tego systemu należy dysponować następującymi elementami:
– schemat elektryczny funkcji dotyczący danego pojazdu,
– przyrządy określone w rubryce "Niezbędne narzędzia specjalistyczne".
OGÓLNE POSTĘPOWANIE DIAGNOSTYCZNE:
– Zastosowanie jednego z przyrządów diagnostycznych w celu określenia, w jaki system wyposażony jest
pojazd (sprawdzenie typu modułu elektronicznego, numeru programu, numeru Vdiag,...).
– Odszukanie dokumentów "Diagnostyka" odpowiednich dla danego systemu.
– Uwzględnienie informacji znajdujących się w rozdziałach "Informacje wstępne".
– Odczyt usterek zapisanych w pamięci modułu elektronicznego i wykorzystanie części "Interpretacja
usterek" w dokumentach.
Przypomnienie: każda usterka jest interpretowana ze względu na typ jej zapisu (usterka obecna, usterka
zapisana w pamięci, usterka obecna lub zapisana w pamięci). Kontrole określone dla opracowania każdej
usterki mogą być stosowane w pojeździe wyłącznie, jeśli usterka sygnalizowana przez przyrząd
diagnostyczny jest interpretowana w dokumencie zgodnie z typem jej zapamiętywania. Typ zapisu należy
stwierdzić poprzez użycie przyrządu diagnostycznego po wyłączeniu i włączeniu zapłonu.
Jeśli usterka jest interpretowana po rozpoznaniu jej jako "zapisanej w pamięci", warunki przeprowadzania
diagnostyki znajdują się w ramce "Zalecenia". Jeżeli warunki nie są spełnione, wykonać diagnostykę w
celu kontroli obwodu wadliwej części, gdyż usterka już nie jest obecna w pojeździe. Tę samą procedurę
wykonać gdy usterka jest stwierdzona jako zapisana w pamięci przez przyrząd diagnostyczny, a w
dokumentacji figuruje tylko jako usterka obecna.
Przeprowadzić kontrolę zgodności (ujawnienie ewentualnych nieprawidłowości niezgłoszonych jeszcze
przez autodiagnostykę systemu) i zastosowanie odpowiednich trybów diagnostycznych, zależnie od
wyników.
Potwierdzenie naprawy (brak uwag klienta).
Wykonanie diagnostyki na podstawie "Uwag klienta", jeżeli problem nadal występuje.
Niezbędne narzędzia specjalistyczne do naprawy automatycznej skrzyni biegów SU1 2001:
– Przyrządy diagnostyczne (z wyjątkiem XR25)
– Multimetr.
X81BVASU1 2001 08 1.0
23A-1
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW
Diagnostyka - Informacje wstępne
229178215.001.png
Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A
SU1 2001
Nr Vdiag: 08
Diagnostyka - Interpretacja usterek
DF002
OBECNA
MODUŁ ELEKTRONICZNY
1.DEF : Wewnętrzna usterka elektroniczna
ZALECENIA
Cechy szczególne: sprawdzić, czy usterka nie pojawia się w wyniku
przeprogramowania urządzenia, jeśli tak nie jest, dokonać ponownego
zaprogramowania, stosując się dokładnie do zalecanej procedury.
Wymienić moduł elektroniczny automatycznej skrzyni biegów, jeśli usterka pojawia się w trakcie normalnej
eksploatacji lub jest nadal obecna po wielu próbach ponownego zaprogramowania.
PO NAPRAWIE
Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, następnie wykonać
koniecznie jazdę próbną w celu ustawienia programów samodostosowawczych.
Wykonać jeszcze raz kontrolę przyrządem diagnostycznym.
X81BVASU1 2001 08 1.0
23A-2
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW
229178215.002.png
Diagnostyka - Interpretacja usterek 23A
SU1 2001
Nr Vdiag: 08
Diagnostyka - Interpretacja usterek
DF019
ZAPISANA W
PAMIĘCI
OBWÓD CZUJNIKA PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ WYJŚCIA
SKRZYNI BIEGÓW
1.DEF : Brak sygnału
ZALECENIA
Warunki przeprowadzenia diagnostyki usterki zapisanej w pamięci:
Jeżeli usterka jest zgłoszona jako obecna wskutek:
– skasowania pamięci modułu elektronicznego,
– wyłączenia i włączenia zapłonu,
– uruchomienia silnika i odczekania 3 minut .
Cechy szczególne: wykonać jazdę próbną pojazdem w trybie D lub R, jeśli prędkość
nie jest zerowa a usterki DF019 i DF057 są obecne w tym samym czasie, sprawdzić
moduł elektroniczny ABS (problem zgodności prędkości i ABS).
1.DEF
Sprawdzić połączenia na poziomie modułu elektronicznego i 2-ścieżkowego złącza
czujnika prędkości.
Zapewnić przewodzenie, izolowanie i brak oporów zakłóceniowych między:
Złącze modułu elektronicznego ścieżka 22
Ścieżka 2 złącza
czujnika prędkości
Złącze modułu elektronicznego ścieżka 37
Ścieżka 1 złącza
czujnika prędkości
Jeśli po wykonaniu tych kontroli usterka nadal występuje, wymienić czujnik
prędkości pojazdu.
PO NAPRAWIE
Skasować pamięć modułu elektronicznego, wyłączyć zapłon, a następnie wykonać
jazdę próbną.
Wykonać jeszcze raz kontrolę przyrządem diagnostycznym.
X81BVASU1 2001 08 1.0
23A-3
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW
229178215.003.png 229178215.004.png 229178215.005.png 229178215.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin