biznesplan dla firmy kosmetycznej 1.doc

(72 KB) Pobierz
I

I. STRESZCZENIE

 

Przedmiotem biznes planu jest przedsięwzięcie inwestycyjne polegające na rozszerzeniu działalności firmy na południową Polskę oraz poszerzenie asortymentu. Biznes plan potwierdza opłacalność tego przedsięwzięcia, gdyż branża kosmetyczna (specjalistyczna) Polski to głównie zagraniczne firmy, których produkty są drogie. Natomiast produkty naszej firmy będą tańsze w porównaniu z zagranicznymi, gdyż będą produkowane na bazie krajowych komponentów.

 

II. OPIS INWESTYCJI

 

1.       DANE O INWESTORZE

 

Siedziba Inwestora .

Firma „Preety woman” spółka z o.o.  powstała w 1990 roku.
Siedzibą spółki jest Warszawa.
Adres: 00-950 Warszawa, ul. Jagiellońska 28

Kontakt:

·         Tel (0-12) 12-12-66

·         Fax (0-12) 12-12-67

Spółka działa na terenie centralnej Polski.

 

Przedmiot Działalności Inwestora .

·         produkcja wyspecjalizowanych kosmetyków do pielęgnacji twarzy: mleczka, toniki, kremy, maseczki, peelingi

·         prowadzenie badań nad składem kosmetyków

·         tworzenie własnych receptur

·         prowadzenie działalności marketingowej

·         prowadzenie działalności handlowej na terenie Warszawy i okolic

 

Struktura Kapitałowa i Lista Udziałowców .

Lista wspólników:

·         Aneta Matianowska – 25% udziałów

·         Ewa Sawicka – 25% udziałów

·         Joanna Miernik – 25% udziałów

·         Agnieszka Wilk – 25% udziałów

Firma posiada rachunek w Banku Handlowym O/Warszawa - 281999-109-25111

 

Pozycja Finansowa Inwestora .

Dynamika zysku za ostatnie 4 lata wykazuje dużą tendencję wzrostową

 

Sprawy Sądowe i Zobowiązania .

Spółka nie prowadzi żadnych spraw sądowych tak w kraju jak i zagranicą, które mogłyby mieć ujemny wpływ na jej sytuację finansową.

 

2. CEL I ZAKRES INWESTYCJI .

 

Cel Inwestycji .

Spółka „Preety Woman” zamierza wejść na rynek południowej Polski i rozszerzyć swój asortyment produktów.

 

Środki Realizacji Celu .

·         rozbudowa linii produkcyjnej

·         przygotowanie zbytu, w pierwszej kolejności na dotychczas produkowane towary, a później na nowy asortyment

·         zorganizowanie bazy transportowej

 

Uzasadnienie dla Inwestycji .

·         niezaspokojony popyt na krajowe kosmetyki na terenie Polski południowej

·         znikoma konkurencja na terenie Polski południowej w sferze produktów krajowych

·         posiadanie własnego laboratorium

·         dość wysokie ceny kosmetyków zagranicznych

 

Oddziaływanie na Środowisko .

Inwestycja posiada bardzo minimalne ujemne oddziaływanie na środowisko i nie powinna w przyszłości stworzyć problemów z powyższego tytułu.

 

Harmonogram Realizacji .

Harmonogram realizacji zadania przedstawia się w sposób następujący:

·         opracowanie i uzgodnienie dokumentacji  - II kwartał,

·         dostawa nowych komponentów - III kwartał,

·         próbna produkcja nowych produktów- IV kwartał,

 

III. ANALIZA MARKETINGOWA

 

1. OPIS I ANALIZA KONKURENCJI

 

Oferta Asortymentowa na Rynku .

Na rynku polskim jest oferowana duża liczba kosmetyków. Zróżnicowanie cenowe związane jest w głównej mierze z jakością, technologią i bazą surowcową.

Główni konkurenci działający na terenie kraju to:

·         „Uroda” – Warszawa

·         „Melisa” – Toruń

·         „Eris” – Rzeszów

 

Średnie Ceny Zbytu na Rynku (w zł).

 

 

Maseczki

Mleczko kosmetyczne

Tonik pielęgnacyjny

Kremy

Peelingi

Uroda

8-10

10-12

9-10

8-20

-------

Melisa

-------

9-13

10-12

10-25

12-14

Eris

10-15

11-12

8-10

10-17

11-13

 

Prognoza Reakcji Konkurencji na Inwestycje .

Część wytwórców posiada własne laboratoria i może poszerzyć różnorodność oferowanych produktów. Z naszych prognoz wynika, że zbyt powinien zapewniony ze względu na stosunkowo niskie ceny; jednak niektórzy producenci posiadają szacunkową zdolność obniżenia ceny nawet o 10-15 % .

 

2. OPIS I ANALIZA RYNKU ZBYTU .

 

Klienci dla Naszej Produkcji .

·         salony kosmetyczne

·         apteki

·         indywidualni klienci z Warszawy i okolic

·         pojedyncze drogerie

 

Czynniki Wpływające na Rozwój Rynku .

·         skuteczna reklama

·         atrakcyjność produktu (forma, kolor, zapach, konsystencja),

·         sprawna dystrybucja

·         popyt na środki pielęgnacyjne dobrej jakości

·         stosunkowo niska cena.

Obszar Dystrybucji .

Obszarem dystrybucji jest centralna Polska.

 

Prognoza Popytu na Nasze Produkty .

Na popyt produktów będą miały wpływ następujące czynniki:

·         ceny

·         jakość

·         konkurencja

·         polityka finansowa państwa

 

3. OPIS I ANALIZA RYNKU ZAOPATRZENIA .

 

Surowce i Dostawcy .

·         „Chemical” – zakłady chemiczne

·         „Beatrix” – producent opakowań

 

Warunki Dostaw .

Na dostawę komponentów i opakowań są podpisane umowy długoterminowe. Obecnie trwają rozmowy w celu wynegocjowania jak najkorzystniejszych warunków umownych.

 

Program Zaopatrzenia .

W przypadku nawet największego zapotrzebowania na produkty branży kosmetycznej nie powinno być trudności z pozyskaniem surowca. Niemniej najbardziej wrażliwy na wzrost cen jest alkohol ze względu na duże podwyżki akcyzy w ostatnich latach w Polsce. W przypadku boomu gospodarczego wzrost cen alkoholu może być nawet 50 %.

 

Organizacja Dostaw .

 

Dostawy będą zorganizowane w oparciu o posiadaną własną bazę transportową oraz o wynajem u drobnych przewoźników.

 

4. PLAN MARKETINGOWY .

 

Wykaz Produkcji .

Firma będzie kontynuować produkcję kosmetyków do pielęgnacji twarzy:

·        mleczek do cery

·       wrażliwej

·       normalnej

·       tłustej

·       suchej

·         toników do cery:

·         wrażliwej

·         normalnej

·         tłustej

·         suchej

·         kremów do cery:

·         wrażliwej

·         normalnej

·         tłustej

·         suchej

·         maseczek:

·         owocowej

·         „zamykającej pory”

·         ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin