Opis wymiany rozrządu w BMW E36 318is.txt

(2 KB) Pobierz

- zdjac plastikowy tunel chlodnicy, paski klinowe, odme, odkrecic czujnik polozenia walka rozrzadu, zdjac plastikowa prowadnice impulsatora
- odkrecic wiatrak (ale bez pompy wodnej - ona nie musi byc wyjmowana)
- odkrecic pokrywe zaworow (problem to kiepski dostep do srub od strony podszybia)
- krecac kluczem na kole pasowym walu korbowego ustawiasz pierwszy tlok w gornej pozycji (krecisz az krzywki zaworow dolotowego i wydechowego - od str rozrzadu - beda skierowane do siebie)... strzalki na kolach lancuchowych musza byc skierowane do gory (w przypadku silnika M42 pod katem w lewo... bo silnik jest przechylony) i w tym polozeniu blokujesz jakims klinem wal korbowy (otwor w kadlubie silnika i kole zamachowym)
- dalej... sprawdzasz ustawienia i wszystkie zanki na kolach (najlepiej zrob sobie dodatkowe)... sa jeszcze takie male kropeczki na kolach lancucha, ktore musza byc w jednakowej plaszczyznie z gorna pokrywa rzozrzadu
- odkrecasz gorna pokrywe rozrzadu (z tego co pamietam to nie musisz zlewac plynu chlodniczego i wyjmowac termostatu... ale nie daje glowy)
- odkrecasz kola pasowe blokujace dostep do dolnej pokrywy
- dolna pokrywa rozrzadu (jesli masz klime to ze zdjeciem dolnej jest przegwizdane ... pompe klimy trzyma lapa przykrecona na 3 sruby (dwie sa z przodu i jest latwo je odkrecic, trzecia od strony kolektora wydechowego i wlasnie tam trzeba sie namocowac)
- po uporaniu sie z klima, pozostaje odkrecenie dolnej pokrywy
- odkrecasz (kluczem 19) srube pod ktora znajduje sie napinacz lancucha (po lewej stronie silnika) i wyjmujesz go
- nastepnie odkrecasz gorna prowadnice lancucha i gorna srube prawej prowadnicy (lewa prowadnica jest teraz bez napinacza)
- zdejmujesz lancuch i zakladasz nowy
......
- dalej robisz wszystko w odwrotnej kolejnosci niz napisalem powyzej, pamietajac o sprawdzeniu 10x ustawienia wszystkich mozliwych znakow oraz sprawdzeniu napiecia lancucha
......
- musisz pamietac o nowych uszczelkach pod pokrywy (zaworow; rozrzadu - tam sa papierowe... gorna i metalowe... dolna), ew. mozesz uszczelnic odpowiednia pasta
- dodatkowo lecz niekoniecznie mozesz wymienic napinacz lancucha
Zgłoś jeśli naruszono regulamin