Przygotowanie do bezpiecznej pracy.pdf

(402 KB) Pobierz
Monter_elektronik_725[01]_O1.01_u.doc
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Danuta Pawełczyk
Przygotowanie do bezpiecznej pracy
725[01].O1.01
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
658530817.001.png 658530817.002.png 658530817.003.png
Recenzenci:
dr inż. Jan Diaczuk
dr inż. Zdzisław Kobierski
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Danuta Pawełczyk
Konsultacja:
mgr inż. Gabriela Poloczek
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 725[01].O1.01
„Przygotowanie do bezpiecznej”, pracy zawartego w modułowym programie nauczania dla
zawodu monter elektronik.
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
Wydawca
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
5
3. Cele kształcenia
6
4. Materiał nauczania
7
4.1. Bezpieczeństwo pracy z urządzeniami elektrycznymi
7
4.1.1. Materiał nauczania
7
4.1.2. Pytania sprawdzające
11
4.1.3. Ćwiczenia
11
4.1.4. Sprawdzian postępów
13
4.2. Pierwsza pomoc w wypadkach przy pracy
14
4.2.1. Materiał nauczania
14
4.2.2. Pytania sprawdzające
18
4.2.3. Ćwiczenia
18
4.2.4. Sprawdzian postępów
21
4.3. Ochrona przeciwpożarowa
22
4.3.2. Pytania sprawdzające
26
4.3.3. Ćwiczenia
26
4.3.4. Sprawdzian postępów
27
4.4. Organizacja stanowiska pracy
28
4.4.1. Materiał nauczania
28
4.4.2. Pytania sprawdzające
31
4.4.3. Ćwiczenia
32
4.4.4. Sprawdzian postępów
33
5. Sprawdzian osiągnięć
34
6. Literatura
39
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
4.3.1. Materiał nauczania
22
1. WPROWADZENIE
Poradnik ten będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy z zakresu bezpieczeństwa pracy
z urządzeniami elektrycznymi, pierwszej pomocy w wypadkach przy pracy, ochrony
przeciwpożarowej oraz organizacji stanowiska pracy.
W poradniku zamieszczono:
- wymagania wstępne – wykaz umiejętności, jakie powinieneś mieć już ukształtowane,
abyś bez problemów mógł korzystać z poradnika,
- cele kształcenia – wykaz umiejętności, jakie ukształtujesz podczas pracy z poradnikiem,
- materiał nauczania – podstawowe wiadomości teoretyczne niezbędne do opanowania
treści jednostki modułowej,
- zestaw pytań przydatny do sprawdzenia, czy już opanowałeś podane treści,
- ćwiczenia, które pomogą Ci zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz ukształtować
umiejętności praktyczne,
- sprawdzian postępów,
- sprawdzian osiągnięć, przykładowy zestaw zadań i pytań, pozytywny wynik sprawdzianu
potwierdzi, że dobrze pracowałeś podczas lekcji i że nabyłeś wiedzę i umiejętności
z zakresu tej jednostki modułowej,
- literaturę uzupełniającą.
W materiale nauczania zostały omówione zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa pracy
z urządzeniami elektrycznymi, pierwszej pomocy w wypadkach przy pracy, ochrony
przeciwpożarowej oraz organizacji stanowiska pracy
Z rozdziałem „Pytania sprawdzające” możesz zapoznać się:
- przed przystąpieniem do rozdziału „Materiał nauczania” – poznając przy tej okazji
wymagania wynikające z zawodu, a po przyswojeniu wskazanych treści, odpowiadając
na te pytania sprawdzisz stan swojej gotowości do wykonywania ćwiczeń,
- po zapoznaniu się z rozdziałem „Materiał nauczania”, by sprawdzić stan swojej wiedzy,
która będzie Ci potrzebna do wykonywania ćwiczeń.
Kolejny etap to wykonywanie ćwiczeń, których celem jest uzupełnienie i utrwalenie
wiadomości z zakresu bezpieczeństwa pracy z urządzeniami elektrycznymi, pierwszej
pomocy w wypadkach przy pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz organizacji stanowiska
pracy.
Po wykonaniu zaplanowanych ćwiczeń, sprawdź poziom swoich postępów wykonując
„Sprawdzian postępów”. Odpowiedzi NIE wskazują luki w Twojej wiedzy, informują Cię
również, jakich zagadnień jeszcze dobrze nie poznałeś. Oznacza to także powrót do treści,
które nie są dostatecznie opanowane.
Poznanie przez Ciebie wszystkich lub określonej części wiadomości będzie stanowiło dla
nauczyciela podstawę przeprowadzenia sprawdzianu Twoich osiągnięć. W tym celu
nauczyciel może posłużyć się zadaniami testowymi.
W rozdziale 5. tego poradnika jest zamieszczony przykład takiego testu, zawiera on:
- instrukcję, w której omówiono tok postępowania podczas przeprowadzania sprawdzianu,
- przykładową kartę odpowiedzi, w której zakreśl poprawne rozwiązania poszczególnych
zadań.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
725[01].O1
Pomiary parametrów elementów i układów
elektronicznych
725[01].O1.01
Przygotowanie do bezpiecznej pracy
725[01].O1.02
Badanie i pomiary obwodów prądu stałego
725[01].O1.03
Badanie i pomiary obwodów prądu
przemiennego
725[01].O1.04
Badanie i pomiary elektronicznych
układów analogowych
725[01].O1.05
Badanie i pomiary elektronicznych
układów cyfrowych
725[01].O1.06
Analizowanie działania maszyn i urządzeń
elektrycznych
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
658530817.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin