Standard: dziecko kończąc naukę w przedszkolu posługuje się pojęciami geometrycznymi
Wskaźniki:
■ dziecko układa kompozycje z figur geometrycznych płaskich
■ dziecko układa kompozycje z figur geometrycznych przestrzennych
■ dziecko odwzorowuje kształty znanych figur
■ dziecko zna kształt okrągły
■ dziecko zna kształt kwadratowy
■ dziecko zna kształt trójkątny
■ dziecko zna kształt prostokątny
■ dziecko zna kształt kulisty
■ dziecko zna kształt sześcienny
■ dziecko określa cechy figur geometrycznych
■ dziecko różnicuje figury płaskie i przestrzenne
■ dziecko zna i nazywa figury geometryczne
Monitoring dzieci:
■ dzieci wykazują zainteresowanie i aktywność
■ dzieci chętnie przystępują do sytuacji edukacyjnych związanych z pojęciami geometrycznymi
■ dzieci cieszą się umiejętnością posługiwania się pojęciami geometrycznymi
Monitoring nauczyciela:
■ stosuje różnorodne metody aktywizujące
■ tworzy trafne sytuacje edukacyjne
■ umożliwia korzystanie ze środków dydaktycznych
■ stwarza miły, sympatyczny klimat zajęć
■ dostrzega osiągnięcia dzieci i chwali je
Narzędzia:
■ indywidualne karty obserwacji dzieci
■ karty pracy
■ scenariusze zabaw dydaktycznych
■ scenariusze zajęć
ARKUSZ OBSERWACJI
Standard: dziecko kończąc naukę w przedszkolu posługuje się pojęciami geometrycznym
Imię i nazwisko dziecka
Układa kompozycje z figur geometrycznych płaskich
Układa kompozycje z figur geometrycznych przestrzennych
Odwzorowuje kształty znanych figur
Zna kształt okrągły
Zna kształt kwadratowy
Zna kształt trójkątny
Zna kształt prostokątny
Zna kształt kulisty
Zna kształt sześcienny
Określa cechy figur geometrycznych
Różnicuje figury płaskie i przestrzenne
Zna i nazywa figury geometryczne
3/3
5
6
3/4
3/5
beata2702