Kto pierwszy dotrze do mety. Kształtowanie odporności emocjonalnej.doc

(42 KB) Pobierz
Opracowała: mgr Krystyna Wnęczak i mgr Wiesława Kozub

Opracowała: mgr Krystyna Wnęczak  i mgr Wiesława Kozub

 

„ Projekt i raz…i dwa…”  dla dzieci 6 letnich do programu

Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej  i Ewy Zielińskiej „Dziecięca matematyka”

 

TEMAT: Kto pierwszy dotrze do mety?

ZAGADNIENIE: Kształtowanie odporności emocjonalnej dzieci i zdolności do wysiłku intelektualnego.

 

„I ty musisz być” – zabawa integracyjna 

CEL:  wytworzenie atmosfery wspólnej zabawy

Śpiewamy piosenkę podczas której dzieci przedstawiają się, dzieci siedzą w kole na krzesełkach lub na dywanie,( piosenka  nr 13 cz. I „ W co się bawić z dziećmi. Piosenki i zabawy: Ja wśród innych”  oprac. Marta Bogdanowicz).

I Karol musi być                                          / wywołane dziecko wstaje i wita się w wymyślony przez siebie sposób np. macha ręką , kłania się

Bez niego nie można żyć

Więc zostań z nami

Nie bądź sam

Niech Karol żyje nam                             / wszystkie dzieci witają dziecko brawami

 

„Córka i zięć” zabawa orientacyjno porządkowa

CEL: doskonalenie orientacji w przestrzeni wskazywanie w prawą i w lewą stronę, w górę i w dół

Śpiewamy piosenkę na melodię gamy C dur wykonując odpowiednie gesty

 

Jeden, dwa, trzy, cztery i pięć              /przeliczamy palce prawej ręki

To jest córka                                                        / wskazujemy prawą ręką dziecko z prawej strony

A to jest zięć                                                        /wskazujemy lewą ręką dziecko z lewej strony

 

Jeden, dwa, trzy, cztery i pięć              / podnosimy się w górę

To jest córka ,a to jest zięć              / opadamy w dół

Przy następnej powtórce prosimy dzieci o inne pomysły – inne wierszyki

 

Dziewuszka – zabawa  ilustracyjno ruchowa

CEL: rozwijanie świadomości ciała, i otaczającej przestrzeni

Dzieci śpiewają piosenkę  i pokazują odpowiednie części ciała. (piosenka  nr 17 cz. II „W co się bawić z dziećmi? Piosenki i zabawy: Ciało i przestrzeń” oprac. Marta Bogdanowicz).

Tu paluszek, tu paluszek                            /dzieci pokazują palec wskazujący lewej i prawej ręki

Tu pośrodku jest mój brzuszek              /wskazuje brzuch

Tu jest rączka, tutaj druga                            /podnosi jedną a potem druga rękę

A tu oczko sobie mruga.                            /wskazuje oko

Tu jest buźka i ząbeczki                            /pokazuje usta i zęby

Tu wpadają cukiereczki                 /wykonuje ruchy naśladujące wkładanie cukierków do ust

Tu jest nóżka i tu nóżka                            /podnosi jedną, a potem drugą nogę

A tu cała jest dziewuszka                            /wykonuje pełny obrót, zakreślając wokół własnego

                                                           ciała okrąg, kłania się

 

Kto pierwszy dotrze do mety?” zabawa dydaktyczna

CEL: rozwijanie u dzieci zdolności do wysiłku intelektualnego w sytuacjach pełnych napięć

Nauczycielka proponuje zbudowanie gry – wyścigi. Rozkłada na dywanie dywaniki, dzieli dzieci na 2 zespoły, potrzebna jest duża kostka do gry

1) dywanik ułożony jest na środku  sali, po przeciwnych stronach siedzą dzieci, wybierają kapitanów

2) grę zaczyna  grupa, która wyrzuciła większa liczbę oczek, kapitanowie są pionkami

3) dzieci naprzemiennie wyrzucają kostkę, ta drużyna wygrywa, która pierwsza dotrze do mety

 

„Sam buduję grę zabawa dydaktyczna

CEL: konstruowanie prostych gier – ściganek

Wspólnie układamy dużą grę ścigankę „Tor wyścigowy”, budujemy tor, odmierzamy równe kostki (klockiem), zaznaczamy start i metę, na starcie ustawiamy 2 samochody

1) dzieci kolejno rzucają kostką naprzemiennie  w 2 zespołach, wygrywa ten zespół , który pierwszy dotrze do mety

2) proponujemy grę w parach, dzieci budują grę na kartkach, zachowując ustalone zasady

 

 

„Ważny wyraz” – zabawa słuchowo artykulacyjna

CEL: kształtowanie nawyku prawidłowej wymowy głosek m,b

Osoba prowadząca pokazuje dzieciom obrazki i zachęca je do tworzenia nowych słów poprzez zamianę pierwszej głoski m na b lub odwrotnie w nazwie prezentowanego obrazka np. mydłobydło, babka – mapka , mucha bucha, makbak, murekBurek, bąki mąki

 

Ćwiczenia grafomotoryczne

CEL: rozwijanie koncentracji i uwagi, koordynacji wzrokowo-ruchowej

Każde dziecko otrzymuje kartę , uzupełnia rytm  z figur geometrycznych lub kartę nr II15 („Przygotowanie do nauki pisania. Ćwiczenia   grafomotoryczne według Hany Tymichowej. Przewodnik metodyczny dla rodziców i nauczycieli” oprac. Marta Bogdanowicz)

POMOCE:

·         piosenki

·         kostki do gry

·         kartki, samochodziki

·         ilustracje

·         karty pracy

mydło     bydło

 

babka    mapka

 

mucha    bucha

 

mak        bak

 

murek   Burek

 

bąki      mąki

 

 

 

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin