RAMOWY ROZKŁAD DNIA
W PRZEDSZKOLU
W ROKU SZKOLNYM 2009/ 2010
6.30- 8.00
Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne
Wykonywanie zadań indywidualnych
8.00- 8.30
Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dzieci, prace z dziećmi uzdolnionymi. Zabawy dowolne
Przygotowanie do śniadania
8.30- 9.00
Śniadanie
9.00- 10.00
Zajęcia dydaktyczne . Realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dostosowanych do możliwości dzieci: działania zespołowe, z całą grupą , indywidualnie.
Przerwa między zajęciami.
10.00- 10.30
10.30– 11.30
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, obserwacje przyrody lub zabawy ruchowe i prace w kącikach przyrody
11.30-12.00
Czynności higieniczno -porządkowe
12.00-12.30
Obiad
12.30-13.00
Bajkoterapia. Ćwiczenia relaksacyjne
13.00-14.00
Zabawy tematyczne wg zainteresowań dzieci
Zajęcia i zabawy integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno-techniczne
14.00-14.30
Podwieczorek
14.15-16.00
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym -pobyt na świeżym powietrzu - umożliwienie dzieciom kontaktu z przyrodą.
Oglądanie bajek ,zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.
zkład dnia
W zależności od warunków atmosferycznych praca z dziećmi przebiega w sali lub na świeżym powietrzu.
6.30-8.15 Schodzenie się dzieci. Indywidualna realizacja zadań edukacyjnych, dodatkowe działania edukacyjne dla dzieci z deficytami rozwojowymi i dla dzieci zdolnych. Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci.
8.15-8.30Zaplanowane ćwiczenia poranne, zabiegi higieniczne.
8.30-9.00Śniadanie - samodzielne dyżury dzieci.
9.00-10.00Realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dostosowanych do możliwości dziecka: działania zespołowe, z całą grupą, praca indywidualna
10.00-11.30Zabawy zorganizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym lub w sali.
11.30-12.00Przygotowanie do obiadu.
12.00-12.30Obiad - samodzielne dyżury dzieci.
12.30-14.15Poobiedni relaks - w grupach młodszych leżakowanie ze słuchaniem ulubionych bajek, w grupie starszej praca z dziećmi o indywidualnych potrzebach rozwojowych. Realizacja pomysłów dzieci. Propozycje dodatkowych zadań dla dzieci chętnych.
14.30-14.45Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
14.45-16.30Aktywność własna dzieci. Zabawy ruchowe w sali i na powietrzu. Kontakty indywidualne z rodzicami w miarę zaistniałych potrzeb. Rozchodzenie się dzieci.
beata2702