Kto odnosi sukcesy w pracy.pdf

(158 KB) Pobierz
424239241 UNPDF
Artykuł pobrano ze strony eioba.pl
Kto odnosi sukcesy w pracy?
Jeżeli myślisz, że sukcesy odnoszą Ci, co najciężej pracują to się mylisz. W USA przeprowadzono ciekawe badania na
menadżerach. Jak myślisz co robią Ci odnoszący sukcesy?
Jeżeli myślisz, że sukcesy odnoszą Ci, co najciężej pracują to się mylisz. W jakimś mądrym badaniu w USA wzięli się za analizę
menedżerów. Z obserwacji wszelakich, podzielili tabuny kierowników na 3 grupy: menedżerowie przeciętni, efektywni i
odnoszący sukcesy.
No i przyjrzeli się nasi amerykańscy badacze, co taki uśredniony, typowy menedżer z każdej tych grup robi z czasem. I jak
myślisz co robią Ci odnoszący sukcesy?
Zdjęcie: mrceviz
Typy menedżerów
Badanie było robione paręnaście lat temu w Stanach, ale i tak wydaje się odpowiednie do naszej sytuacji. Wydzielone grupy
to:
Przeciętni menedżerowie – czyli tacy ani dobrzy ani źli choć niekoniecznie nijacy. Zarządzają średnio, mają przeciętne
rezultaty. Generalnie możliwe że się starają, ale im nie wychodzi. Oczywiście, nie chcesz być w tej grupie.
Menedżerowie efektywni – ich zespoły realizują z nawiązką to, co mają zrobić. Efektywność, w tej grupie, konkretnie odnosi
się do efektów pracy ich załogi. W zarządzanych przez nich zespołach panuje dobra atmosfera a ludzie są zmotywowani i
sfocusowani na rezultatach. O takich menedżerach marzy każda organizacja. Menedżerowie tacy niekoniecznie są jednak
awansowani.
Menedżerowie odnoszący sukcesy – to ludzie, którzy w organizacji dosyć szybko przesuwają się w górę. Wiedzą jak
kierować swoją karierą i zespołem tak by zostać dostrzeżonym przy podwyżkach i awansach– nie tylko dla siebie, ale i dla
zespołu. Nie mówię tu o idących po trupach egoistach. To menedżerowie, których inni chcą promować i nagradzać.
Co robi menedżer
W badaniu wydzielono kilka grup aktywności które zajmowały naszych delikwentów. Są to typowe działania które podejmuje
kierownik więc nie powinny Cię zadziwić:
Tradycyjne zarządzanie – czyli esencja: wyznaczanie celów, planowanie, podejmowanie decyzji i kontrolowanie.
Komunikowanie się – chodzi konkretniej o oficjalną, formalną komunikację: raporty, mema, procedury, komunikaty, formalne
maile, meetingi itd
Zarządzanie zasobami ludzkimi – motywowanie, coaching, dbanie o rozwój pracowników
424239241.001.png
Networking – to nieformalna, szybka komunikacja, kontakty z klientami wewnętrznymi (przede wszystkim wewnętrznymi) oraz z
dostawcami; oraz autoprezencja i robienie Pi-aRu.
Wynik
aktywności
przeciętni
menedżerowi
menedżerowie
efektywni
menedżerowie
odnoszący
sukcesy
tradycyjne zarządzanie
32%
19%
13%
komunikowanie się
29%
44%
28%
zarządzanie zasobami
ludzkimi
20%
26%
11%
Networking
19%
11%
48%
Co robić by odnosić sukcesy?
Jak widzisz na tych wynikach, o ile chcesz wskoczyć do 3ciej grupy, skup się na tworzeniu sieci - zarówno ze swoimi ludźmi
(zespół) jak i ze swoimi klientami. Podobnie jak dostaje się pracę ‘po znajomości’, tak i w firmach bardziej ufamy ludziom,
których znamy i lubimy. Takich się promuje i powierza kolejne odpowiedzialności. Człowiek jedynie kompetentny bez poparcia
w sferze ‘znam i lubię’ może nigdy nie dostać szansy.
Czasy Stachanowców nie minęły, bo w erze zarządzania przez cele (MBO czy inne cuda motywacyjne) ciągle będziesz
rozliczany i porównywany do benchmarków – no i Twoja premia/pensja czy być albo nie być zależy od tego czy wyskoczysz
ponad 100%.
Jednak droga kariery nie zależy jedynie od tego co widać w miernikach i Twojej efektywności – bardzo duże znaczenie ma to
jak wielu ludzi znasz, i kto jest po Twojej stronie.
No i czego zapomnieć nie możesz przede wszystkim po Twojej stronie powinni być Twoi podwładni.
Zapraszam na serwis http://www.dlasiebie.pl :: rozwój osobisty, kariera, finanse oraz na stronę domową - http://www.zieniu.pl
Autor: Tomasz Zienkiewicz
Artykuł pobrano ze strony
eioba.pl
424239241.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin