Inne sytuacje dydaktyczne.doc

(26 KB) Pobierz
Inne sytuacje dydaktyczne:

Inne sytuacje dydaktyczne:

 

1.    „ Ważne słowa”- zabawa rozwijająca koncentrację uwagi. Przypomnienie w jakich sytuacjach używamy słów: proszę , dziękuję, przepraszam.

2.    Zabawa ruchowo - naśladowcza „ Stary niedźwiedź mocno śpi”- uważne słuchanie i wykonywanie poleceń podanych przez nauczyciela.

3.    Zabawa „ Pokaż jak wygląda....?” Pokazywanie nastroju za pomocą ruchu, gestu i mimiki.

4.    Zabawa inscenizowana do piosenki pt.” My jesteśmy krasnoludki”– kształcenie słuchu.

5.    Ćwiczenia ortofoniczne   – stymulowanie rozwoju mowy.

6.    Rymowanki – układanie zakończeń do zdań proponowanych przez nauczyciela.

7.    Zabawa ruchowa, czerpanie radości ze wspólnej zabawy w grupie.

8.    Słuchanie bajki „ Czerwony Kapturek”. Rozwijanie zainteresowania słowem czytanym. Wprowadzanie w świat wartości takich jak: dobro, prawda, piękno.

9.    Zabawa orientacyjno- porządkowa „ Rób tak- nie rób tak”

10.            Zabawa graficzna „Nasze słoneczka”.

11.              Zabawa badawcza „Jak wywołać tęczę”.

12.            Opowieść ruchowa „Poranek na łące”, „Spotkanie na łące”, „Kolorowe motyle”

13.            Zabawy ruchowe : „Dźwięki”, „Pszczoły i niedźwiadki”.

 

 

1.  Pomaganie dziecku w dostrzeganiu problemów, planowaniu i realizowaniu zadań.

2.  Identyfikowanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych.

3.  Tworzenie okazji do pełnienia przez dziecko różnych ról w układach interpersonalnych ze zwróceniem uwagi na rolę dziecka w rodzinie.

4.    Dostarczanie przykładów i doświadczanie rozwiązywania sytuacji konfliktowych na zasadzie kompromisu i akceptacji potrzeb innych osób.

Praca indywidualna i wyrównawcza:

· Rozpoznawanie potrzeb, możliwości i zainteresowań dzieci w celu dostosowania pracy indywidualnej do możliwości, potrzb i zainteresowań poszczególnych dzieci.

 

· Praca indywidualna z dziećmi pięcioletnimi: Aleksandra Wójtowicz, Joanna Kopiś

- poprawne liczenie w zakresie 5 ( dodawanie i odejmowanie).

-   Ćwiczenia graficzne, malowanie palcami.

 

· Praca indywidualna z dzieckiem trzyletnim: Kacper Chmiel pod kątem poprawnej wymowy spółgłosek miękkich ( ś, ć, ź ).Odrysowywanie od szablonu, wycinanie po linii prostej i zaokrąglonej.

 

 

Współpraca z rodzicami:

 

Kontakty indywidualne w trakcie przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola.

 

Literatura:

Kalendarz muzyczny w przedszkolu. U. Smoczyńska - Nachtman

Zabawy dydaktyczne w przedszkolu. Z Bogdanowicz.

Przewodnik metodyczny Bawię się i uczę , wyd MAC.

Wychowanie fizyczne w przedszkolu. K Wlaźnik.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin