Inne sytuacje dydaktyczne:
1. „ Ważne słowa”- zabawa rozwijająca koncentrację uwagi. Przypomnienie w jakich sytuacjach używamy słów: proszę , dziękuję, przepraszam.
2. Zabawa ruchowo - naśladowcza „ Stary niedźwiedź mocno śpi”- uważne słuchanie i wykonywanie poleceń podanych przez nauczyciela.
3. Zabawa „ Pokaż jak wygląda....?” Pokazywanie nastroju za pomocą ruchu, gestu i mimiki.
4. Zabawa inscenizowana do piosenki pt.” My jesteśmy krasnoludki”– kształcenie słuchu.
5. Ćwiczenia ortofoniczne – stymulowanie rozwoju mowy.
6. Rymowanki – układanie zakończeń do zdań proponowanych przez nauczyciela.
7. Zabawa ruchowa, czerpanie radości ze wspólnej zabawy w grupie.
8. Słuchanie bajki „ Czerwony Kapturek”. Rozwijanie zainteresowania słowem czytanym. Wprowadzanie w świat wartości takich jak: dobro, prawda, piękno.
9. Zabawa orientacyjno- porządkowa „ Rób tak- nie rób tak”
10. Zabawa graficzna „Nasze słoneczka”.
11. Zabawa badawcza „Jak wywołać tęczę”.
12. Opowieść ruchowa „Poranek na łące”, „Spotkanie na łące”, „Kolorowe motyle”
13. Zabawy ruchowe : „Dźwięki”, „Pszczoły i niedźwiadki”.
1. Pomaganie dziecku w dostrzeganiu problemów, planowaniu i realizowaniu zadań.
2. Identyfikowanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych.
3. Tworzenie okazji do pełnienia przez dziecko różnych ról w układach interpersonalnych ze zwróceniem uwagi na rolę dziecka w rodzinie.
4. Dostarczanie przykładów i doświadczanie rozwiązywania sytuacji konfliktowych na zasadzie kompromisu i akceptacji potrzeb innych osób.
Praca indywidualna i wyrównawcza:
· Rozpoznawanie potrzeb, możliwości i zainteresowań dzieci w celu dostosowania pracy indywidualnej do możliwości, potrzb i zainteresowań poszczególnych dzieci.
· Praca indywidualna z dziećmi pięcioletnimi: Aleksandra Wójtowicz, Joanna Kopiś
- poprawne liczenie w zakresie 5 ( dodawanie i odejmowanie).
- Ćwiczenia graficzne, malowanie palcami.
· Praca indywidualna z dzieckiem trzyletnim: Kacper Chmiel pod kątem poprawnej wymowy spółgłosek miękkich ( ś, ć, ź ).Odrysowywanie od szablonu, wycinanie po linii prostej i zaokrąglonej.
Współpraca z rodzicami:
Kontakty indywidualne w trakcie przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola.
Literatura:
Kalendarz muzyczny w przedszkolu. U. Smoczyńska - Nachtman
Zabawy dydaktyczne w przedszkolu. Z Bogdanowicz.
Przewodnik metodyczny Bawię się i uczę , wyd MAC.
Wychowanie fizyczne w przedszkolu. K Wlaźnik.
malinek1981