Tabelka do wprowadz. dź.doc

(40 KB) Pobierz
Rodzaj

Rodzaj

edukacji

Kluczowe

kompetencje

Sytuacje

dydaktyczne

Środki

dydaktyczne

Metody

pracy

Formy

organizacyjne

Uwagi

Ogniwa edukacyjne

I. Wstęp

-organizacja

 

 

 

 

 

II. Właściwa

-utrwalenie wiadomości

 

 

-wprowadze-nie nowych pojęć

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-ćwiczenia w zakresie zrozumienia nowych wiadomości

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III.Końcowa

 

 

 

 

-umiejętność pracy w zespole, kulturalne wypowiadanie się

 

 

 

-łączenie

i uporządkowanie wiedzy

 

-przyswajanie nowych wiadomości

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-kształtowanie umiejętności poprawnej artykulacji poznanej głoski

 

-kształtowanie umiejętności zapisu litery „dź”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-łączenie

i przyswajanie nowej wiedzy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-umiejętność oceny pracy własnej i kolegów

 

 

 

-Powitanie w kręgu. Dzieci przedstawiają się- dostają karteczki z imionami. Zapoznanie z tematem zajęć

 

 

 

-Krótkie przypomnienie wiadomości z lekcji poprzedniej. Odpowiedzi na pytanie: „Czy znacie jakieś wyliczanki?”

-N-l czyta treść wiersza pt. „Dźwięczna wyliczanka”- wypowiedzi dzieci na temat treści utworu i ilustracji. Wykonanie karty pracy nr 1.

-Wyodrębnienie wyrazu podstawowego- „dźwig”. 

-N-l przywiesza ilustrację na tablicy. Dzieci na polecenia nauczyciela przeliczają głoski w wyrazie podstawowym, układają model wyrazu, dzielą na samogłoski i spółgłoski. Następnie przeliczają litery i zastępują nakrywki znanymi literami.

-N-l zadaje pytanie: „Jakiej litery brakuje w schemacie?”- dzieci odpowiadają, że „dź”.

-N-l pokazuje literę drukowaną „dź” małą i wielką.

-Dzieci uzupełniają model brakującą literą.

-Poprawna artykulacja głoski „dź”, odczytanie wyrazu podstawowego. Wymawianie innych wyrazów zawierających głoskę „dź” na początku, w środku lub na końcu wyrazu.

-Wykonywanie ćwiczenia eksponującego zapis graficzny litery „dź”- podręcznik ćw.1 str.50 (do tekstu).

-Zabawa ruchowa „Stary niedźwiedź mocno śpi…”

-N-l pokazuje literę „dź” pisaną małą i wielką. Dzieci uzupełniają schemat literami pisanymi. Pokaz i omówienie sposobu pisania litery „dź” małej i wielkiej w liniaturze.

-Ćwiczenia różnorodnego zapisu litery „dź” w powietrzu, na ławce, na plecach kolegi, palcem na kartce.

-Ćwiczenia w poprawnym pisaniu-podręcznik ćw. 1 str.50, 2 str.51; „Będę pisać poprawnie” str.26-27; a także ćwiczenia w poprawnym pisaniu i wymowie głoski „dź”- podręcznik ćw. 3 str.51.

-Zabawa ruchowa z piłką

-Rozwiązywanie krzyżówki tematycznej na karcie pracy nr 2

i przygotowanej planszy z krzyżówką.

-Układanie i zapisywanie zdań z wykorzystaniem karty pracy nr 3.

 

 

-Rozmowa na dywanie- wypowiedzi dzieci na temat aktywności na zajęciach, a także ocena pracy kolegów.

Ewaluacja zajęć.

 

 

 

-karteczki z imionami

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-podręcznik, karta pracy

nr 1

 

 

 

 

-ilustrcja, nakrywki białe, czerwone i niebieskie, kartoniki z literami

 

 

 

 

 

-plansza demonstracyjna

 

 

 

 

 

 

 

 

-podręcznik

 

 

 

-magnetofon, płyta

-plansza demonstracyjna

 

 

 

 

 

 

-podręcznik, zeszyt ćwiczeń

 

 

 

 

 

-karta pracy

nr 2, plansza z krzyżówką

 

-karta pracy

nr 3.

 

 

-kartoniki ze skalą oceniania

 

 

 

-słowna problemowa

 

 

 

 

 

-słowna problemowa

 

 

-słowna-ekspozycja utworu

 

 

-słowna problemowa

-czynna- działań praktycznych

 

 

 

 

 

-słowna problemowa

 

-ekspozycja

 

-czynna- działań praktycznych

-słowna

 

 

 

 

-praktyczna   z użyciem podręcznika

 

 

 

-słowna-ekspozycja, czynna- działań praktycznych

-czynna- działań praktycznych

-praktyczna   z użyciem podręcznika

 

 

 

 

-czynna- działań praktycznych

 

-czynna- działań praktycznych

 

-słowna problemowa

 

 

 

-aktywność zbiorowa jednolita, indywidualna jednolita

 

 

-aktywność zbiorowa jednolita

 

 

 

 

 

 

 

 

-aktywność zbiorowa jednolita

 

 

 

 

 

-aktywność zbiorowa jednolita

 

 

-aktywność zbiorowa jednolita

-aktywność zbiorowa jednolita

 

 

-aktywność indywidualna jednolita

 

 

 

-aktywność zbiorowa jednolita

 

 

-aktywność zbiorowa jednolita

-aktywność indywidualna jednolita

 

 

 

 

-aktywność indywidualna jednolita

 

-aktywność indywidualna jednolita

 

-aktywność zbiorowa jednolita

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-pomoc nauczyciela wspomagającego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-pomoc nauczyciela wspomagającego

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin