Rodzaj
edukacji
Kluczowe
kompetencje
Sytuacje
dydaktyczne
Środki
Metody
pracy
Formy
organizacyjne
Uwagi
Ogniwa edukacyjne
I. Wstęp
-organizacja
II. Właściwa
-utrwalenie wiadomości
-wprowadze-nie nowych pojęć
-ćwiczenia w zakresie zrozumienia nowych wiadomości
III.Końcowa
-umiejętność pracy w zespole, kulturalne wypowiadanie się
-łączenie
i uporządkowanie wiedzy
-przyswajanie nowych wiadomości
-kształtowanie umiejętności poprawnej artykulacji poznanej głoski
-kształtowanie umiejętności zapisu litery „dź”
i przyswajanie nowej wiedzy
-umiejętność oceny pracy własnej i kolegów
-Powitanie w kręgu. Dzieci przedstawiają się- dostają karteczki z imionami. Zapoznanie z tematem zajęć
-Krótkie przypomnienie wiadomości z lekcji poprzedniej. Odpowiedzi na pytanie: „Czy znacie jakieś wyliczanki?”
-N-l czyta treść wiersza pt. „Dźwięczna wyliczanka”- wypowiedzi dzieci na temat treści utworu i ilustracji. Wykonanie karty pracy nr 1.
-Wyodrębnienie wyrazu podstawowego- „dźwig”.
-N-l przywiesza ilustrację na tablicy. Dzieci na polecenia nauczyciela przeliczają głoski w wyrazie podstawowym, układają model wyrazu, dzielą na samogłoski i spółgłoski. Następnie przeliczają litery i zastępują nakrywki znanymi literami.
-N-l zadaje pytanie: „Jakiej litery brakuje w schemacie?”- dzieci odpowiadają, że „dź”.
-N-l pokazuje literę drukowaną „dź” małą i wielką.
-Dzieci uzupełniają model brakującą literą.
-Poprawna artykulacja głoski „dź”, odczytanie wyrazu podstawowego. Wymawianie innych wyrazów zawierających głoskę „dź” na początku, w środku lub na końcu wyrazu.
-Wykonywanie ćwiczenia eksponującego zapis graficzny litery „dź”- podręcznik ćw.1 str.50 (do tekstu).
-Zabawa ruchowa „Stary niedźwiedź mocno śpi…”
-N-l pokazuje literę „dź” pisaną małą i wielką. Dzieci uzupełniają schemat literami pisanymi. Pokaz i omówienie sposobu pisania litery „dź” małej i wielkiej w liniaturze.
-Ćwiczenia różnorodnego zapisu litery „dź” w powietrzu, na ławce, na plecach kolegi, palcem na kartce.
-Ćwiczenia w poprawnym pisaniu-podręcznik ćw. 1 str.50, 2 str.51; „Będę pisać poprawnie” str.26-27; a także ćwiczenia w poprawnym pisaniu i wymowie głoski „dź”- podręcznik ćw. 3 str.51.
-Zabawa ruchowa z piłką
-Rozwiązywanie krzyżówki tematycznej na karcie pracy nr 2
i przygotowanej planszy z krzyżówką.
-Układanie i zapisywanie zdań z wykorzystaniem karty pracy nr 3.
-Rozmowa na dywanie- wypowiedzi dzieci na temat aktywności na zajęciach, a także ocena pracy kolegów.
Ewaluacja zajęć.
-karteczki z imionami
-podręcznik, karta pracy
nr 1
-ilustrcja, nakrywki białe, czerwone i niebieskie, kartoniki z literami
-plansza demonstracyjna
-podręcznik
-magnetofon, płyta
-podręcznik, zeszyt ćwiczeń
-karta pracy
nr 2, plansza z krzyżówką
nr 3.
-kartoniki ze skalą oceniania
-słowna problemowa
-słowna-ekspozycja utworu
-czynna- działań praktycznych
-ekspozycja
-słowna
-praktyczna z użyciem podręcznika
-słowna-ekspozycja, czynna- działań praktycznych
-aktywność zbiorowa jednolita, indywidualna jednolita
-aktywność zbiorowa jednolita
-aktywność indywidualna jednolita
-pomoc nauczyciela wspomagającego
olimuszi