Zorka - Kamień Ziemi.pdf

(133 KB) Pobierz
Zorka - Kamień Ziemi
Kamie ń Ziemi - Prolog
WENTRA - Pani tego co było, co jest i co ma nastąpić; Bogini Natury i wszystkiego co Ŝyje;
oceanów i mórz; rzek i jezior; gór i dolin; pokoju i wojny. W prawej ręce dzierŜy
przedwieczną potęgę, zaś lewą Jej dłoń stanowi moc. Światło i Cień są Jej posłuszne, a
Ŝywioły słuchają Jej głosu. W niej Jej wszystko i Ona jest wszystkim - na zawsze.
Rządzi Ona niepodzielnie światem, który to z Jej rozkazu powstał i jest. Jej chabrowe włosy
poprzetykane srebrem gwiazd roztaczają cień nad wszystkim, ale tylko wtedy gdy złoto-
czerwony diadem na Jej skroni odchyli się w inną stronę. Szafirowa barwa Jej oczu rozlewa
się po powierzchni skał , dając ukojenie i gasząc wszelkie pragnienia. RóŜane ciepło Jej warg
kaŜdego dnia spływa na Świat, aby wypełnić pustki po dawnej poŜodze. Skóra Jej, koloru
kości słoniowej zabarwia powoli Nicość, tworząc Przestrzeń i Czas. Ona jest wszystkim, bo
wszystko jest w Niej - na zawsze. [.]I nastąpił dzień, który dał początek sześciu wielkim
pokoleniom. Bo oto za sprawą Wentry powstało sześć duchów, stworzonych na jej wzór i
podobieństwo. Były to dusze światłe i potęŜne, pełne mocy i chwały, zawierające w sobie
cząstkę ich Matki. To właśnie one przyczyniły się do powstania Wentry - Ziemi we
wszechświecie, gdzie po dziś dzień panują ich potomkowie.
Darkaran - pan gór na wysokości, jedyny zajmujący się czarną magią stał się praojcem
upadłych stworzeń: kamronów, gargulców, goblinów, trolli i jeszcze wielu wielu innych
podłych stworów; sam zaś był chciwy potęgi i władzy , a jego rasa była mu na podobieństwo.
Ciemnowłosa Limire, królowa czarów, zaklęć, uroków i wszelakiej magii stworzyła
feantarich, świętą rasę, obdarzoną darem poznania przyszłości i moŜliwością wzbicia się w
powietrze, gdyŜ jak Ŝadne z innych plemion, feantari posiadali skrzydła, złoŜone z białych,
puszystych piór, ukrytych pod skórą pleców.
Serife o włosach jasnych jak miód, najpiękniejsza spośród całego potomstwa Wentry,
łuczniczka i władczyni zwierząt dała początek nieśmiertelnym elfom, mistrzom w dziedzinie
muzyki, literatury i sztuki. Pierworodni - wysocy, smukli, o wielkich oczach; najwspanialsi
na Wentrze, z długimi włosami i spiczastymi uszami.
Kantrahir - mistrz w dziedzinie obróbki kamieni powołał do Ŝycia krasnoludów, doskonałych
wojowników, obdarzonych niezwykłą siłą i miłością do pięknych kruszców. Dzieci
Kantrahira stały się mistrzami w dziedzinie wytwarzania biŜuterii, zbroi i broni.
Femira o krótko przystrzyŜonych, jasnych włosach dała początek wojowniczej rasie
śmiertelników - ludzi, którzy nad wyraz ukochali rzemiosło wojenne i polowania.
I ostatni z sześciu - Terel - oblubieniec Natury - został ojcem niziołków, którzy zajęli się
uprawą ziemi i pielęgnacją roślin . [.]
Krainy zamieszkane przez poszczególne rasy na Wentrze przyjęły nazwy od ich stworzycieli.
I tak w Ciemnym Państwie na południu, w otoczeniu łańcucha Gór Stalowych znajdowała się
Dolina Darkaran, którą zamieszkiwały plugawe stworzenia siejąc wokół grozę i niepokój.
Święta rasa feantarich zajęła tereny wysokogórskie na Świerkowych Wzgórzach w Limire.
Nieśmiertelne elfy osiadły w zielonych lasach Serife, pełnych kwiatów i wszelkiego rodzaju
zwierzyny. Przedstawiciele rasy ludzi zamieszkali na wschód od tego szlachetnego plemienia,
w Femirze - wyŜynnym kraju. Robotniczy lud niziołków zajął obszary nad Zieloną Rzeką w
dolinie Terel, połoŜonej na północy, zaś plemię krasnoludów osiadło w rozległym łańcuchu
Gór Kantrahiru na zachodzie.
[.]Wentrę zamieszkiwały i inne stworzenia zesłane przez samą Panią. Do nich naleŜały
olbrzymy osiadłe na dalekiej północy; smoki zamieszkujące wschodnie pustkowia;
jednoroŜce w leśnych ostępach, a takŜe driady, wróŜki i syreny. Lecz do najpotęŜniejszych
wysłanników Wentry naleŜeli czarodzieje obdarzeni cudowną mocą, zarówno umysłu jak i
rąk. Przybyli oni z dalekiego południa; nikt spośród Ŝywych nie miał dostępu do
zapieczętowanej stolicy magii. [.] Kantrahir biegły w swej pracy wykuł dwa klejnoty, a
obdarzywszy je mocą Wody i Ognia ofiarował je swym siostrą. Kamień Wody podarował
Limire, gdyŜ to jej jako czarodziejce podlegały wszystkie zjawiska na morzu, ziemi i w
powietrzu - nie wyłączając boskiej mocy wody.[.] Zaś Kamień Ognia dał wojowniczej
Femirze, albowiem do niej naleŜała poŜoga wojny i śmierci. [.] A następnie Kantrahir wykuł
trzeci Kamień - ostatni - posiadający moc Ziemi i wszystkiego co na niej rośnie .[.] Okrutnym
gniewem zapała Serife widząc najsłabszy z wszystkich kruszców. Od tej chwili znienawidziła
brata. [.] A rzuciwszy artefakt poza magiczną obręcz, nie miała pojęcia jak wielkie zło to
wyrządzi. Dotknąwszy skorupy ziemskiej artefakt rozbił się na cztery części. Wystarczyło
posiadać choćby jedną z nich, aby poznać to co do tej pory było nie odkryte . . .
--------------------------------------------------------------------------------
Wydarzenia poprzedzające narodziny Dziecka Przeznaczenia; stworzenie ; pierwszy konflikt.
.
* Wentra - ta która jest wszystkim, bo wszystko jest w Niej. Panuje niepodzielnie nad
światem. Wszystko jest Jej posłuszne. Wszystko . . . prócz Chaosu, który swą siedzibę ma za
Bramą Wszechrzeczy. Uczucia tlące się w duszy NajwyŜszej , za Jej sprawą znajdują
spełnienie. Miłość łączy się z NajwyŜszą. Z ich związku rodzi się sześć światłych duchów -
Aerlich - do których naleŜą : Terel, Darkaran, Kantrahir, Femira, Limire i Serife. Smutek
znajduje pocieszycielkę w Nienawiści. Owocem ich związku są Kalenarie [kalenaria - furia].
Cztery Córy Chaosu - siejące strach i przeraŜenie; (Welearia [wel - bordo; aria - groza] -
dosiadająca pumy i dzierŜąca czarny kostur; Hararia [har - turkus ] - atrybuty : sierp, czarny
ptak. Istaria - [ist - zieleń] atrybuty : łuk, rumak; i Laeria [lae - srebro]- przywódczyni Córek
Choasu; atrybuty : miecz oburęczny, czarny nietoperz. )
* Odwieczne walki Wentry z Chaosem.
* Pierwsza Wielka Wojna. Darkaran dopuszcza się zdrady. Jest tak rządny władzy, Ŝe
postanawia wystąpić przeciw rodzicielce i rodzeństwu. W tajemnicy przed bliskimi jednoczy
swe siły z Chaosem. Wygrana Sług Zła. Do serca Matki Wszechrzeczy wdziera się nowe
uczucie. Chaos. Darkaran widząc, Ŝe uczynił krzywdę matce, postanawia naprawić zło, które
wyrządził. Chaos traci sojusznika - udaje się z powrotem do swojej siedziby - za obręcz
wpływów NajwyŜszej.
* Darkaranowi brakuje przywilejów. Jest traktowany na równi ze swymi braćmi i siostrami.
A on jak nikt pragnie władzy . . .
* Druga Wielka Wojna. Smutek opuszcza Nienawiść i po wszystkie czasy zamieszkuje z
Radością w sercu Wszechrzeczy. Chaos po raz kolejny traci sojuszników, które znalazł w
Nienawiści i Smutku.
* Plan Wentry. Radość i Smutek dają Aerlim cząstki siebie samych. Budowa planety Wentry.
Aerlowie kształtują jej lądy i morza. Darkaran szykuje się do zdrady. Dzieci NajwyŜszej
przygotowują w swych duszach drogę dla swego potomstwa. W tym właśnie celu kaŜde z
nich łączy się z potęgami, będącymi pod opieką Wentry - i tak : ze związku Serife i Wody
rodzą się elfy Ziemia i Terel dają początek niziołkom; Ogień i Kantrahir - krasnoludom;
Światło i Limire - feantarim; Powietrze i Femira- ludziom, a Ciemność i Darkaran -
kamronom - olbrzymim nietoperzom z głowami podobnymi do ludzkich obliczy.
* Koniec prac. Początek . . .
Rok :
1. Pojawienie si ę elfów. Pierwsza królewska para : Lia i Armin. Ostatnie prace nad
kształtowaniem Wentry.
3. Zesłanie feantarich. [Cztery pary sług Najwy Ŝ szej - Ellen i Egyed, Ilia i Sören, Thea i
Norin, Lore i Dorhel] Budowa grodu Limire. Pod koniec miesi ą ca dziewi ą tego [Erkenaule]
uko ń czenie zdobienia Ś wi ę tej Wie Ŝ y Poznania - Entros. Czarodzieje zesłani przez Najwy Ŝ sz ą
osiadaj ą poza obr ę cz ą l ą du na wyspie Endaren. Do nich nale Ŝą : Welgen - [wel - bordo; gen
- starzec]. mistrz przywoła ń i opiekun Ŝ ywiołu ziemi. Irist - [ist - ziele ń ]. Opiekunka Natury -
mistrzyni iluzji, pani Ŝ ywiołu powietrza. Kaledhar - [kal - granat, har - turkus]. Mistrz
poznania. Pan Ŝ ywiołu wody. Patron syren i jednoro Ŝ ców.; Eleglin - [eleg - Ŝ ółty ; lin -
chwała]. Mistrz objawie ń , Władca Ś wiatła i Desire - [desi - czerwie ń ; re- płomie ń ]. Matka
ognia. Opiekunka ś miertelników. Ostatnia z Wielkich Mocy - Ciemno ść - oddana jest pod
opiek ę Dziecku Przeznaczenia.
4. Pozostałe rasy zostaj ą zesłane na Wentr ę . Welgen osiada w Serife, gdzie zostaje przyj ę ty
na dworze królowej, jako opiekun małej ksi ęŜ niczki - Bereniki. Najwy Ŝ sza Kapłanka
limirskiej Wie Ŝ y Entros - Lineë [lin - chwała] nawi ą zuje pierwszy kontakt z Matk ą Wentr ą .
6. Kantrahir wykuwa Kamie ń Wody i ofiarowuje go Limire. Zesłanie kapłanów do
Chabrowej Doliny. [Kapłani - posłannicy czarodziejów; opiekuni i nauczyciele magii -;
Laserark - tajne stowarzyszenie Kapłanów, maj ą ce na celu szerzenie praktyk magicznych i
nauczanie Wybranych.]
Kapłani z Chabrowej Doliny / Bractwo Laserark - zgromadzenie Kapłanów Kultu Magii -
jednostki uzdolnione magicznie - powoływane co pięćdziesiąt lat przez 5 czarodziejów i
czarodziejek. KaŜdy z Mistrzów Magii moŜe powołać dwóch kapłanów. Wyjątek stanowi
Welgen, który ma prawo do trzech kandydatów.
* Daegon - (Desire)- specjalizacja : magiczna broń.
* Zila - (Eleglin); metamorfoza
* Raya - (Welgen) ; uroki i zauroczenia
* Greanleaf - (Welgen); święte znaki, zaklęcia uzdrawiające
* Milka - (Kaledhar), przeciwzaklęcia
* Salogel - (Welgen), zaklęcia obronne
* Leachim - (Eleglin); obrona przed czarną magią
* Osten - (Kaledhar); władza nad umysłem
* Edith - (Irist); opiekunka zwierząt
* Aweryla - (Irist) Ŝywiołaki
* Alkatres/ Mirim- (Desire ) moc światła
- pierwotnie w skład Bractwa wchodzili jeszcze Tarquillan i Claire, ale zostali oni wydaleni z
Kultu za naduŜywanie magii do celów niezgodnych z planami Mistrzów. Ich miejsce zajęły
Aweryla i Alkatres.
- Kapłani z Chabrowej Doliny rozporządzają potęŜną magiczną wiedzą. Na Wentrze większą
moc mają tylko czarodzieje, Lineë - NajwyŜsza Kapłanka; Maaya - królowa Leśnych Boginek
z Leantrinu i Dziecko Przeznaczenia.
9. Kantrahir wykuwa Kamie ń Ognia i ofiarowuje go Femirze. Darkaran zdradza Matk ę .
Opuszcza Wszech ś wiat i zst ę puje na Wentr ę - tam osiedla si ę w ciemnym kraju na południu.
Pragnie podporz ą dkowa ć sobie planet ę . Na dodatek udaje mu si ę zało Ŝ y ć magiczn ą obr ę cz,
która ma to do siebie, Ŝ e jest dokładnie powi ą zana z jego istnieniem. Zst ą pienie na ziemi ę
któregokolwiek z Aerlich spowodowałoby ś mier ć Złego . . . Wentra nigdy nie pozwoliłaby na
takie co ś , bo mimo tego, Ŝ e obawiała si ę piekła, które Darkaran mógł rozp ę ta ć to w gł ę bi
serca kochała go i nie mogła pozwoli ć na jego unicestwienie.
10. miesi ą c drugi [Penneaule]. Darkaran przygotowuje wszystkie swe siły. Pierwsze napa ś ci.
Pod koniec miesi ą ca dziewi ą tego [Erkenaule] pocz ą tek wojny z elfami. Ś mier ć czterych
limirskich par królewskich. Władze w kraju feantarich obejmuje syn Ilii i Sörena - Drenholm.
Miesi ą c jedenasty [Hareinaule] ś mier ć na polu bitwy królewskiej pary z Serife - Lii i Armina.
Lineë kontaktuje si ę z Najwy Ŝ sz ą . Zapowied ź ocalenia Wentry poprzez zesłanie ś miertelnej
istoty, obdarzonej Moc ą . Zapowied ź narodzin Dziecka Przeznaczenia. Miesi ą c dwunasty -
Koniec Wojny - Pot ę ga Czarnego Pana zostaje złamana poprzez wspóln ą interwencj ę
czarodziejów. Darkaran osiedla si ę na południu w Górach Stalowych w celu zgromadzenia
nowych sił.
11. Kantrahir wykuwa trzeci - ju Ŝ ostatni artefakt - Kamie ń Ziemi. Serife, której zostaje on
ofiarowany jest rozczarowana tak pospolitym kruszcem i w gniewie rzuca Kamie ń za obr ę cz.
Nikt nawet nie podejrzewa - jak brzemienny w skutkach b ę dzie ten czyn. Welgen na rozkaz
Najwy Ŝ szej odwiedza jej przybytek w Limire - Wie Ŝę Entros.
12. miesi ą c jedenasty [Hareinaule] dzie ń 3 - zesłanie Dziecka Przeznaczenia do Serife.
Mellanor i Eregon zostaj ą jego przybranymi rodzicami. Pocz ę cie Córki Najwy Ŝ szej w łonie
elfki.
.......
Kamie ń Ziemi
"Gdy raz opanuje człowieka idea, ju Ŝ go nie opuszcza i nie zdradza nigdy"
B. Prus
"Najwa Ŝ niejsza jest wiara w to co niemo Ŝ liwe"
"I nadejdzie dzie ń , w którym deszcz
zmyje wszystkie doczesne smutki.
Bo oto zst ą pi Dzieci ę Przeznaczenia,
aby zniszczy ć to co jest i to co było,
i odbudowa ć na nowo-
- w Prawdzie, Sile i Chwale -
- niepodzielnie-
- i na wieki - "
Święta Księga Wentry ; "Wolumin Przepowiedni"
"Or ennaenla aule, tem terranee netrim
rinurla fentiri drae nonem.
Men tere taren Nim Aen
sicra numdi em im illych or em im illychsa,
or kalistrie enér ellen -
- tem Drene, Greane or Line -
- menelent-
- or enér aganm"
ROZDZIAŁ I
"Tak bowiem jak dzień następuje po nocy, tak i Dobro przychodzi po latach ucisku i
niesprawiedliwości. Nic nie trwa wiecznie prócz Niej, która jest Początkiem i Końcem"
Święta Księga Wentry: "Wolumin Objawienia"
Perlisty pot wystąpił na czole Mellanor. Zacisnęła palce na krawędzi łóŜka i poczęła
krzyczeć. Ból w jej łonie narastał z kaŜdą chwilą i czuła, Ŝe jeszcze trochę i zemdleje. Nad
nią pochylał się Eregon, jej małŜonek. Delikatnie gładził jej złote włosy i szeptał
uspokajające słowa. Kobieta wydała z siebie głuchy jęk bólu. Po chwili całą komnatę
wypełnił płacz nowonarodzonego dziecka. Starzec w bordowym płaszczu, który do tej pory
siedział w kącie izby, wstał, wziął niemowlę z rąk ojca i zanurzył je w zimnej wodzie.
Dziecko przestało płakać. Starzec połoŜył je przy matce, po czym wymówił kilka słów w
limirskim języku : "Penas eterum el konin la illych". Po czym skierował się ku drzwiom i
opuścił komnatę. Mellanor owinęła dziecko w bawełnianą tkaninę wytwarzaną przez ludy
zachodu i z goryczą w głosie powiedziała :
- Nadamy jej imię Nimaen, co znaczy Dziecię Przeznaczenia, gdyŜ przyszła na ten świat z
góry skazana na zagładę.
Po czym przytuliła się do ciepłego ciała dziewczynki, szepcząc najczulsze słowa miłości.
--------------------------------------------------------------------------------
Pierwsze promienie wschodzącego słońca oświetliły jej komnatę tworząc na misternie
rzeźbionym suficie niezwykłą grę barw i cieni. Nimaen powoli otworzyła oczy i ziewnęła
Zgłoś jeśli naruszono regulamin