SCENARIUSZ ZAJĘCIA OCENIAJĄCEGO - o życiu fok i morsów.doc

(28 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘCIA OCENIAJĄCEGO DLA DZIECI 6 – LETNICH

SCENARIUSZ  ZAJĘCIA  OCENIAJĄCEGO  DLA  DZIECI  6 – LETNICH

 

 

Prowadząca: mgr Agnieszka Mikulska

Data: 17.02.2006 r.

 

TEMAT: O  ŻYCIU  FOK  I  MORSÓW.

 

OBSZAR: przyroda, zdrowie, mowa i myślenie.

CEL  GŁÓWNY:  Zapoznanie dzieci z wyglądem oraz sposobem życia fok i morsów.

CELE OPERACYJNE:

Dziecko potrafi: - zapamiętać i powiedzieć wyliczankę,

- skoncentrować uwagę na krótkiej inscenizacji,

- omówić treść wiersza,

- dobrać wyrazy określające zwierzę,

- określić nastrój wiersza,

- przeczytać wyrazy: foka, morsy,

- wskazać charakterystyczne cechy budowy fok i morsów,

- brać udział w zabawie ruchowej

- kolorować rysunek zwierzęcia.

 

METODY:

- rozmowa,

- pokaz,

- ćwiczenia praktyczne,

- inscenizacja.

FORMY ORGANIZACYJNE:

- praca indywidualna,

- praca z całą grupą.

 

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

Tekst wyliczanki, pluszowe zabawki (foka, pingwin), obrazki zwierząt polarnych, komputer, tekst wiersza B. Lewandowskiej „Plusk do wody” ( „Wychowanie w Przedszkolu” 1985,nr 11), opaski na głowę z fokami i morsem, książka Moje 6 lat,cz.3 , kolorowanki: foka, morsy, kredki.

 

PROPONOWANY  PRZEBIEG  ZAJĘCIA

 

 

I.  1. Zgromadzenie dzieci na dywanie – nauka wyliczanki o fokach

     2.  Zabawa „Zimno – ciepło” – do wytypowania osoby szukającej zabawek (zwierząt   polarnych) posłużymy się słowami nowopoznanej wyliczanki.

II. 3.    Oglądanie obrazków przedstawiających foki i morsy w ich naturalnym środowisku –     

            przy komputerze.

4.      Inscenizacja na podstawie wiersza „Plusk do wody”.

5.      Omówienie treści wiersza.

6.      Dobieranie wyrazów określających małą fokę.

7.      Określanie nastroju wiersza – wskazanie fragmentów humorystycznych.

8.      Całościowe czytanie wyrazów: foka, morsy.

9.      Wymawianie z różną intonacją ( smutno, wesoło, powoli, szybko) fragmentu wiersza: Mama – foka, tato – foka, mają syna Obiboka.

10.  Swobodne i ukierunkowane wypowiedzi na temat fok i morsów.

11.  Omówienie charakterystycznych cech budowy tych zwierząt.

12.  Zabawa ruchowa „Pingwin”.

III. 13. Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciu i  wspólną zabawę oraz zaproszenie do          kolorowania wybranych rysunków zwierząt.

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin