Dziecko kończące naukę w przedszkolu posługuje się pojęciami geometrycznymi.doc

(136 KB) Pobierz
Standard: dziecko kończąc naukę w przedszkolu posługuje się pojęciami geometrycznymi

Standard: dziecko kończąc naukę w przedszkolu posługuje się pojęciami geometrycznymi

 

 

Wskaźniki:

 

dziecko układa kompozycje z figur geometrycznych płaskich

■ dziecko układa kompozycje z figur geometrycznych przestrzennych

■ dziecko odwzorowuje kształty znanych figur

■ dziecko zna kształt okrągły

■ dziecko zna kształt kwadratowy

■ dziecko zna kształt trójkątny

■ dziecko zna kształt prostokątny

■ dziecko zna kształt kulisty

■ dziecko zna kształt sześcienny

■ dziecko określa cechy figur geometrycznych

■ dziecko różnicuje figury płaskie i przestrzenne

■ dziecko zna i nazywa figury geometryczne

 

Monitoring dzieci:

■ dzieci wykazują zainteresowanie i aktywność

■ dzieci chętnie przystępują do sytuacji edukacyjnych związanych z pojęciami geometrycznymi

■ dzieci cieszą się umiejętnością posługiwania się pojęciami geometrycznymi

 

Monitoring nauczyciela:

■ stosuje różnorodne metody aktywizujące

■ tworzy trafne sytuacje edukacyjne

■ umożliwia korzystanie ze środków dydaktycznych

■ stwarza miły, sympatyczny klimat zajęć

■ dostrzega osiągnięcia dzieci i chwali je

 

Narzędzia:

■ indywidualne karty obserwacji dzieci

■ karty pracy

■ scenariusze zabaw dydaktycznych

■ scenariusze zajęć


ARKUSZ OBSERWACJI

Standard: dziecko kończąc naukę w przedszkolu posługuje się pojęciami geometrycznym

 

 

 

Imię i nazwisko dziecka

Układa kompozycje z figur geometrycznych płaskich

Układa kompozycje z figur geometrycznych przestrzennych

Odwzorowuje kształty znanych figur

Zna kształt okrągły

Zna kształt kwadratowy

Zna kształt trójkątny

Zna kształt prostokątny

Zna kształt kulisty

Zna kształt sześcienny

Określa cechy figur geometrycznych

Różnicuje figury płaskie i przestrzenne

Zna i nazywa figury geometryczne

 

3/3

5

6

3/4

5

6

3/4

5

6

3/4

5

6

3/4

5

6

3/4

5

6

3/4

5

6

3/4

5

6

3/5

5

6

3/4

5

6

3/4

5

6

3/4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin