Wojciech �ukaszewski Runy - Przyjazne znaki SPIS TRE�CI PROLOG 2 WPROWADZENIE 2 WRӯBIARSTWO 5 PRZYGOTOWANIE DO PRAKTYKI 7 OCZYSZCZANIE BIOENERGETYCZNE 9 MEDYTACJA 11 WYROCZNIA RUNICZNA 14 WYKONANIE RUN MANTYCZNYCH 21 PRZEBIEC WRӯBY RUNICZNEJ 23 UK�ADY RUNICZNE 25 MEDYTACJA Z RUNAMI 30 ODCZYTYWANIE ZNACZENIA RUN 32 KO�O RUNICZNE 44 ZAKO�CZENIE 45 PRZYPISY 46 PROLOG Autor w swojej pracy zajmuje si� praktycznym stosowaniem wskaz�wek pradawnych i wsp�czesnych nauk, zwanych ezoterycznymi. Przez wiele lat, prowadzi� spotkania runiczne. Uczestniczyli w nich ludzie odczuwaj�cy k�opoty, zmartwienia, brak wewn�trznego Zharmonizowania - ale tak�e osoby poszukuj�ce odpowiedzi na pytania o g��bokiej tre�ci. W prze- wa�aj�cej cz�ci przypadk�w runy potwierdzi�y sw� przydatno��, jako przybory zdolne umili� codzienne �ycie. Zacznijmy tak. �Mi�dzy sob� skrzaty porozumiewaj� si� w�asnym j�zykiem. Jednak ludzie, spotykaj�c najwy�ej jednego skrzata naraz, nigdy go nie s�yszeli. Natomiast od samych skrzat�w trudno si� dowiedzie� czego� konkretnego na ten temat. Jedno jest absolutnie pewne: nie tylko skrzaty wzajemnie si� porozumiewaj�, ale tak�e zwierz�ta rozumiej� ich j�zyk. Dobranoc - po skrzaciemu brzmi slitzweitz, a dzi�kuj� - te diews, ale s� to jedyne s�owa, jakie znamy, gdy tymczasem skrzaty doskonale rozumiej� j�zyk ludzki. Je�li umyka im znaczenie jakiego� s�owa, natychmiast si� dowiaduj� o jego sens. W j�zyku pisanym pos�uguj� si� znakami runicznymi".1 Ta ksi��ka zosta�a pomy�lana jako przewodnik u�atwiaj�cy podr� po ba�niowej krainie. Jej osi� jest wyrocznia runiczna. Wprawdzie m�dry cz�owiek jest wolny od trosk, gdy swego przysz�ego losu nie zna, niemniej warto - cho�by sobie powr�y�, aby pozna� kolejne s�owa j�zyka skrzat�w. Wyobra� sobie, �e s� ludzie, kt�rzy nie wierz� w istnienie skrzat�w! Motywuj� to nauk� przekazan� przez rodzic�w, wiedz� szkoln�, a zw�aszcza tak zwanym zdrowym rozs�dkiem. Oni, zanim uwierz�, musz� dotkn��, pow�cha�, zobaczy�, zwa�y�. Zaprawd�, s� tacy ludzie. Jest ich du�o, bardzo du�o. Prac� o runach kierujemy do os�b, kt�rych �ywotnym celem zdobywania prawdziwej wiedzy jest uszlachetnianie �ycia. Niech takie potraktowanie wyroczni runicznej b�dzie enzymem reguluj�cym powszechn� opini� o wszelkich pr�bach przepowiadania przysz�o�ci. Runy s� znakami tajemniczymi, ale przyjaznymi. Niewdzi�cznie jest odtr�ca� przyja��. WPROWADZENIE Wobec stale zwi�kszaj�cego si� zainteresowania zagadnieniami szeroko pojmowanej, tak zwanej nauki tajemnej, wypada przybli�y� znaczenie poj�cia �ezoteryka". W wi�kszo�ci przypadk�w, jest ono rozumiane jako wiedza ukryta, dost�pna tylko dla wybranych. Ezoteryka jest czym� wewn�trznym (w odr�nieniu od egzoteryki). Wszystkie (zw�aszcza formalne) organizacje, instytucje, stowarzyszenia: naukowe, religijne, okultystyczne czy biurokratyczne - maj� pewne stopnie tajno�ci swego funkcjonowania. Wa�ne doktryny udost�pniane tylko zaufanym (lub spe�niaj�cym ustalone kryteria) nazywane s� ezoterycznymi. Jest to zrozumia�e, ze wzgl�du na interesy owych grup spo�ecznych. Poza tym, informacje u�yte niegodnie, niemoralnie sprowadzaj� tylko k�opoty. Dziecku nie powinno si� dawa� do r�k zapa�ek. �Ze wszystkich potrzebnych cn�t Mi�o�� jest najwa�niejsza, gdy� je�li jest do�� mocna w cz�owieku, zmusza go do zdobycia wszystkich innych cech, one za� bez niej nie mog� nigdy wystarczy�".2 Je�eli ��dasz, aby nic nie by�o przed tob� zakryte, �mia�o id� �cie�k� otwart� dla ka�dego, bez wzgl�du na ras�, narodowo��, religi�, ple�, wiek czy stan zdrowia -ale czy� to uczciwie i nieegoistycznie. �ycie duchowe nie zna kompromis�w mi�dzy dobrem a ziem. Ca�ym sercem czy� to, co jest dobre - unikaj tego co z�e, bez wzgl�du na pogl�dy ludzi pozostaj�cych w niewiedzy i mroku. Dwa etapy nauki Buddy nosz� nazwy: Nauki Oka, Kiau - men (egzoteryczna) i Nauki Serca, Tsung - men (ezoteryczna). Uczeni Zachodu przewa�nie stosuj� poznanie zewn�trzne (od strony fenomen�w3), chocia� tak�e zajmuj� si� wiedz� wewn�trzn� (od strony noumen�w4). Oba podej�cia s� potrzebne, uzupe�niaj� si� wzajemnie, a na wy�szym stopniu rozwoju � s� r�wnowa�ne. Prawda jest jedna. Dlaczego interesujemy si� ezoteryk�? Aby sta� si� wi�ksz� si�� pomocn� dla ca�ej ludzko�ci. Tylko w takim celu ujawniane s� pradawne misteria, w zakresie w�a�ciwym do epoki oraz odpowiednim dla poszczeg�lnych ludzi. Te skarby mog� by� przekazane wy��cznie istotom wyra�aj�cym na to zgod�, W tym kontek�cie, prawdziwa ezoteryk� bezb��dnie dociera do celu, jak strza�a wypuszczana przez wytrawnego mistrza, za� �modna ezoteryk�" niezw�ocznie znika, jak ba�ka mydlana stworzona ku uciesze bawi�cych si� doros�ych. Stosunkowo niedawno ukonstytuowa�a si� psychotronika, kt�ra jako dyscyplina m�oda obiecuje wiele rewelacji. Legalizacja przez nauk� takich zjawisk, jak telepatia, telekineza, postrzeganie pozazmys�owe, jest spraw� zupe�nie �wie��. Nadal pozostaje zagadk�, kto i w jakich okoliczno�ciach zdolny jest do owych rzeczy, uchodz�cych dot�d za zdumiewaj�ce. Jednak nale�y mniema�, i� nie s� to fakty �nadprzyrodzone", lecz potencjalne mo�liwo�ci naturalnie tkwi�ce w �ywych organizmach. Si�y wewn�trzne cz�owieka mog� dzia�a� sprawcze, bez kontaktu cielesnego czy zmys�owego, bez narz�dzi, bez technicznych przeka�nik�w energii. Mo�na si� nauczy� technik wykorzystuj�cych te wewn�trzne si�y. Osi�galne jest widzenie i s�yszenie w szerszym spektrum ni� zwykle, opanowanie sztuki operowania wahade�kiem, a nawet proste przepowiadanie przysz�o�ci. Dysponent takich �paranormalnych" zdolno�ci niejednokrotnie sk�onny jest do ich publicznego demonstrowania. Przewa�nie nie ma to nic wsp�lnego z duchowo�ci�. Powa�ne traktaty uczonych badaj�cych omawiane obszary nie s� �atwo dost�pne, natomiast z komercyjnie lansowanej, masowej literatury nawet wykszta�ceni (lecz nie fachowi) czytelnicy wychwytuj� najcz�ciej uproszczone stwierdzenia i to przede wszystkim te, kt�re wsp�graj� z ich emocjonalnymi wibracjami. Jogin (cz�owiek konsekwentnie krocz�cy drog� samodoskonalenia duchowego), w stadium �ci�le okre�lonej dyscypliny medytacyjnej uzyskuje �cudowne moce" nazywane siddhi.5 Wymie�my tu osiem mahasiddhi (wielkich mocy): � Animan, zmniejszanie si�, to znaczy moc stawania si� znikomo ma�ym jak atom. � Laghiman, lekko��, moc stawania si� tak lekkim jak we�niany k�aczek. � Gariman, ci�ar, moc bycia niesko�czenie ci�kim. � Mahiman, nieograniczono��, moc dotykania na dowoln� odleg�o�� dowolnego przedmiotu (na przyk�ad Ksi�yca). � Prakamja, nieprzeparta wola. � Insitva, supremacja nad cia�em i umys�em. � Vasitva, dominacja nad �ywio�ami. � Kamavasayitva, natychmiastowe spe�nienie pragnie�. Odpowiednio wytrenowany jogin rozumie mow� zwierz�t, poznaje swoje minione wcielenia, odczytuje stany umys��w innych ludzi, egzystuje poza czasem, a tak�e posiada wiele innych mo�liwo�ci. �atwo zrozumie�, �e profani z zasady myl� moce (siddhi) z rzeczywistym powo�aniem jogi, kt�rej celem jest duchowy rozkwit. Co wi�cej, uto�samiaj� fakir�w z joginami, a osi�gni�cia adept�w nie zbaczaj�cych z drogi samodoskonalenia (przyspieszonej, �wiadomej ewolucji duchowej) z popisami os�b wykorzystuj�cych sztuczki psychotroniczne. Czy wyst�puje konieczno��, aby ka�dy, kto interesuje si� ezoteryk� albo psychotronik� - zdecydowanie zajmowa� si� r�wnie� kondycj� swego ducha? Ale� nie. Czy znamy stan bardziej godny cz�owieka ni� �wiadome d��enie do pe�nej samorealizacji? Oczywi�cie, �e nie. Czy mo�na przeceni� znaczenie wolno�ci cz�owieka? Na pewno nie. �Mo�esz wybra� niebo albo piek�o. Wolno��, to wolno�� wybierania jednego albo drugiego. Gdy mo�esz wybra� tylko niebo, nie jest to wyborem, nie jest to wolno�ci�. Niebo bez mo�liwo�ci wybierania piek�a samo w sobie by�oby piek�em. Wyb�r zawsze oznacza albo-albo. Nie znaczy to, �e masz wolno�� wybierania tylko dobra. Wtedy nie by�oby wolno�ci. Je�li wybierasz niew�a�ciwie, wolno�� staje si� skazaniem. Ale gdy wybierasz w�a�ciwie, staje si� b�ogo�ci�. Zale�y to od ciebie, czy tw�j wyb�r przemienia twoj� wolno�� w skazanie czy w b�ogo��. Ten wyb�r jest totalnie twoj� odpowiedzialno�ci�".6 Niekt�re sposoby post�powania prezentowane na dalszych stronach naszego tekstu mog� si� kojarzy� z rytua�ami magicznymi. Czym�e jest magia? Od najdawniejszych czas�w cz�owiek zajmowa� si� wykrywaniem praw og�lnych, kt�re pozwoli�yby mu pokierowa� porz�dkiem zjawisk ku jego korzy�ci. W swym d�ugim poszukiwaniu zgromadzi� olbrzymi zas�b spostrze�e�, cz�ciowo bezcennych, cz�ciowo nieprzydatnych. Pierwsze uznawano za oczywiste, natomiast drugie sta�y si� zabobonami. Te klasyfikacje zmienia�y si� na przestrzeni dziej�w, a decydowa�y o nich zbyt cz�sto jednostki stoj�ce nisko na drabinie ewolucji duchowej, ale dominuj�ce w spo�ecze�stwach ludzkich. Granica mi�dzy magi� a nauk� jest niezwykle p�ynna. Wiele, bardzo wiele dzia�a� �magicznych" znalaz�o potwierdzenie w oficjalnej nauce (co jest �oficjaln� nauk�" dla rdzennych australijskich aborygen�w?). Magia, jest to praktyczna umiej�tno�� wykorzystania nieopisywalnych praw przyrody (czym r�ni si� w tym wzgl�dzie od nauki?). Magia z�a, �czarna" d��y do zniewolenia cz�owieka (czy nauka nie �wymy�li�a" broni biologicznej, lub psychologicznego wp�ywu na pod-�wiadomo�� w celu rz�dzenia spo�ecze�stwem?). �Bia�a" magia uwa�ana jest za czyni�c� dobro, ograniczaj�c si� do subtelnych dzia�a� pozostaj�cych w zgodzie z prawami natury. W psychotronice (i nie tylko), faktami powszechnie znanymi s� promieniowania kszta�t�w bry� i figur geometrycznych, r�nych uk�ad�w cia�a cz�owiek...
matylda.s