Runy - przyjazne znaki - Wojciech Łukaszewski.txt

(144 KB) Pobierz
Wojciech �ukaszewski
Runy - Przyjazne znaki





SPIS TRE�CI

PROLOG	2
WPROWADZENIE	2
WRӯBIARSTWO	5
PRZYGOTOWANIE DO PRAKTYKI	7
OCZYSZCZANIE BIOENERGETYCZNE	9
MEDYTACJA	11
WYROCZNIA RUNICZNA	14
WYKONANIE RUN MANTYCZNYCH	21
PRZEBIEC WRӯBY RUNICZNEJ	23
UK�ADY RUNICZNE	25
MEDYTACJA Z RUNAMI	30
ODCZYTYWANIE ZNACZENIA RUN	32
KO�O RUNICZNE	44
ZAKO�CZENIE	45
PRZYPISY	46





PROLOG
Autor w swojej pracy zajmuje si� praktycznym stosowaniem wskaz�wek 
pradawnych i wsp�czesnych nauk, zwanych ezoterycznymi. Przez wiele 
lat, prowadzi� spotkania runiczne. Uczestniczyli w nich ludzie odczuwaj�cy 
k�opoty, zmartwienia, brak wewn�trznego Zharmonizowania - ale tak�e 
osoby poszukuj�ce odpowiedzi na pytania o g��bokiej tre�ci. W prze-
wa�aj�cej cz�ci przypadk�w runy potwierdzi�y sw� przydatno��, jako 
przybory zdolne umili� codzienne �ycie.
Zacznijmy tak.
�Mi�dzy sob� skrzaty porozumiewaj� si� w�asnym j�zykiem. Jednak 
ludzie, spotykaj�c najwy�ej jednego skrzata naraz, nigdy go nie s�yszeli. 
Natomiast od samych skrzat�w trudno si� dowiedzie� czego� konkretnego 
na ten temat. Jedno jest absolutnie pewne: nie tylko skrzaty wzajemnie si� 
porozumiewaj�, ale tak�e zwierz�ta rozumiej� ich j�zyk. Dobranoc - po 
skrzaciemu brzmi slitzweitz, a dzi�kuj� - te diews, ale s� to jedyne s�owa, 
jakie znamy, gdy tymczasem skrzaty doskonale rozumiej� j�zyk ludzki. 
Je�li umyka im znaczenie jakiego� s�owa, natychmiast si� dowiaduj� o jego 
sens.
W j�zyku pisanym pos�uguj� si� znakami runicznymi".1
Ta ksi��ka zosta�a pomy�lana jako przewodnik u�atwiaj�cy podr� po 
ba�niowej krainie. Jej osi� jest wyrocznia runiczna. Wprawdzie m�dry 
cz�owiek jest wolny od trosk, gdy swego przysz�ego losu nie zna, niemniej 
warto - cho�by sobie powr�y�, aby pozna� kolejne s�owa j�zyka skrzat�w. 
Wyobra� sobie, �e s� ludzie, kt�rzy nie wierz� w istnienie skrzat�w! 
Motywuj� to nauk� przekazan� przez rodzic�w, wiedz� szkoln�, a 
zw�aszcza tak zwanym zdrowym rozs�dkiem. Oni, zanim uwierz�, musz� 
dotkn��, pow�cha�, zobaczy�, zwa�y�. Zaprawd�, s� tacy ludzie. Jest ich 
du�o, bardzo
du�o.
   Prac� o runach kierujemy do os�b, kt�rych �ywotnym celem 
zdobywania prawdziwej wiedzy jest uszlachetnianie �ycia. Niech takie 
potraktowanie wyroczni runicznej b�dzie enzymem reguluj�cym 
powszechn� opini� o wszelkich pr�bach przepowiadania przysz�o�ci.
   Runy s� znakami tajemniczymi, ale przyjaznymi. Niewdzi�cznie jest 
odtr�ca� przyja��.
   
     
    
    
    
    
WPROWADZENIE
   
   Wobec stale zwi�kszaj�cego si� zainteresowania zagadnieniami szeroko 
pojmowanej, tak zwanej nauki tajemnej, wypada przybli�y� znaczenie 
poj�cia �ezoteryka". W wi�kszo�ci przypadk�w, jest ono
   rozumiane jako wiedza ukryta, dost�pna tylko dla wybranych.
   Ezoteryka jest czym� wewn�trznym (w odr�nieniu od egzoteryki). 
Wszystkie (zw�aszcza formalne) organizacje, instytucje, stowarzyszenia: 
naukowe, religijne, okultystyczne czy biurokratyczne - maj� pewne stopnie 
tajno�ci swego funkcjonowania. Wa�ne doktryny udost�pniane tylko 
zaufanym (lub spe�niaj�cym ustalone kryteria) nazywane s� ezoterycznymi. 
Jest to zrozumia�e, ze wzgl�du na interesy owych grup spo�ecznych. Poza 
tym, informacje u�yte niegodnie, niemoralnie sprowadzaj� tylko k�opoty. 
Dziecku nie powinno si� dawa� do r�k zapa�ek.
   �Ze wszystkich potrzebnych cn�t Mi�o�� jest najwa�niejsza, gdy� 
je�li jest do�� mocna w cz�owieku, zmusza go do zdobycia wszystkich 
innych cech, one za� bez niej nie mog� nigdy wystarczy�".2
   
   
   
   Je�eli ��dasz, aby nic nie by�o przed tob� zakryte, �mia�o id� �cie�k� 
otwart� dla ka�dego, bez wzgl�du na ras�, narodowo��, religi�, ple�, wiek 
czy stan zdrowia -ale czy� to uczciwie i nieegoistycznie. �ycie duchowe 
nie zna kompromis�w mi�dzy dobrem a ziem. Ca�ym sercem czy� to, co 
jest dobre - unikaj tego co z�e, bez wzgl�du na pogl�dy ludzi pozostaj�cych 
w niewiedzy i mroku.
   Dwa etapy nauki Buddy nosz� nazwy: Nauki Oka,
   Kiau - men (egzoteryczna) i Nauki Serca, Tsung - men (ezoteryczna). 
Uczeni Zachodu przewa�nie stosuj� poznanie zewn�trzne (od strony 
fenomen�w3), chocia� tak�e zajmuj� si� wiedz� wewn�trzn� (od strony 
noumen�w4). Oba podej�cia s� potrzebne, uzupe�niaj� si� wzajemnie, a na 
wy�szym stopniu rozwoju � s� r�wnowa�ne. Prawda jest jedna.
   Dlaczego interesujemy si� ezoteryk�? Aby sta� si� wi�ksz� si�� 
pomocn� dla ca�ej ludzko�ci. Tylko w takim celu ujawniane s� pradawne 
misteria, w zakresie w�a�ciwym do epoki oraz odpowiednim dla 
poszczeg�lnych ludzi. Te skarby mog� by� przekazane wy��cznie istotom 
wyra�aj�cym na to zgod�,
   W tym kontek�cie, prawdziwa ezoteryk� bezb��dnie dociera do celu, jak 
strza�a wypuszczana przez wytrawnego mistrza, za� �modna ezoteryk�" 
niezw�ocznie znika, jak ba�ka mydlana stworzona ku uciesze bawi�cych 
si� doros�ych.
   Stosunkowo niedawno ukonstytuowa�a si� psychotronika, kt�ra jako 
dyscyplina m�oda obiecuje wiele rewelacji. Legalizacja przez nauk� takich 
zjawisk, jak telepatia, telekineza, postrzeganie pozazmys�owe, jest spraw� 
zupe�nie �wie��. Nadal pozostaje zagadk�, kto i w jakich okoliczno�ciach 
zdolny jest do owych rzeczy, uchodz�cych dot�d za zdumiewaj�ce. Jednak 
nale�y mniema�, i� nie s� to fakty �nadprzyrodzone", lecz potencjalne 
mo�liwo�ci naturalnie tkwi�ce w �ywych organizmach. Si�y wewn�trzne 
cz�owieka mog� dzia�a� sprawcze, bez kontaktu cielesnego czy 
zmys�owego, bez narz�dzi, bez technicznych przeka�nik�w energii. Mo�na 
si� nauczy� technik wykorzystuj�cych te wewn�trzne si�y. Osi�galne jest 
widzenie i s�yszenie w szerszym spektrum ni� zwykle, opanowanie sztuki 
operowania wahade�kiem, a nawet proste przepowiadanie przysz�o�ci. 
Dysponent takich �paranormalnych" zdolno�ci niejednokrotnie sk�onny jest 
do ich publicznego demonstrowania. Przewa�nie nie ma to nic wsp�lnego z 
duchowo�ci�.
  Powa�ne traktaty uczonych badaj�cych omawiane obszary nie s� 
�atwo dost�pne, natomiast z komercyjnie lansowanej, masowej 
literatury nawet wykszta�ceni (lecz nie fachowi) czytelnicy 
wychwytuj� najcz�ciej uproszczone stwierdzenia i to przede 
wszystkim te, kt�re wsp�graj� z ich emocjonalnymi wibracjami.
   Jogin (cz�owiek konsekwentnie krocz�cy drog� samodoskonalenia 
duchowego), w stadium �ci�le okre�lonej dyscypliny medytacyjnej 
uzyskuje �cudowne moce" nazywane siddhi.5 Wymie�my tu osiem 
mahasiddhi (wielkich mocy):
   � Animan, zmniejszanie si�, to znaczy moc stawania si� znikomo ma�ym 
jak atom.
   � Laghiman, lekko��, moc stawania si� tak lekkim jak we�niany k�aczek.
   � Gariman, ci�ar, moc bycia niesko�czenie ci�kim.
   � Mahiman, nieograniczono��, moc dotykania na dowoln�          
     odleg�o�� dowolnego przedmiotu (na przyk�ad Ksi�yca).                      
   � Prakamja, nieprzeparta wola.
   � Insitva, supremacja nad cia�em i umys�em.
   � Vasitva, dominacja nad �ywio�ami.
   � Kamavasayitva, natychmiastowe spe�nienie pragnie�.
   
   Odpowiednio wytrenowany jogin rozumie mow� zwierz�t, poznaje 
swoje minione wcielenia, odczytuje stany umys��w innych ludzi, egzystuje 
poza czasem, a tak�e posiada wiele innych mo�liwo�ci. �atwo zrozumie�, 
�e profani z zasady myl� moce (siddhi) z rzeczywistym powo�aniem jogi, 
kt�rej celem jest duchowy rozkwit. Co wi�cej, uto�samiaj� fakir�w z 
joginami, a osi�gni�cia adept�w nie zbaczaj�cych z drogi 
samodoskonalenia (przyspieszonej, �wiadomej ewolucji duchowej) z 
popisami os�b wykorzystuj�cych sztuczki psychotroniczne.
   Czy wyst�puje konieczno��, aby ka�dy, kto interesuje si� ezoteryk� albo 
psychotronik� - zdecydowanie zajmowa� si� r�wnie� kondycj� swego 
ducha? Ale� nie.
   Czy znamy stan bardziej godny cz�owieka ni� �wiadome d��enie do 
pe�nej samorealizacji? Oczywi�cie, �e nie.
   Czy mo�na przeceni� znaczenie wolno�ci cz�owieka? Na pewno nie.
   �Mo�esz wybra� niebo albo piek�o. Wolno��, to wolno�� wybierania 
jednego albo drugiego. Gdy mo�esz wybra� tylko niebo, nie jest to 
wyborem, nie jest to wolno�ci�. Niebo bez mo�liwo�ci wybierania piek�a 
samo w sobie by�oby piek�em. Wyb�r zawsze oznacza albo-albo. Nie 
znaczy to, �e masz wolno�� wybierania tylko dobra. Wtedy nie by�oby 
wolno�ci. Je�li wybierasz  niew�a�ciwie, wolno�� staje si� skazaniem. Ale 
gdy wybierasz w�a�ciwie, staje si� b�ogo�ci�. Zale�y to od ciebie, czy tw�j 
wyb�r przemienia twoj� wolno�� w skazanie czy w b�ogo��. Ten wyb�r 
jest totalnie twoj� odpowiedzialno�ci�".6
  Niekt�re sposoby post�powania prezentowane na dalszych 
stronach naszego tekstu mog� si� kojarzy� z rytua�ami magicznymi. 
Czym�e jest magia? Od najdawniejszych czas�w cz�owiek 
zajmowa� si� wykrywaniem praw og�lnych, kt�re pozwoli�yby mu 
pokierowa� porz�dkiem zjawisk ku jego korzy�ci. W swym d�ugim 
poszukiwaniu zgromadzi� olbrzymi zas�b spostrze�e�, cz�ciowo 
bezcennych, cz�ciowo nieprzydatnych. Pierwsze uznawano za 
oczywiste, natomiast drugie sta�y si� zabobonami. Te klasyfikacje 
zmienia�y si� na przestrzeni dziej�w, a decydowa�y o nich zbyt 
cz�sto jednostki stoj�ce nisko na drabinie ewolucji duchowej, ale 
dominuj�ce w spo�ecze�stwach ludzkich. Granica mi�dzy magi� a 
nauk� jest niezwykle p�ynna. Wiele, bardzo wiele dzia�a� 
�magicznych" znalaz�o potwierdzenie w oficjalnej nauce (co jest 
�oficjaln� nauk�" dla rdzennych australijskich aborygen�w?). 
Magia, jest to praktyczna umiej�tno�� wykorzystania 
nieopisywalnych praw przyrody (czym r�ni si� w tym wzgl�dzie 
od nauki?). Magia z�a, �czarna" d��y do zniewolenia cz�owieka (czy 
nauka nie �wymy�li�a" broni biologicznej, lub psychologicznego 
wp�ywu na pod-�wiadomo�� w celu rz�dzenia spo�ecze�stwem?). 
�Bia�a" magia uwa�ana jest za czyni�c� dobro, ograniczaj�c si� do 
subtelnych dzia�a� pozostaj�cych w zgodzie z prawami natury.
      W psychotronice (i nie tylko), faktami powszechnie znanymi s� 
promieniowania kszta�t�w bry� i figur geometrycznych, r�nych uk�ad�w 
cia�a cz�owiek...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin