Konspekt zajęć otwartych-28 IV.doc

(25 KB) Pobierz
Temat zajęć: „Wiosna na łące”- zabawy dydaktyczne

Temat zajęć: Wiosna na łące- zabawy dydaktyczne

Grupa 3-latki

Cele: rozwijanie logicznego myślenia, rozpoznawanie i nazywanie kolorów, rozwijanie sprawności manualnej,

 

Metody: oglądowa- pokaz, demonstracja

                  słowna    - wypowiedzi dzieci, objaśnienia nauczyciela

                  czynna    - zadań stawianych do wykonania

 

Formy: zajęcie z cała grupą

Pomoce dydaktyczne: żabka-pacynka, motyle z zagadkami, emblematy do zabawy ruchowej, kwiaty na patyczkach, liść z krepiny do przypięcia gąsienicy, płyta Cd, koła do kolorowania, kredki, grzechotka

 

 

 

Wstęp

 

1) Przedstawienie żabki-pacynki, która zaprasza dzieci do udziału w zajęciach

 

Część główna

 

2)”Wiosenne zagadki”- zabawa dydaktyczna

Na tablicy umieszczone są motyle , na których jest treść zagadek. Zadaniem dzieci jest ich odgadnięcie i umieszczenie danej sylwety na tablicy przedstawiającej wiosenną łąkę.

-Po łące sobie chodzi, smacznych żabek szuka,(bocian)

- Latamy nad łąką ,lubimy kwiaty, skrzydełka mamy kolorowe,(motyle)

- Wesoło wam śpiewamy , gniazdka na drzewie budujemy, (ptaki)

- Jestem malutka, nosze ubranko w czarne kropki,(biedronka)

- Kum ,kum jestem zielona i bardzo boje się bociana,(żabka)

 

3)”Zwierzęta do domków”- zabawa orientacyjno porządkowa

Dzieci mają za zadanie prawidłowo zareagować na sygnał wzrokowy i dźwiękowy jakim są sylwety bociana , żabki i motyla. Nauczyciel daje sygnał do poruszania się-dzieci biegają. Na pauzę i wystawienie danej sylwety dzieci maja trafić do odpowiedniego domku.

 

4) „Wiosenne kwiaty”- zabawa utrwalająca wiedzę dzieci

Dzieci otrzymują kwiaty na patyczkach, ich zadaniem jest podnieść je gdy usłyszą zdanie kojarzące się tylko z wiosną:

- ptaszki budują swe gniazda,

- ubieramy czapkę i szalik,

- latają kolorowe motyle,

- rosną kolorowe kwiaty.

 

5)”Deszczyk”- zabawa z naśladowaniem

 

6)”Gąsienica”- ćwiczenie graficzne

Demonstracja wykonania gąsienicy

Dzieci kolorują koła które są elementami składowymi gąsienicy. Po zakończeniu pracy umieszczają je na liściu przypiętym do tablicy.

 

7) „Wiosenny spacerek – piosenka

 

8)Zakończenie i podsumowanie zajęć oraz rozdanie nagród.

 

 

 

                 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin