Plan pracy Maj.doc

(80 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

 

Maj 2010

Zadania:

1.      Doskonalenie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek.

2.      Zapoznanie z wyglądem wybranych instrumentów perkusyjnych; rozpoznawanie ich po wydawanych przez nie dźwięków.

3.      Rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem, poprzez twórczy taniec według koncepcji B. Strauss.

4.      Kształtowanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowo-naśladowcze na świeżym powietrzu.

 

Tematyka: Muzyka jest wszędzie. ( 10-14.05.2010)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

I – 2

III – 3

XIV - 2

VI – 5

V – 1, 4

 

- Zachęcenie do uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na jego temat.

 

 

 

 

- Rozwijanie sprawności ruchowej.

- Ćwiczenia słuchowe „Dźwięki wokół nas”- rozpoznawanie i nazywanie odgłosów dochodzących z otoczenia dzieci.

- Teatrzyk sylwet  na podstawie opowiadania W. Badalskiej

„Co to jest muzyka?- omówienie treści opowiadania; wypowiedzi dzieci na temat – Jakim zwierzątkom śpiewał strumyk?, O czym śpiewał?; próby wyjaśnienia, dlaczego strumyk śpiewał każdemu inną piosenkę.

- Ćwiczenia relaksacyjne „Śpiew strumyka”.

 

- Zabawy ruchowe rozwijające zwinność i szybkość: „Rybki w sieci”; „Odszukaj swój bębenek”- wyrabianie zwinności i szybkości oraz szybkiej reakcji na sygnał.

 

- Rozpoznaje i nazywa odgłosy.

- Uważnie słucha opowiadania i wypowiada się na jego temat.

- Wykonuje ćwiczenia relaksacyjne.

- Potrafi reagować na umówiony sygnał.

 

2.

I – 2

III – 2, 3

XIV – 2, 5

VIII - 4

VI – 5

 

 

- Usprawnianie narządów artykulacyjnych.

 

 

 

- Rozwijanie spostrzegawczości – obserwacja zmian przyrody wiosennej.

Zabawy artykulacyjne usprawniające mięśnie warg podczas wymawiania samogłosek w izolacji:

- Słuchanie wiersza W. Kota „Rybki śpiewają” z wykorzystaniem aparatu telefonicznego – rozmowa na temat wiersza, swobodne wypowiedzi dzieci.

- Zabawa „Śpiewające rybki”- zorganizowanie rybnego koncertu, prawidłowe wypowiadanie samogłosek o, a, u, i.

- Ćwiczenia w mówieniu „Opisz rybkę”- omawianie wyglądu ryby przedstawionej na obrazku.

 

- „Szukamy dźwięków w przedszkolnym ogrodzie”- wsłuchiwanie się w odgłosy dochodzące z przedszkolnego ogrodu; rozpoznawanie i nazywanie ich przez dzieci; dzielenie się swoimi spostrzeżeniami.

 

- Uważnie słucha wiersza i wypowiada się na jego temat.

- Prawidłowo artykułuje samogłoski.

- Opowiada obrazek.

- Rozpoznaje i nazywa odgłosy dochodzące z ogrodu przedszkolnego.

 

3.

XIV – 2

I - 2

III – 2, 3

VIII - 3

IV - 2

V – 3, 4

 

 

 

- Zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi.

 

 

 

 

 

- Rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych.

- Prezentacja wybranych instrumentów muzycznych przez nauczyciela, rozpoznawanie ich na obrazkach (bębenek, tamburyn, grzechotka); rozmowa na temat ich wyglądu, koloru i kształtu, swobodne wypowiedzi dzieci; Tworzenie muzyki, korzystając z instrumentów perkusyjnych.

- Ćwiczenie spostrzegawczości „Pomieszane instrumenty- rozpoznawanie i dopasowywanie obrazków, prawidłowe ich układanie.

 

- Zabawy ruchowe z elementem biegu: „Leśne strumyczki”; „Orkiestra”- utrwalanie umiejętności biegu bez potrącania innych.

- Rozpoznaje i nazywa poznane instrumenty muzyczne na obrazkach.

- Zna brzmienie wybranych instrumentów muzycznych.

- Dopasowuje połówki obrazków.

- Tworzy muzykę wykorzystując różne instrumenty.

- Biega w różnych kierunkach bez potrącania innych.

 

4.

 

I – 2

III – 2, 3

VIII – 1, 2

VIII – 3

V – 3, 4

 

 

 

 

- Łączenie umiejętności słuchania muzyki z ekspresją ruchową.

 

 

„Bawimy się przy muzyce- aktywne słuchanie muzyki poważnej:

- Zabawa muzyczna „Określamy nastrój melodii”- określanie nastroju  melodii poprzez uśmiechnięte lub smutne buźki.

- Zabawa kształtująca poczucie rytmu i wyrabiająca szybką reakcję na akcenty muzyczne „Koniki z wykorzystaniem utworu „Taniec z szablami”.

- Zabawa animacyjna w kole „Pajączek; ilustracja ruchowa do muzyki.

- Potrafi określić nastrój melodii.

- Wyraża muzykę ruchem.

- Potrafi reagować na umówiony sygnał.

- Aktywnie uczestniczy w zabawach przy muzyce.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

I – 2

II – 4

III – 2, 3

IX – 2

XIV - 2

V – 3, 4

VI – 5

- Rozwijanie sprawności manualnych.

 

 

 

 

 

 

- Rozwijanie sprawności ruchowej na świeżym powietrzu.

- Zagadki pantomimiczne „Na jakim instrumencie gram?- rozpoznawanie i nazywanie instrumentów muzycznych pokazywanych gestem oraz rozpoznawanie ich na obrazkach.

- Zabawy plastyczne „Nasze bębenki”- wykonanie prostego instrumentu perkusyjnego – bębenka, wykorzystując papierowe talerze i papier samoprzylepny; pokaz gotowych bębenków – plastikowego i papierowego; zwrócenie uwagi na różnicę w ich brzmieniu podczas granie na wykonanych instrumentach.

 

- Zabawy ruchowo-naśladowcze na świeżym powietrzu: „Gramy na instrumentach”; „Odszukaj swoją parę; „Trąbka.

- Rozwiązuje zagadki pantomimiczne.

- Potrafi rozpoznać instrumenty na obrazkach.

- Wykonuje instrument perkusyjny.

- Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.

- Naśladuje wybrane gesty podczas zabaw ruchowych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania:

 

1. Rozwijanie zainteresowania pracą zawodową rodziców, inicjowanie rozmów na temat pracy zawodowej rodziców.

2. Poznanie osób pracujących w pobliskim otoczeniu przedszkola i wykonywanych przez nie zawodów. Poznanie czynności, jakie wykonują, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór.

3. Uczestniczenie w obchodach świąt o charakterze rodzinnym, z okazji Dnia Matki i Dnia Ojca.

 

Tematyka: Zawody rodziców. ( 24-28.05.2010)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin