Porady Marketingowe.doc

(34 KB) Pobierz
9 bardzo efektywnych i prostych sztuczek marketingowych


sztuczki marketingowe
9 bardzo efektywnych i prostych sztuczek marketingowych

 

Oto 9 tanich, ale bardzo efektywnych i skutecznych porad, które pomogą Tobie szybko zwiększyć sprzedaż nie tylko w czasach kryzysu.

Wskazówka 1:
Poszukaj jakiegoś taniego dodatku, który może zwiększyć wartość postrzeganą Twojego produktu lub usługi. Następnie przeprowadź test przez podniesienie ceny. Nie zdziw się, jeśli zarówno sprzedaż, jak też poziom zysku pójdą w górę.

Wskazówka 2:
Staraj się ograniczyć u klienta podejmowania decyzji "Tak. Kupuję." lub "Nie, ja nie kupuję". Nawet nie wiesz, jak duże ryzyko ponosisz zwiększając możliwości wyboru dla klienta. Im więcej opcji oferty, tym bardziej prawdopodobne, że niektórzy klienci będą się ociągać i nie podejmą decyzji … przyczyniając się do niepotrzebnej utraty sprzedaży.

Wskazówka 3:
Można wykazać, jak niskie koszty produktu lub usługi ponosi klient poprzez przyrównanie cen do najniższej jednostki czasu. Na przykład: "Korzystając z wszystkich usług zapłacisz za to mniej niż 90 groszy dziennie" (coś wycenione na 325 zł w skali roku). Inny przykład: "Dzienny koszt pożyczki, to 0,99 zł, czyli mniej niż kubek kefiru, ktory ląduje wśród Twoich zakupów."

Wskazówka 4:
Dodaj niespodziewaną premie do każdej transakcji sprzedaży zaraz przed zakończeniem sprzedaży. Takie dzialanie zapobiega utracie klientów wahających się … i zmiana ich postrzeganie na temat kupna. Mój przyjaciel przy sprzedaży samochodów w ostatniej chwili zawsze wręczał klientowi piękne skórzane etui na kluczyki. Nigdy o nim wcześniej nie wspominał.

Wskazówka 5:
Wydrukuj bardzo dobrze dopracowane małe reklamy na kartkach i umieść w miejscu, gdzie przebywają osoby z twego rynku docelowego. Pocztówki są niedrogie i łatwe w użyciu. Najwięcej odbiorców, którzy ignorują inne rodzaje reklam będą czytać krótkie reklamy, ale tylko w przypadku dostarczenia ich w ciekawej formie. Możesz przy okazji złożyć przyszłym klientom życzenia i ofertę nie do odrzucenia.


Wskazówka 6:
Z doświadczenia wiem, że osoby które zadają pytania są na ogół w pobliżu zakupu. Skorzystaj z takiej okazji. Nie tylko odpowiedz na ich pytania. Uwzględnij powód ich pytania jako część odpowiedzi. Następnie złóż propozycję sprzedaży i powiedz mu dokładnie, co powinien zrobić i w jakiej kolejności, aby transakcja była udana.

Wskazówka 7:
Zbieraj referencje od swoich klientów i używaj ich we wszystkich Twoich reklamach. Opinie są dowodem, że Twój produkt lub usługa są adekwatne do oczekiwań Twego klienta. Dla maksymalnego efektu, należy używać wyłącznie opinii uznaniowych, które opisują konkretne korzyści dla klienta. Mozna używać opinii dwuznacznych, ale muszą one współgrać z polityką marketingową firmy.

Wskazówka 8:
Pisz nagłówki na wszystkich stronach internetowych językiem korzyści. Wielu odwiedzających kończy wizytę już na pierwszej stronie internetowej, chyba że coś natychmiast przyciągnie jego uwagę.

Wskazówka 9:
Ciągle badaj i oceniaj wszystkie elementy, z których korzystasz przy promocji Twojej firmy. Przydzielaj 80 procent budżetu reklamowego do sprawdzonych promocji. Pozostałe 20 procent użyj do testowania nowych odmian. Większość przedsiębiorstw, które stosują ten system nadal się rozwija – nawet na bardzo konkurencyjnych rynkach. Ja kilka lat temu tak dopracowałem sprzedażową stronę internetową, że z poziomu 0,5% sprzedawalności uzyskalem wynik 7,8%. To wystarczyło, aby zająć sie szukaniem nowych xródeł sprzedaży produktu.

Bonusowa Wskazówka:
Rozpatrywuj skargi klientów bardzo szybko z pozytywnym nastawieniem. Staraj się zachować relacje z nimi zamiast liczyć na natychmiastowy zysk z transakcji. Będą wynagradzali to Tobie powtórną sprzedażą i poleceniami Twojej osoby. Pamiętaj, że wszyscy mówią o swoich negatywnych doświadczeniach osobom z otoczenia bardzo intensywnie, a to przekłada się na utratę przyszłych klientów.

Każda z tych porad wydaje się powszechnie znana, ale niewiele osób tak naprawdę przywiązuje do nich uwagę. Często słyszę odpowiedź, że to jest zbyt proste, aby było prawdziwe (czytaj: dalej będę szukał złotego środka), a przecież są to proste, tanie sposoby na zwiększenie sprzedaży i zysków w krótkim czasie. Wszystko co musisz zrobić, to wdrożyć je do działania.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin