13.01.2010
KONSPEKT
Temat: Zima. Stymulacja polisensoryczna. Zajęcia plastyczno – techniczne
Cele:
· rozwijanie umiejętności polisensorycznego poznawania świata
· Doskonalenie wrażliwości zmysłowej poprzez angażowanie zmysłu wzroku, słuchu, smaku, dotyku, węchu w trakcie działalności
· Zapoznanie z kolorem, smakiem, zapachem przypisanym zimie
· Rozwijanie aktywności twórczej – praca plastyczna
Formy:
· Grupowa
· Indywidualna
Metody:
· Słowne( pogadanka, rozmowa kierowana)
· Praktycznego działania – polisensoryczne poznawanie świata
Środki dydaktyczne:
- landrynki miętowe
- olejek miętowy i kadzidełka miętowe
- instrumenty (trójkąt, dzwoneczki)
- białe chusteczki, prześcieradło lub biały obrus
- białe paski bibuły marszczonej
- płyta z muzyką
- brystol
- kolorowy papier
Przebieg:
1. Powitanie dzieci piosenką „Witaj...” z serii „W co się bawić z dziećmi” M. Bogdanowicz; masowanie dłoni oliwką.
2. Zapalenie kadzidełka miętowego – stymulacja węchu
3. Wysłuchanie piosenki o zimie; gra na trójkątach
4. Rozmowa na temat zimy i jej cech ( temperatura, kolor śniegu); rozmowa na temat zabaw, w jakie można się bawić na śniegu. Opisywanie wyglądu i cech śniegu
5. Zabawa ruchowa przy muzyce Vivaldiego”. Każde dziecko otrzymuje pasek białej bibuły – swobodny ruch przy muzyce.
6. Stymulacja czuciowa – smakowanie landrynek; określanie smaku
7. Zabawa przy muzyce „śnieżynki”. Kiedy muzyka gra dzieci poruszają się ale kiedy przestanie grać zapadają w „zimowy sen” i są przykrywane białym prześcieradłem.
8. Ćwiczenia oddechowe – zdmuchiwanie białych chust z głowy
9. Praca plastyczno – techniczna: „suknia Pani Zimy” : dekorowanie białymi i niebieskimi elementami.
10. Pożegnanie; wspólne zaśpiewanie piosenki.
ewewas2