{5}{76}Mentalista - rzeczownik {100}{204}/Kto�, kto u�ywa|/przenikliwo�ci, hipnozy i/lub sugestii. {231}{303}/Mistrz manipulacji my�lami i zachowaniem. {361}{419}{C:$aaccff}.:: Grupa Hatak - Hatak.pl ::. {431}{483}{C:$aaccff}The Mentalist [01x13] Paint It Red {492}{570}{C:$aaccff}T�umaczenie: Jane Doe|Korekta: megibuu {599}{640}Jeste� niegrzeczny. {769}{812}Jeste� tego pewien?|Co je�li kto� nas zobaczy? {816}{921}Rozlu�nij si�, s�onko.|Wszystko jest pod kontrol�. {2226}{2247}Co my tu mamy? {2251}{2303}Nazywa si� Harry Lashley.|By� m�odszym wiceprezesem w firmie. {2307}{2358}To zi�� szefa, A.P. Caida. {2362}{2414}Recepcjonistka, panna Duane,|zapomnia�a swojego telefonu. {2418}{2462}Wr�ci�a po niego i znalaz�a cia�o. {2466}{2533}Wezwa�a ochron�.|Na szcz�cie pracowa�em do p�na. {2537}{2581}Zadzwoni�em na 911, jak tylko tu dotar�em. {2585}{2663}P�niej otworzy�em biuro pana Caida,|by sprawdzi�, czy nic nie zgin�o. {2667}{2707}Mam dost�p do wszystkich pomieszcze�. {2711}{2766}Chod�my. {2800}{2898}Zgin�� tylko jeden obraz,|za to najcenniejszy. {2919}{2978}A.P. Caid kupi� go|na aukcji kilka miesi�cy temu. {2982}{3017}Zap�aci� ze niego 50 milion�w. {3021}{3088}Twierdzi pan, �e te drzwi|by�y zamkni�te, gdy si� pan zjawi�? {3092}{3147}Biuro jest zawsze zamkni�te,|jak nie ma Caida. {3151}{3227}Takie s� tutaj przepisy. {3231}{3279}A pan Lashley...|Co on tu robi�? {3283}{3345}Nie mam poj�cia.|Jego biuro jest dwa pi�tra ni�ej. {3349}{3376}Nie mia� powod�w, by tu by�. {3377}{3398}Mo�e by� w to zamieszany. {3399}{3448}Je�li dopisze nam szcz�cie,|znajdziemy narz�dzie zbrodni. {3452}{3491}To by�a starannie zaplanowana kradzie�. {3495}{3514}Sk�d ta pewno��? {3518}{3598}Nikt nie pojawia si�|w pokoju pe�nym dzie� sztuki {3602}{3641}w �rodku nocy przez przypadek, prawda? {3645}{3761}Dobrze zaplanowane,|ale nie spodziewali si� nikogo spotka�. {3765}{3899}Inaczej pan Lashley zosta�by zastrzelony|albo potraktowany paralizatorem i zwi�zany. {3903}{3996}On ich zaskoczy�. Uderzyli go w g�ow�. {4000}{4075}Co sugeruje improwizacj�. {4093}{4120}S�ucham. {4124}{4212}Szukamy czego�... {4352}{4471}W laboratorium znajd� �lady DNA|Harry'ego Lashley na tym popiersiu. {4475}{4626}Bez urazy. Sam by�em policjantem.|To nie dochodzenie, tylko zgadywanie. {4666}{4733}- Carl, zapakuj to.|- Tak jest. {4799}{4866}Frank. Jest tu gdzie� dobra knajpa? {4870}{4975}Tak. Garrity, kilka przecznic st�d... na Madison. {4979}{5015}Podaj� dobre jajka? {5019}{5104}- Chyba.|- Tak sprawdza si� knajpki. {5120}{5174}Twoje stosunki z ojcem s� do�� napi�te. {5178}{5197}S�ucham? Nie. {5201}{5300}Powiedz mi... Nie widz� tego dobrze,|bo zas�ania twarz w�osami i szlocha, {5304}{5405}ale wydaje mi si�,|�e panna Duane jest atrakcyjna. {5409}{5476}Cz�sto zatrudnia si� recepcjonistki|ze wzgl�du na wygl�d. {5480}{5536}- O czym ty m�wisz?|- Co to ma do rzeczy? {5540}{5645}Chod�cie. Sp�jrzcie na szew. {5649}{5725}W ramionach wydaj� si� by�... rozerwane... {5729}{5836}Spos�b, w jaki le�y,|i but, kt�ry zsun�� mu si� z nogi... {5840}{5883}Wszyscy to widzimy. Kto� go tu zaci�gn��. {5887}{5977}Ale sk�d go zaci�gn�� i dlaczego to zrobi�? {6012}{6064}Powiesz nam, Frank? {6068}{6106}Nie wiem, o czym m�wisz. {6110}{6171}To ja wyja�ni�. {6175}{6249}Ty i panna Duane zjawili�cie si�|na ma�y numerek w gabinecie szefa. {6250}{6295}Absurd.|Dlaczego mia�bym robi� co� tak g�upiego? {6296}{6357}Bo to jest zakazane i bardzo poci�gaj�ce, {6360}{6419}zw�aszcza je�li ma si� problemy|z w�asnym ojcem. {6423}{6451}A kto ich nie ma? {6455}{6552}To jest skryte i zarazem silne|wyzwanie rodzicielskiego autorytetu. {6556}{6614}Otworzyli�cie biuro i pomy�leli�cie: {6618}{6668}"Cholera, jest cia�o. Co teraz zrobimy?" {6672}{6762}Musicie to zg�osi�,|ale jak wyja�ni� obecno�� w jego biurze? {6766}{6800}Proste i brudne rozwi�zanie... {6804}{6906}przeci�gn��e� cia�o na korytarz,|zanim zadzwoni�e� po gliny. {6910}{6926}Kim jest ten go��? {6930}{7004}To wrz�d na ty�ku, ale gada z sensem. {7008}{7058}Nie chce pan zmieni� zezna�? {7062}{7067}Nie. {7071}{7118}Prosz�, Frank, zaprzeczanie jest g�upie. {7122}{7201}Pi�� minut z mistrzem perswazji,|agentem Cho, {7205}{7273}a panna Duane wszystko powie. {7277}{7322}Odwal si�. {7328}{7395}Z ch�ci�. Uwierz mi,|twoje �ycie seksualne mnie nie interesuje. {7399}{7426}Co� do mnie dotar�o... {7430}{7503}W takim pokoju powinny by� kamery, prawda? {7518}{7537}Tak. {7541}{7675}Z pewno�ci� nie da�by� si�|nagra� na dywanie w biurze szefa. {7679}{7746}Musia�by� wiedzie�, �e kamery s� wy��czone. {7747}{7800}Pewnie dlatego, �e sam je wy��czy�e�|jako szef ochrony. {7804}{7863}S� wy��czone, prawda, Frank? {7881}{7959}Pozostaje pytanie,|od jak dawna s� wy��czone {7963}{8040}i kto jeszcze wiedzia�,|�e dzisiejszej nocy b�d� wy��czone? {8044}{8109}Dalej poradzicie sobie sami.|Ja umieram z g�odu. {8113}{8177}Zjem jajka.|Garrity, zgadza si�? Dzi�ki. {8181}{8242}Czy teraz powie pan nam prawd�? {8504}{8537}Sp�jrz na to. {8541}{8608}Znany jest jako "Moro",|W�ochy, XIV wiek. {8612}{8679}To portret Carlotty Moro. {8683}{8758}To jedyne znane dzie�o artysty|znanego jako "Siennese master". {8762}{8875}W�r�d jego w�a�cicieli byli dwaj papie�e,|kr�l Francji i Jan Jakub Astor. {8879}{8964}A.P. Caid kupi� go|za 50 milion�w 3 miesi�ce temu. {8968}{8993}Co wiemy o tym Caidzie? {8998}{9042}Poza tym, �e to bogaty idiota? {9078}{9173}Zaczyna� jako robol na polach naftowych. {9177}{9251}Zbi� fortun� przed 30-tk�. {9255}{9276}Ma facet jaja. {9281}{9337}Ci�gnie rop� z miejsc,|gdzie nikt inny nie odwa�y si� p�j��. {9342}{9360}Gdzie on teraz jest? {9365}{9410}�egluje.|Powiedziano mu, co si� sta�o. {9415}{9450}Wr�ci najszybciej jak si� da. {9454}{9526}Pop�yni�cie wybrze�em kilka mil,|a p�niej powr�t, {9531}{9602}by pope�ni� zbrodnie,|to nie jest nic trudnego. {9606}{9631}A po co mia�by to robi�? {9632}{9660}M�wi� tylko, �e m�g�by to zrobi�. {9664}{9720}Mo�e chcia� ubezpieczenia|albo pozby� si� Harry'ego. {9724}{9754}Nie lubi� zi�cia. {9759}{9797}Co z ochroniarzami u Caida? {9801}{9858}Wszyscy pracownicy ni�szego szczebla|znali Franka Schiappa {9860}{9899}i wiedzieli, w jaki spos�b u�ywa� biura. {9903}{9951}Wiele os�b mog�o wiedzie�,|�e kamery b�d� wy��czone. {9956}{10022}Wygl�da na to,|�e musimy przes�ucha� wiele os�b. {10054}{10106}- Gdzie jest Jane?|- Nie wiem. {10117}{10148}Znajd� go. {10153}{10194}Porozmawiam z �on� Lashleya. {10198}{10260}Przyjrzyjcie si� personelowi Caida. {10265}{10346}Sprawd�cie, czy maj� powi�zania|ze �wiatem przest�pczym. Zw�aszcza Harry Lashley. {10348}{10375}My�lisz, �e by� w to zamieszany? {10379}{10397}Jako� by�. {10401}{10462}Dlaczego znalaz� si� tam w �rodku nocy? {10554}{10587}To jest takie nierealne. {10591}{10665}Gdyby nie wy,|nigdy bym w to nie uwierzy�a. {10670}{10764}Harry zaraz tu przyjdzie,|a to oka�e si� snem. {10773}{10829}Jeste�cie tu, a Harry nie �yje. {10833}{10881}Kiedy ostatni raz pani z nim rozmawia�a? {10885}{10921}Wczoraj po po�udniu. {10925}{10985}Rozmawiali�my o tym,|gdzie p�jdziemy na kolacj�. {10993}{11063}Zostawi� mi wiadomo��. Odwo�a� spotkanie.|Nie powiedzia� dlaczego. {11067}{11135}Czy to by�o co� niezwyk�ego?|Odwo�a� spotkanie bez wyja�nienia. {11140}{11228}Nie. Harry by� cz�owiekiem pracowitym. {11232}{11292}Ci�gle co� go zatrzymywa�o w pracy. {11307}{11359}Czym si� zajmowa�? {11363}{11397}Dobre pytanie. {11402}{11494}By� ch�opcem na posy�ki mojego ojca. {11499}{11556}Robi� to, co by�o akurat potrzebne. {11560}{11678}Ojciec lubi mie� pod r�k�|kogo� bez przyjaci� w firmie. {11682}{11717}To trudne zadanie. {11721}{11757}Tak. {11761}{11837}Zosta� zatrudniony w firmie,|gdy wzi�li�my �lub. {11841}{11904}On... poznawa� tajniki tej pracy. {11909}{11988}Pani ojciec nie chcia� niczego mu u�atwia�|tylko dlatego, �e by� pani m�em. {11992}{12038}Tak. Mo�na tak to uj��. {12042}{12103}Czym zajmowa� si� wcze�niej? {12108}{12167}By� muzykiem. Gitarzyst� jazzowym. {12172}{12222}Sk�d pan to wiedzia�? {12226}{12280}Ogl�da�em jego palce...|To palce gitarzysty. {12285}{12391}Jazz z odrobin� flamenco,|s�dz�c po wygl�dzie kciuka. {12395}{12415}Tak. {12419}{12518}Gra� na jednej z tych koszmarnych imprez,|na kt�re musi pani chodzi�. {12522}{12573}Zacz�li�cie rozmawia�. {12577}{12669}Kocha pani jazz,|wi�c �atwo si� z nim rozmawia�o, {12674}{12746}co jest dla pani trudne,|poza �wiatem biznesu. {12759}{12835}Ja... Tak, ale... {12839}{12920}Przepraszam, pani Caid.|On si� popisywa�. {12925}{13050}Jak pani my�li, dlaczego|Harry znalaz� si� na tamtym pi�trze? {13078}{13116}Nie wiem. {13124}{13197}Wiedzia�, �e nie ma tam ani mnie,|ani mojego ojca. {13202}{13231}Wi�c? {13236}{13276}Dowiedzia�am si� od mojego asystenta, {13281}{13376}�e zachowanie Franka Schiappa|by�o tajemnic� poliszynela w�r�d personelu. {13381}{13452}Nie jest ju� naszym pracownikiem. {13457}{13581}Mo�e Harry si� o tym dowiedzia�|i chcia� go przy�apa�. {13585}{13609}Mo�liwe. {13613}{13719}Czy mo�liwe jest, by wiedzia� o kradzie�y? {13724}{13786}Pyta pani, czy by� w to zamieszany? {13791}{13811}Tak. {13816}{13938}Nie. By� szczery i czu�y. Nie. {13943}{13993}Nie rozmawia� z pani� o obrazie? {13997}{14077}Nie. Nie pochwala�am tego zakupu. {14081}{14189}50 milion�w to o wiele za du�o|jak na jeden przedmiot. {14193}{14301}Je�li chodzi o sztuk�,|przestaje by� racjonalny. {14306}{14362}Tym zajmuje si� Kathryn Hawkes. {14366}{14420}Kathryn Hawkes? Ona jest... {14424}{14514}Kupuje eksponaty do kolekcji ojca. {14540}{14593}To okropna tragedia. {14597}{14629}Zna�a pani pana Lashley? {14633}{14761}Niezbyt dobrze. Biedny cz�owiek. {14765}{14831}Uwa�a pani, �e prawdziw� tragedi�|jest zagini�cie obrazu. {14835}{14939}Nie. Ka�de istnienie jest �wi�te. {14943}{15046}Ale "Moro" to wyj�tkowy skarb, bezcenny. {15050}{15079}Zna pani rynek. {15083}{15156}Kto by�by zdolny ukra�� to arcydzie�o? {15160}{15241}Na ca�ym �wiecie jest pewnie|setka kolekcjoner...
rosmam