Plan tygodniowy w grupie III na miesiąc maj od 21.doc

(57 KB) Pobierz
Plan tygodniowy w grupie III na miesiąc maj od 21

Plan tygodniowy w grupie III na miesiąc maj od 21.05. do 25.05 2007

 

Temat. Moja kochana mama

 

Cel ogólny: 1.Prowokowanie do stawiania pytań, poszukiwania odpowiedzi. Kształtowanie odpowiednich postaw w związku z poznawanym otoczeniem społecznym.

2.Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych w trakcie różnorodnych zabaw i zajęć gimnastycznych.

3.Wyrażanie siebie w różnorodnych formach aktywności muzycznej, plastycznej i technicznej.

4. Kształtowanie odpowiednich postaw w związku z poznawanym otoczeniem społecznym. Interesowanie się pracą zawodową swojej mamy, życiem dzieci w innych krajach.

5. Poznanie i budzenie szacunku do osób starszych- rodziców oraz rozumienie przez dzieci jak ważną rolę odgrywają w ich życiu.

Podstawa programowa: Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości: społeczno - kulturowej poprzez poznawanie zasad organizacji życia społecznego, tradycji rodzinnej. Wspieranie samodzielnych działań dziecka. Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi na rzeczach i osobach. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka. Umożliwianie udziału w grach, zabawach ruchowych i gimnastyce

 

Mowa i myślenie

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

Nasze mamy pracują- pogadanka przy ilustracjach

 

 

………………………………………………………………………………………….

Opowiadanie dzieci na temat „Jaka jest moja mam i za co ją lubię”.

- dz. Pogłębia więź emocjonalną z rodziną

- umie wyrazić swoje uczucia s stosunku do osób bliskich

- chętnie wypowiada się na temat swojej mamy,

…………………………………………………………………………………………..

- umie opowiedzieć o swojej mamie,

- prawidłowo układa proste zdania,

- ćwiczy koncentrację uwagi, słuchając innych dzieci,

- doskonali umiejętność swobodnego wypowiadania się

 

Edukacja matematyczna

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

„ Bukiety dla mamy” – doskonali umiejętność przeliczania elementów w dowolnym zkresie

- utrwali pojęcie o jeden więcej, o jeden mniej,

- doskonali umiejętność przeliczania liczebnikami w dowolnym zakresie,

- potrafi ułożyć kwiaty według koloru, kształtu , wielkości

- zna kolory i poprawnie je rozpoznaje,

- uważnie słucha poleceń nauczyciela

 

 

 

 

Działalność plastyczno-techniczna

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

„ Kolorowe butelki”- wykonywanie przez dzieci prezentu dla mamy

 

- dz. nabędzie nową umiejętność plastyczną,

- samodzielnie wykona prezent dla mamy,

- pozna sposób zakolorowywania soli,

- umie połączyć ze sobą różne kolory,

- budzenie zadowolenia zrobienia samodzielnego prezentu dla mamy

 

Edukacja muzyczna

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

„ Święto mamy” – osłuchanie się z piosenką

 

- dz. osłuchuje się z piosenką,

- umie wypowiedzieć  się na temat piosenki,

- naśladuje w rytmie czynności jakie wykonuje mama w domu,

- próbuje wspólnie z innymi dziećmi zaśpiewać piosenkę

 

Edukacja zdrowotna

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych

 

- dz. umie naśladować zajęcia, które wykonuje mama w domu,

- ma świadomość korzyści wynikających z ćwiczeń gimnastycznych usprawniających ciało i korygujących nieprawidłowości rozwoju fizycznego;

- umiejętnie  współdziała z innymi,

- posługuje się określeniami dotyczącymi stronności własnego ciała.

- zna zasady bezpieczeństwa stosowane podczas zabaw i ćwiczeń ruchowych,

 

 

Przygotowanie do nauki pisania

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

Sukienka dla mamy – ozdabianie różnymi wzorami  szablonu sukienki

 

 

………………………………………………………………………………………….

Zabawy konstrukcyjne małymi klockami

 

………………………………………………………………………………………….

Malowanie patykiem na dowolny temat

 

 

 

 

 

- dz doskonali sprawność ruchową,

- potrafi rysować w wyznaczonym obszarze,

- umie stworzyć ciekawą kompozycję z wzorów.

…………………………………………………………………………………………..

- dz. umie utworzyć budowlę poprzez łączenie ze sobą małych elementów

- doskonali precyzję ruchów

…………………………………………………………………………………………..

- dz. zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas malowania patykiem,

- rozwija swoją wyobraźnię,

- doskonali sprawność manualną,

- umiejętnie korzysta z farb i dba o estetykę miejsca pracy.

 

Przygotowanie do nauki czytania

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

Zabawa oddechowa z foliowymi woreczkami

 

…………………………………………………………………………………………..

Zabawy z tekstem

 

- dz. umie dmuchać w woreczek foliowy,

- w czasie dmuchania wydłuża fazę wydechu.

………………………………………………………………………………................

- dz. wymawia tekst na przemian raz głośno, raz cicho,

- nabywa umiejętności modelowania głosem,

- wymawia wyliczanki z szeroko otwartą buzią a potem przy zamkniętych ustach

 

 

Praca indywidualna i wyrównawcza

 

Metody, formy, środki

Cele operacyjne

Co do siebie pasuje- zabawa

 

..........................................................................................................................

Moja mama- historyjka obrazkowa

 

 

………………………………………………………………………………………...

W lesie- zabawa ortofoniczna

- dz. umie połączyć w pary obrazki , które się ze sobą rymują,

- ćwiczy spostrzegawczość wzrokową,

……………………………………………………………………………………………

- dz. potrafi sensownie zestawić ze sobą trzy obrazki,

- umie wskazać związek przyczynowo skutkowy,

-opowie o pracach jakie wykonuje jego mama

……………………………………………………………………………………………

- dz. naśladuje odgłosy zwierząt mieszkających w lesie,

- usprawnia mięśnie narządów mowy poprzez poprawną wymowę,

Zgłosek szu, szy,, mru, kic itp.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin