czerwiec.docx

(44 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO - OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNEJ

 

NA MIESIĄC Czerwiec 2011r.        

GRUPA „Pszczółki” 

 

 

 

 

Treści programowe. Zadania wychowawczo-dydaktyczne:

*Rozwijanie sprawności manualnej poprzez lepienie realnych kształtów z plasteliny, rysowanie na temat swoich ulubionych zabaw na podwórku, tworzenie pracy plastycznej z wykorzystaniem nowej techniki- malowanie sznurkiem

* Rozwijanie kreatywności poprzez naśladowanie czynności wymienionych w opowieści ruchowej

* Rozwijanie umiejętności klasyfikowania/ klasyfikuje wg jednego kryterium (koloru)

* Rozwijanie pamięci wzrokowej poprzez przyporządkowanie przedmiotów do zapamiętanych miejsc

*Przeliczanie w określonym zakresie/ ilustruje treść zadania sylwetami motyli, przelicza elementy z danym zakresie

*Rozwijanie zmysłu dotyku/ rozpoznaje dotykiem przedmioty codziennego użytku

*Relaks przy opowiadaniu- chętnie uczestniczy w zajęciach relaksacyjnych

 

 

 

 

 

Tematyka kompleksowa:

1.      Żyć w zgodzie i przyjaźni 02.06.2011-08.06.2011

2.      Na moim podwórku 09.06.2011 – 15.06.2011

3.      Zbliżają się wakacje 16.06.2011 – 22.06.2011

4.      Lato 23.06.2011-29.06.2011

 

 

 

 

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

ŻYĆ W ZGODZIE I PRZYJAŹNI

·         ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH – zestaw nr XVII („Przedszkole czterolatka. Cz.3” str. 110) – dz. będą przestrzegać reguł obowiązujących w grupie, będą wyrabiać wyczucie przestrzeniu, świadomość własnego ciała, kształtować mięśnie szyi, ramion, nóg, tułowia;

·         POBYT NA ŚWIEZYM POWIETRZU – zabawy ruchowe na terenie przedszkola, wyjście na spacer;

·         ZABAWY SWOBODNE PRZY NIEWIELKIM UDZIALE NAUCZYCIELA – zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, wybranymi zabawkami, zabawy tematyczne;

Dzień tygodnia

 

 

Formy aktywności dzieci (zajęcia dydaktyczne oraz inne formy aktywności, w tym praca wyrównawcza i indywidualna)

Umiejętności kluczowe wg Podstawy Programowej

Uwagi

Czwartek

02.06.2011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Piątek

03.06.2011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poniedziałek

06.06.2011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wtorek

07.06.2011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Środa

08.06.2011

 

 

 

 

 

 

Dziecięce przyjaźnie

*Powitanie dzieci. N-l wita dzieci wierszykiem i rozdaje dzieciom słoneczka. Dzieci rozdają słonka dzieciom z grupy, które lubią.

*Opowiadanie D. Niewoli „Chce mieć przyjaciela” – uważne słuchanie opowiadania, odpowiadanie na pytania z nim związane. Wiedzą, ze nie należy oceniać nikogo po wyglądzie.

*Zabawa dydaktyczna „Poznajemy swoich przyjaciół” – dzieci z pośród rożnych obrazków (lody, rower, lalka, samochód) wybierają jeden. Dzieci uzasadniają wybór danego obrazka.

*Zestaw zabaw ruchowych – cele jw.

*Dowolne zabawy w kącikach zainteresowań – sprzątanie po skończonej zabawie; zachęcanie dzieci do spokojnych zabaw przy stolikach (np. układanie puzzli), rysowanie.

*Spacer – szukanie pierwszych oznak wiosny i doskonalą umiejętność chodzenia parami.

* Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i o specjalnych potrzebach edukacyjnych

 

Bawimy się późną wiosną

*Oglądanie obrazków dzieci – Przedszkole czterolatka, s. 30 – określanie, czym się różni Zuzia od Oli, a czym Kuba od Wiktora.

*Zabawa z tekstem: Milo się żyje, wesoło, gdy przyjaciół ma się w koło – wypowiadanie tekstu z różnym natężeniem głosu, w różnej pozycji wg wskazań n-la.

*Rozmowa przy obrazku wiosny – dzieci wypowiadają się na temat obrazka, podają atrybuty wiosny.

*Zabawa dydaktyczna „O kim mowie” – n-l opisuje wygląd wybranego dziecka, nie podając jego imienia. Dzieci próbują odgadnąć o kim on mówi.

*Zabawa „Kogo nie ma” dzieci w rytm tamburyna spacerują po sali, gdy tamburyno cichnie, kładą się na podłogę i zamykają oczy. N-l przykrywa jedno dziecko, pyta pozostałych kogo brakuje.

*Dowolne zabawy w kącikach zainteresowań – dbanie o narządy zmysłów poprzez np. dobre oświetlenie miejsc zabaw.

*Spacer – dotlenienie organizmu.

* Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i o specjalnych potrzebach edukacyjnych

 

Różnimy się wyglądem

*Zabawa ruchowa „Jedzie, jedzie pan.”

*Opowiadanie D. NiewoliKonik z plasteliny” – uważne słuchanie utworu literackiego, rozmowa na temat opowiadania, wyjaśnianie, że obrażanie kogoś, wyśmiewanie się z jego rysunków nie jest właściwe.

*Zabawa ze śpiewem „Wesoły pląs” – dzieci tańczą wspólnie przy muzyce.

*Praca plastyczna dzieci lepią wg wzoru ślimaka.

*Zestaw zabaw ruchowych – cele jw.

*Dowolne zabawy w kącikach zainteresowań – wdrażanie do dzielenia się zabawkami.

*Spacer – utrwalanie odpowiedniego ustawienia się w parach

* Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i o specjalnych potrzebach edukacyjnych

 

Zabawy dzieci na świecie

*Powitanie dzieci rymowanką – dzieci, które czuja się powitane machają do n-la.

*Wiersz J. Tuwima „Murzynek Bambo” – nauka tolerancji wobec ludzi o innym kolorze skóry .

*Zabawa ruchowa z elementami rzutu „Zbijak” – w środku koła ze skakanek biegają dzieci, jedno dziecko stoi na zewnątrz i stara się rzucić piłką w dzieci. Te osoby, które zostały trafione siadają z boku.

*Opowieść ruchowa „Bajka o Murzynku, który chciał zobaczyć lwa” dzieci wykonują określone czynności do opowiadania.

*Dowolne zabawy w kącikach zainteresowań – wdrażanie do spokojnej zabawy przy stolikach.

*Spacer – dotlenienie organizmu.

* Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i o specjalnych potrzebach edukacyjnych

 

Dzieci świata

*Piosenka „Wszystkie dzieci nasze są” M. Jeżowskiej – uważne słuchanie utworu, odpowiadanie na pytania z nim związane. Dzieci wiedzą, że każde dziecko należy traktować tak samo, że każdego należy szanować.

*Tworzenie zbioru serduszek wg koloru. N-l ma przygotowaną plansze z serduszkami. Chętne dzieci otaczają serca pętla wg ich kolorów. Przeliczanie serduszek, określanie których jest więcej, mniej.

*Zabawa „ O jeden więcej, o jeden mniej” – dzieci otrzymują po pięć klocków. Układają przed sobą tyle klocków ile razy usłyszą uderzeń w instrument – trójkąt.

* Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i o specjalnych potrzebach edukacyjnych

*Dowolne zabawy w kącikach zainteresowań – utrwalanie zwrotów grzecznościowych we wspólnych zabawach z innymi dziećmi.

*Spacer – oglądanie pobliskich sklepów w okolicy.

 

 

 

p.p.15.5

 

p.p. 3.4

 

p.p. 5.4

p.p. 2.5

 

p.p. 1.2

 

 

 

p.p. 14.2

 

p.p. 3.2

 

p.p. 11.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

p.p. 15.5

 

 

p.p. 8.2

p.p. 10.1

p.p. 5.4

p.p. 1.2

p.p. 1.2

 

 

 

 

p.p. 15.5

 

p.p. 5.4

 

p.p. 7.2

 

p.p. 1.2

 

 

 

 

p.p. 15.5

 

 

p.p. 13.3

 

 

p.p. 13.2

 

 

p.p. 1.1

 

 

 

 

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

NA MOIM PODWORKU

·         ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH –- zestaw nr XVII („Przedszkole czterolatka. Cz.3” str. 110) – dz. będą przestrzegać reguł obowiązujących w grupie, będą wyrabiać wyczucie przestrzeniu, świadomość własnego ciała, kształtować mięśnie szyi, ramion, nóg, tułowia;

·         POBYT NA ŚWIEZYM POWIETRZU – zabawy ruchowe na terenie przedszkola, wyjście na spacer;

·         ZABAWY SWOBODNE PRZY NIEWIELKIM UDZIALE NAUCZYCIELA – zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, wybranymi zabawkami, zabawy tematyczne;

Dzień tygodnia

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin