Dwukółka-Mordheim.pdf

(203 KB) Pobierz
Dwukó³ka
Dwukółka
Widziołem widziołem na łoczy swe dwa ......... toŜ to kaptajnie bogi nam z niebiosów zesłali
byśma niepomorli na pustka Ŝołądkowa! Ino ruszt przecznia trza przebyć!!!
Wstęp
Późna jesień. Największym zmartwieniem nie jednego przywódcy jest zabezpieczenie
zapasów poŜywienia przed zbliŜającą się zimą. Okazja ku temu nadarza się, gdy zwiadowcy
donieśli o wozie dwukołowym na Wall Street pełnym beczek. Widząc przy nim dwa trupy
przeszyte strzałami nie zbliŜali się by sprawdzić co w nich jest, obawiając się ukrytych
strzelców pilnujących zdobyczy.
Teren
Teren typowy dla Mordheim ulice, zniszczone domy, gruz, murki itp. Na środku stołu naleŜy
umieścić znacznik lub jeŜeli w posiadaniu graczy wózek dwukołowy.
Rozstawienie
KaŜdy z graczy rzuca k6. Ten który wyrzucił najwięcej wybiera brzeg stołu i wystawia się
jako pierwszy. JeŜeli jest dwóch graczy, to przeciwnik wystawia się na przeciwległej
krawędzi pola bitwy. JeŜeli graczy jest więcej, to następni wybierają krawędź stołu i
wystawiają się w kolejności ustalonej przez rzut kością (od najwyŜszego wyniku do
najniŜszego). Rozpoczyna gracz z najwyŜszym wynikiem a pozostali wedle wskazówek
zegara. Gracz musi wystawić się w obszarze do 8 cali od jego krawędzi stołu, ale nie bliŜej
niŜ 4 cale od boku i 10 cali od następnej bandy.
Zasady specjalne
Wóz dwukołowy – Znajduję się na środku stołu, obok leŜą dwa ciała (nie znaczące dla
dalszej rozgrywki więc moŜna nie umieszczać). Na wózku znajdują się trzy beczki, garnek,
antałek Vodki. Dwukółka lekko ugrzęzła w błocie. Wydostanie jej zajmuje całą rundę
(liczoną jako następną od momentu dojścia do niej przez model). Nie jest to Nimbus 2000 i w
1
109294495.001.png
kaŜdym momencie moŜe rozkraczyć się, więc przez ostroŜność powinna być ciągnięta przez
dwa modele lub jeden Large Target (bez moŜliwości biegania). Gdy owych „ciągnących”
zmusi sytuacja do biegu, naleŜy wykonać rzut d6 i skonsultować się z poniŜszą tabelką:
1-3 pękła oś, odpadło koło, zarwała się część nośna
4-5 piszczy, skrzypi ale bez efektów ubocznych
6 cięŜko ją zatrzymać. Przesuń dwukółkę wraz z ciągnącymi o 1 cal w stronę kierunku
biegu! JeŜeli ów ruch spowoduje „kontakt” ze ścianą lub jakąś inną przeszkodą „ciągnący”
otrzymują hit z siłą 1.
Jeden model uciągnie dwukółkę (minimalna siła do ciągnięcia wynosi 3). M „zaprzęgu”
liczony jest w tej sytuacji jako ½ M modelu ciągnącego zaokrąglając w dół.
Dwukółka to nie latający dywan. Próby „przeciągnięcia” jej przez wszelakie przeszkody
terenowe kończą się automatycznym uszkodzeniem wózka.
W momencie gdy dwukółka ulegnie zniszczeniu, beczki moŜna nieść w rękach. (oczywiście
prędzej równieŜ, jak kto woli). Jedną beczkę moŜe nieść jeden model, a jako Ŝe są cięŜkie,
śliskie i nieporęczne nie moŜna z nimi biegać.
By zaprząc zwierzęta potrzebny jest specjalny sprzęt (uprzęŜ, lina), którego w znalezionym
zestawie brak. Jedynym rozwiązaniem jest koń (bojowy lub pociągowy) z własną uprzęŜą,
którą posiadać powinien i lina jeŜeli jest na stanie ekwipunku bandy.
Zakończenie
Rozgrywka kończy się natychmiastowo gdy jedna z band wyniesie zdobycz przez swoją
krawędź stołu lub gdy wszystkie bandy oprócz jednej uciekną z pola walki. Banda, która
ucieka automatycznie przegrywa. JeŜeli dwie lub więcej band załoŜyło sojusz a pozostałe z
band uciekły. Gracze mogą zadecydować Ŝe dzielą się zwycięstwem i kończą grę albo walczą
między sobą dopóki nie rozstrzygnie się wygrana (sojusz zostaje zerwany!).
Doświadczenie
+1 za przeŜycie. Jeśli bohater lub grupa stronników przeŜyła bitwę dostaje 1 punkt
doświadczenia.
+1 za wygraną. Dowódca zwycięskiej bandy dostaje 1 punkt doświadczenia.
+1 za zabicie wroga. Jeśli bohater zdejmie wroga z pola bitwy to dostaje 1 punkt
doświadczenia.
+2 za wyniesienie dwukółki. Bohaterowie i stronnicy, którzy wyjechali „bryką” przez swoją
krawędź stołu dostają 2 punkt doświadczenia. Gdy wózek ulegnie popsuciu kaŜdy który
wyniósł beczkę w rękach otrzymuje +1 exp.
Nagroda
Dwukółka - moŜe mieć wszelakie zastosowanie. Orczy szaman moŜe chcieć się w niej wozić
po mieście, skaven moŜe załoŜyć sobie w niej leŜe, moŜna ją porąbać, spalić w ognisku lub
sprzedać za 5zk.
Beczki – w kaŜdej beczce znajdują się 2 porcje solonego mięsa. KaŜda porcja zmniejsza koszt
utrzymania wojowników w bandzie. W momencie sprzedaŜy wyrdstonów, skonsultuj się z
tabelką zyski „ilość sprzedanych kamieni na ilość wojowników w bandzie” i za jedną porcję
mięsa moŜesz przesunąć o jedną kolumnę „w dół” (tak jakbyś miał mniej wojowników) do
minimum pierwszej kolumny „1-3 wojowników w bandzie”
Vodka i garnek
autor
wielebny _Rafael MORR
2
Zgłoś jeśli naruszono regulamin