Psychologia społeczna - Doradztwo Zawodowe - Rogacz - Wywiad doradczy.doc

(302 KB) Pobierz
WSKAZÓWKI DO WYWIADU W DORADZTWIE ZAWODOWYM

 

WYWIAD DORADCZY

Imię i nazwisko ucznia.................................................................................................

Szkoła..............................................................Klasa....................................................

Rodzaj spotkań doradczych, w jakich uczeń uczestniczył.......................................

........................................................................................................................................

Osoba prowadząca spotkania doradcze.....................................................................

Osoba przeprowadzająca wywiad..............................................................................

 

PODSUMOWANIE WYWIADU

(Tę część wypełnia się po zakończeniu II części wywiadu)

11.:ORIENTACJA:

 

Jaki jest związek planów zawodowych ucznia wyrażanych pod koniec pracy doradczej z jego pierwotnymi koncepcjami?

1

Orientacja niejednoznaczna

1

Brak zmian

1

Orientacja podobna, ale bardziej lub mniej precyzyjna

1

Zmiana orientacji

 

12.:POSTĘPY:

 

Czy uczeń uczynił postępy w zakresie istotnych wymiarów?

1

Nie ma postępów

1

Niewielki postęp

1

Istotny postęp

1

Bardzo istotny postęp

 

KOMENTARZ:

13.:POSTĘPY:

 

Ogólna ocena wyników pracy doradczej z uczniem

1

Nieskuteczna

1

Mało skuteczna

1

Skuteczna

1

Bardzo skuteczna


Część I DIAGNOZA

Tę część wypełnia się przed spotkaniami doradczymi.

Proszę zaznaczyć właściwą kratkę.

 

1. PRECYZJA:

 

W jakim stopniu uczeń skoncentrował się na własnych zamiarach zawodowych?

1

Brak danych z wywiadu

1

Mała precyzja

1

Umiarkowana precyzja

1

Duża precyzja

 

2. WIEDZA:

 

W jakim stopniu uczeń posiada wiedzę dotyczącą własnych celów zawodowych?

 

a). Treść celu zawodowego

 

1

Brak danych z wywiadu

1

Niski poziom wiedzy

1

Wiedza powierzchowna/

Istotne luki

1

Wysoki poziom wiedzy

 

b). Sposoby osiągnięcia celów zawodowych

 

1

Brak danych z wywiadu

1

Niski poziom wiedzy

1

Wiedza powierzchowna/

Istotne luki

1

Wysoki poziom wiedzy

3. REALIZM:

 

 

 

a)W jakim stopniu plany zawodowe ucznia są powiązane z jego zdolnościami?

 

1

Brak danych z wywiadu

1

Plany nierealistyczne

1

Niejednoznaczna ocena planów

1

Plany realistyczne

 


b). Dyspozycje. W jakim stopniu cechy ucznia odpowiadają jego planom zawodowym?

 

1

Brak danych z wywiadu

1

Plany nierealistyczne

1

Niejednoznaczna ocena planów

1

Plany realistyczne

 

c). Możliwości. Jaki jest stopień zgodności planów zawodowych ucznia z możliwościami?

 

1

Brak danych z wywiadu

1

Brak zgodności

1

Niejednoznaczna ocena zgodności

1

Zgodność

 

4. ZAKRES

 

W jakim stopniu uczeń wykazuje świadomość zakresu możliwości, które mogą być mu dostępne?

 

1

Brak danych z wywiadu

1

Mała lub żadna świadomość

1

Przeciętna świadomość

1

Świadomość szerokiego zakresu możliwości

 

5. TAKTYKA

 

W jakim stopniu uczeń opracował plan działania mający umożliwić mu realizację jego planu zawodowego?

 

1

Brak danych z wywiadu

1

Brak planu

1

Wystarczające planowanie następnego etapu

1

Wystarczające planowanie sposobu osiągnięcia realizacji celu

 


CZĘŚĆ II - POSTĘPY POCZYNIONE W WYNIKU PRACY DORADCZEJ (P)

Pytania w tej części dotyczą zmian planów zawodowych, wyrażanych przez ucznia, w porównaniu z planami zgłaszanymi na początku pracy doradczej (ocenionymi w części I - diagnostycznej).

Proszę zaznaczyć właściwą kratkę.

 

6. PRECYZJA:

 

Jaki jest aktualny stopień precyzji planów zawodowych ucznia?

1

Brak danych z wywiadu

1

Mniejsza precyzja:

plany mniej szczegółowe

1

Bez zmian

1

Większa precyzja:

plany bardziej szczegółowe

 

7. WIEDZA:

 

W jakim stopniu wyrażone przez ucznia potrzeby poszerzenia wiedzy zostały zaspokojone?

 

a). Treść celu zawodowego

 

1

Brak danych z wywiadu

1

Potrzeby informacyjne nie zaspokojone

1

Potrzeby informacyjne zaspokojone częściowo

1

Potrzeby informacyjne w pełni zaspokojone

 

b). Sposoby osiągnięcia celów zawodowych

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin