SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z ZAKRESU EDUKACJI PLASTYCZNEJ
TEMAT BLOKU: Dlaczego ludzie zakładają ogrody?
TEMAT ZAJĘĆ: Kwitnąca klasa. Wykonujemy ramki na zdjęcia.
KLASA: I
CZAS PRACY: 45 minut
FORMY PRACY:
· praca indywidualna
· praca zbiorowa jednolita
METODY:
· asymilacji wiedzy
· praktyczne
CELE:
§ Doświadczenia i obserwacje:
· uświadomienie uczniom poczucia odpowiedzialności za salę lekcyjną
· doskonalenie umiejętności obrysowywania szablonu i cięcia po linii – doskonalenie motoryki małej
§ Wiedza o sztuce:
· uczeń zna pojęcie sztuki uzytkowej
§ Umiejętności:
· uczeń potrafi ciąć po linii
· uczeń potrafi precyzyjnie łączyć elementy
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: kolorowy blok techniczny, nożyczki, klej, patyczki, sznurek, ołówek, gumka, zdjęcia (każdego ucznia), szablony kwiatów
Aktywność nauczyciela
Aktywność ucznia
Uwagi
1. Przeprowadzenie rozmowy na temat wiosny i rozkwitających kwiatów. Zaakcentowanie w rozmowie z uczniami, że ta sala jest naszą klasą.
Wprowadzenie o różnych rodzajach ramek.
2. Pokaz różnych rodzajów ramek. Analiza kształtów. Prezentacja przykładowych prac.
3. Rozdanie materiałów potrzebnych do wykonania pracy oraz szablonów. Podanie instrukcji o sposobie wykonania pracy.
4. Czuwanie nad bezpiecznym i starannym wykonaniem pracy przez uczniów. Udzielanie wskazówek w toku pracy.
5. Zachęcenie dzieci do zaprezentowania i oceny prac. Wykonanie ekspozycji prac.
6. Podziękowanie za zajęcia i prośba o uporządkowanie stanowisk pracy.
1. Swobodne wypowiedzi uczniów na podany temat.
2. Oglądanie prezentowanych prac, wybór szablonów.
3. Uważne słuchanie instrukcji nauczyciela.
4. Samodzielne wykonywanie ramek na zdjęcia.
5. Prezentacja prac. Wypowiadanie się na ich temat. Umieszczenie prac w wybranym miejscu sali.
6. Uprzątnięcie stanowisk pracy.
Sfera poznania / przeżywania
Sfera przeżywania
Sfera poznania
Sfera tworzenia
Agnieszka Koraszewska
kornik.21