Najpopularniejsze typy menadżera.doc

(34 KB) Pobierz

Najpopularniejsze typy menadżera.

 

Jakie style zarządzania możemy wyróżnić:

1.             Dyrektywny S1

-                 wysoki poziom zachowań dyrektywnych

-                 niski poziom zachowań wspierających

2.             Asystujący S2

-                 wysoki poziom zachowań dyrektywnych

-                 wysoki poziom zachowań wspierających

3.             Wspierający S3

-                 niski poziom zachowań dyrektywnych

-                 wysoki poziom zachowań wspierających

4.             Delegujący S4

-                 niski poziom zachowań dyrektywnych

-                 niski poziom zachowań wspierających

 

Przy założeniu, że:

zachowanie dyrektywne, to stopień, w jakim zarządzający mówi pracownikowi, co ma zrobić, kiedy i w jaki sposób, określa role pracowników, nadzoruje wykonywane zadania

zachowanie wspierające w jakim zarządzający wprowadza komunikację dwustronną, słucha zachęca, zapewnia wsparcie, włącza pracownika w podejmowanie decyzji, zachęca do samodzielnego rozwiązywania problemów

 

Optymalnym rozwiązaniem jest zarządzanie sytuacyjne (Model Blancharda), które zakłada stosowanie różnych posunięć w stosunku do poszczególnych pracowników, ale także
w stosunku do tych samych osób w zależności od celu lub zadania.

 

W zależności od celu lub zadania ocenia się:

fachowość (wiedzę i umiejętności związane z celem lub zadaniem oraz uniwersalne)

zaangażowanie (motywację i pewność siebie)

 

Wyróżnia się 4 poziomy rozwoju:

1.      Wysoki (wysoka fachowość, wysokie zaangażowanie) D4

2.      Średni (średnia do wysokiej fachowość, zmienne zaangażowanie) D3

3.      Średni (niska do średniej fachowość, niskie zaangażowanie) D2

4.      Niski (niska fachowość, wysokie zaangażowanie) D1

 

 

Poziom rozwoju pracownika

 

Styl zarządzania

...................................................

 

 

Poziom rozwoju pracownika

 

Styl zarządzania

...................................................

 

 

 

Poziom rozwoju pracownika

 

Styl zarządzania

...................................................

 

Poziom rozwoju pracownika

 

Styl zarządzania

...................................................

 

 

 

 

Co sprawia, że poszczególne jednostki realizują się w miejscu pracy Paweł Jordan).

 

1.      Uczestnictwo w procesie decyzyjnym

2.      Możliwość wykorzystania i rozwoju własnego potencjału, wiedzy, umiejętności i odczuć

3.      Możliwość otrzymania nagrody

4.      Wsparcie od innych członków zespołu i stworzenie sprzyjającej atmosfery

5.      Jasno określone role i zadania

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin