1. Głównymi, nadrzędnymi celami edukacji w I typie modelu edukacji (zorientowanym na chorobę) są:
2. Plan opieki pielęgniarskiej wg modelu zadaniowego dla pacjenta hospitalizowanego to:
3. Opis sylwetki psychofizycznej pacjenta powinien zawierać:
4. Rozpoznanie sylwetki psychofizycznej konkretnego pacjenta pozwala pielęgniarce na:
5. Zadania diagnostyczne w pracy pielęgniarki to:
6. Do zadań leczniczych w pracy pielęgniarki nie należy:
7. Zadania pielęgnacyjno-opiekuńcze to:
8. Pełen zakres działań pielęgniarki składający się na proces edukacji pacjenta to:
9. Zaobserwowanie przez pielęgniarkę u pacjenta z rozpoznaną chorobą wrzodową żołądka nagłego, ostrego bólu brzucha z towarzyszącym spadkiem RR, obfitym poceniem, napiętych powłok brzusznych jest wskazaniem do szybkiej interwencji z powodu najprawdopodobniej:
10. Pielęgniarka, realizując zadania edukacyjne wobec pacjenta z czynną chorobą wrzodową, udziela informacji dotyczących:
szczególnie wysokoprocentowego alkoholu, fast-foodów, obfitych posiłków
11. Przygotowując standardowo pacjenta do gastroskopii pielęgniarka realizuje następujące działania:
12. Istotą astmy według aktualnych definicji jest:
13. Zalecając wykonywanie ćwiczeń oddechowych w astmie pielęgniarka powinna zaproponować pacjentowi oddychanie torem:
14. Prowadząc edukację pacjenta z rozpoznaną astmą pielęgniarka powinna przekazać informacje dotyczące:
15. Obserwując pacjenta z podejrzeniem zawału mięśnia sercowego pielęgniarka powinna oceniać pacjenta pod kątem występowania:
16. Podczas realizowania działań leczniczych z zakresu rehabilitacji pacjentów po przebyciu zawału mięśnia sercowego z uniesieniem odcinka ST leczonych metodą angioplastyki pielęgniarka powinna:
17. Edukując pacjenta po przebytym zawale mięśnia sercowego pielęgniarka powinna zmobilizować chorego aby wyeliminował z diety:
18. Pielęgniarka stawiając diagnozę dla potrzeb edukacji pacjenta z miażdżycą nie zaliczy do czynników ryzyka jej występowania:
19. Jakie czynności może samodzielnie podjąć pielęgniarka do czasu przybycia lekarza podczas wystąpienia u pacjenta z niewydolnością serca obrzęku płuc?
20. Doświadczona pielęgniarka zna sposoby na zmniejszenie podaży sodu w diecie:
21. Znając przebieg kliniczny nadciśnienia tętniczego pielęgniarka wie, że powikłaniem nadciśnienia nie może być:
22. Aby opisać indywidualną rzeczywistą sylwetkę psychofizyczną pacjenta z chorobą nadciśnieniową pielęgniarka ocenia go w kierunku występowania:
23. Edukując pacjenta ze zdiagnozowaną białaczką w obszarze diety pielęgniarka powinna zalecić spożywanie:
24. Do zadań diagnostycznych pielęgniarki wobec pacjenta z białaczką należy rozpoznanie stanu w zakresie:
25. Przeprowadzając edukację pacjenta z rzutem białaczki pielęgniarka nie powinna:
26. Podczas edukacji diabetyka pielęgniarka nazywa cukrzycą każde przewlekłe zaburzenie metabolizmu objawiające się :
27. Pielęgniarka przedstawia diabetykowi główne przyczyny hipoglikemii, do których należy:
28. Do objawów znacznej hiperglikemii pielęgniarka nie zaliczy:
29. Prawidłowo wyedukowany pacjent z cukrzycą wie, że właściwe proporcje spożycia głównych składników pokarmowych są następujące:
30. W przypadku hipoglikemii u pacjenta przytomnego pielęgniarka poda:
31. Pielęgniarka zna przyczyny zwiększonego ryzyka rozwoju stopy cukrzycowej, do których należą:
32. Które z podanych poniżej zdań jest najbardziej prawidłowe?
33. Która z niżej wymienionych czynności realizowanych w modelu zadaniowym u pacjenta z rozpoznaną cukrzycą jest najmniej samodzielna:
Blackkalia