II MIĘDZYSZKOLNY KONKURSCZYTELNICZY
„ZNAM KUBUSIA I JEGO PRZYJACIÓŁ”
Cele konkursu:
Ø Rozbudzenie zainteresowań uczniów twórczością Alana Aleksandra Milne.
Ø Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem.
Ø Doskonalenie techniki czytania, wyrażania myśli w mowie.
Ø Rozwijanie zdolności plastycznych.
Ø Sprawdzenie stopnia znajomości książki „Kubuś Puchatek” i „Chatka Puchatka”
Ø Integrowanie zespołu uczniowskiego.
REGULAMIN :1 Konkurs jest przeznaczony dla uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej.
2.Uczestnik powinien wykazać się znajomością książki „Kubuś
Puchatek – Klasa II „Chatka Puchatka” – Klasa III
2. W konkursie uczniowie udzielają odpowiedzi indywidualnie,
prosimy o wytypowanie do 3 osób z każdej klasy.3. Międzyszkolny Konkurs Czytelniczy odbędzie się ……………. w Szkole Podstawowej w …………… o godzinie………4. Uczestników konkursu należy zgłosić do dnia……………..
5 Zadania konkursowe będą mieć formę pisemną i ustną.6. Zwycięzcy –zdobywcy trzech pierwszych miejsc otrzymają nagrody.
PYTANIA KONKURSOWE DLA KLASY II
Zadanie 1Zadanie polega na udzieleniu krótkiej odpowiedzi na pytanie/max 2.punkty/
1. Gdzie mieszkają bohaterowie książki „Kubuś Puchatek”? /W Stumilowym Lesie/
2. Na jak długo Puchatek utknął w norce Królika? /Cały tydzień/
3.W jakim drzewie było mieszkanie Prosiaczka? / W buku/
4. Co jest przysmakiem Prosiaczka? / Żołędzie/5. Jakie było drugie imię Krzysia? /Stefan/6. Kto wpadł do wody podczas wyprawy na biegun północny? /Maleństwo/7.Co dawała do picia Maleństwu Mama Kangurzyca-żeby urósł,
był duży i silny?
/Tran/
8.Co Kubuś podarował Kłapouchemu na urodziny?
/ Praktyczna Baryłeczka/9. O której godzinie Kubuś lubił przekąsić swoje „małe Conieco”? /O godzinie jedenastej/
10. Co otrzymał Kubuś w prezencie od Krzysia za uratowanie
Prosiaczka podczas wielkiej powodzi? / Skrzyneczkę kolorowych ołówków/
Zadanie 2.Zadanie polega na wybraniu i podkreśleniu poprawnej odpowiedzi spośród podanych /za zadanie 1punkt/
1. Pod jakim nazwiskiem mieszkał w lesie Kubuś Puchatek? a) Wstęp Bronisław b) Pan Jan Woreczko
c) Tomasz Nieboraczek2. Co pomogło Kubusiowi znaleźć się naprzeciwko dziupli
z miodem w wysokim drzewie?
a) zielony balonik b) niebieski balonik
c) czerwony balonik
3. Gdzie Puchatek znalazł ogon Kłapouchego? a) w kępie ostów b) na drzwiach Prosiaczka c) u Sowy Przemądrzałej
4. Kto uratował Prosiaczka podczas powodzi?
a) Puchatek i Krzyś b) Kłapouchy i Krzyś c)Sowa Przemądrzała
5. Jak długo (ile dni) siedział Kubuś Puchatek na gałęzi
podczas wielkiej powodzi?
a) 2 dni b) 3 dni c) 4 dni
6.Kto odnalazł biegun północny?
a)Krzyś b) Kangurzyca c) Kubuś
Zadanie 3.Napisz z czym kojarzą Ci się wymienione przedmioty ? /max 2 punkty /
przedmiot
skojarzenia
Nadmuchany, niebieski balonik
……………………………………………….………………………………………………..………………………………………………..………………………………………………..
Pusta beczułka; słoik miodu
……………………………………………….……………………………………………….………………………………………………..
………………………………………………..
Parasol
………………………………………………..………………………………………………..………………………………………………..
Koń na biegunach, blaszany samochód, wóz drabiniasty
………………………………………………..………………………………………………..……………………………………………….………………………………………………..
Książka kucharska
……………………………………………….………………………………………………..
Butelka z kartką
……………………………………………….
PYTANIA KONKURSOWE DLA KLASY III
Zadanie 1
Zadanie polega na udzieleniu krótkiej odpowiedzi na pytanie/max 2.punkty/1. Kto zbudował dom dla Kłapouchego? / Kubuś i Prosiaczek/2. Jaki tytuł nosiła piosenka ułożona przez Puchatka specjalnie
na Śnieżną Pogodę? / Mruczanka z Nadzoru/
3. Kto nieznany pojawia się w środku nocy w domu Puchatka? /Tygrysek/4. Jakie lekarstwo na wzmocnienie podawała Tygryskowi Kangurzyca? Jedną lub dwie łyżki stołowe kakao/5. Kim był Mały poszukiwany przez Królika?
/ Bardzo Małym Żuczkiem/6.Kto wniósł Maleństwo na wysoką sosnę? /Tygrysek/
7. W jaką literkę ułożoną z patyków wpatrywał się Kłapouchy? /Literka A/8.Kto wymyślił grę w „Misie –patysie” ?
/ Kubuś Puchatek/
9. Jak nazywał się nowy dom Sowy? / Sowjufka/10. Na cześć kogo została napisana Pochwalna Pieśń Puchatka? /Prosiaczka/
Zadanie 2.Zadanie polega na wybraniu i podkreśleniu poprawnej odpowiedzi spośród podanych /za zadanie 1punkt/1. U kogo zamieszkał Tygrysek? a) U Krzysia b) U Prosiaczka
c) U Kangurzycy
2.Co było przysmakiem Tygryska? a) Żołędzie
b) Nasiona ostu
c) Tran
3. Komu Prosiaczek podarował bukiecik fiołków?
a)Kłapouchemu
b)Mamie Kangurzycy c) Królikowi
4. Kto odwiedził Sowę podczas wichury w lesie? a) Królik ze swoja rodziną b) Puchatek i Prosiaczek c) Tygrysek z Maleństwem
5. Kto „Wybryknął” Kłapouchego do rzeki? a) Kubuś b)Kangurzyca c)Tygrysek
6. Kto napisał poemat dla Krzysia? a) Sowa Przemądrzała
b)Kłapouchy
c)Kubuś Puchatek
Zadanie 3Napisz z czym kojarzą Ci się wymienione przedmioty. /max 2. punkty/
przedmioty
Miód, oset, żołędzie
…………………………………………….
Misie-patysie
…………………………………………….…………………………………………….……………………………………………
Dołek w kępie paproci
……………………………………………..……………………………………………..……………………………………………..
Obrus ze stołu
…………………………………………....
…………………………………………….……………………………………………
Tabliczka z napisem „Sowjufka”
Sterta patyków
……………………………………………..
Pytania na dogrywkę dla klasy II1.Komu autor książki opowiada przygody o Puchatku? Swemu synkowi- Krzysiowi
2. Dlaczego Kubusia nazywano Puchatkiem? /Odpędzając muchę z nosa zdmuchiwał ją prychając: puch, puch,
Puch/. /Krzyś miał kiedyś swojego łabędzia, a ponieważ łabędź był pokryty białym puchem, Krzyś nazwał go Puchatkiem i kiedy pożegnał się z nim autor wziął sobie jego imię/
3. Dlaczego Puchatek nie mógł wydostać się z norki Królika?
/ Puchatek był za gruby, aby wydostać się przez otwór którym wszedł. Musiał schudnąć./
4. Co Krzyś czytał Kubusiowi kiedy ten tkwił w otworze?
/ Książkę Kucharską/5. Jakiego figla spłatała Kangurzyca Przyjaciołom Kubusia kiedy porwano Maleństwo? / Wykąpała Prosiaczka i nakarmiła go tranem, udając, że to jej Maleństwo/
6. Jak wyglądał statek „Pływający Miś” / Był to garnek od miodu należący do Kubusia/
7. W jaki sposób uratowano Prosiaczka podczas powodzi?
/ Krzyś z Puchatkiem przypłynęli do prosiaczka w parasolu, którego nazwali „Rozumek Puchatka”/
8. Jak Kubuś nazywał sam siebie?
/ Miś o Małym Rozumku lub Miś o Bardzo Małym Rozumku/. 9. Co robił Kubuś codziennie wczesnym rankiem przed lustrem?
/ Ćwiczenia gimnastyczne/10.Co przechowywał Krzyś w Umówionej Kryjówce w zaroślach wikliny?
/ Stare zabawki: drewnianego konika, blaszany samochód, wózek drabiniasty/11. Rozszyfruj podany skrót opisujące Puchatka PP- Przyjaciel Prosiaczka 12. Rozszyfruj podany skrót opisujący Puchatka TK- Towarzysz Królika13. Rozszyfruj podany skrót opisujący Puchatka PK- Pocieszyciel Kłapouchego
14. Rozszyfruj podany skrót opisujący PuchatkaZO – Znalazca Ogona15. Rozszyfruj podany skrót opisujący PuchatkaDM- Dzielny Miś
Pytania na dogrywkę dla klasy III
1.Czego nie lubią jeść Tygrysy?
/ miodu, żołędzi i ostu/2. Do czego wpadli Puchatek Prosiaczek podczas poszukiwania
Małego? / Do Słoniowej Pułapki-Piaszczystego Dołu/
3. Co sadził Prosiaczek przed swoim domem? / Żołędzie, żeby wyrósł duży dąb/
4.Na co skoczyło Maleństwo, kiedy weszło z Tygrysem na sosnę
i nie potrafiło z niej zejść ? / Na środek rozpiętej kurtki Krzysia/
5.Który mieszkaniec lasu potrafił napisać słowo PONIEDZIAŁEK? /Sowa Przemądrzała/
6. Na czym polegała zabawa w Misie –patysie? / Na komendę uczestnicy zabawy wrzucali patyczki do strumyka i pędzili na druga stronę mostka, żeby zobaczyć kogo patyk pierwszy wypłynie/
7. Komu Prosiaczek, Kubuś i Królik chcieli sprawić nauczkę za złe zachowanie?
/ Tygryskowi, bo był rozbrykany/8. Gdzie schowali się Królik, Kubuś i Prosiaczek przed Tygryskiem, kiedy chcieli dać mu nauczkę?
/ Wskoczyli do dołka w kępie paproci/
9. Kto odnalazł Prosiaczka i Puchatka , kiedy zaginęli we mgle?
/ Krzyś/
10. Jaki dzień Kubuś nazywał Miłym Dzionkiem? / Dzień w którym odwiedzał znajomych , a oni zapraszali go na „małe Conieco”/
11. Co stało się z domem sowy podczas burzy? / Podczas burzy, kasztanowiec na którym był dom sowy przewrócił się i sowa straciła mieszkanie/
12.Gdzie wybrali się Krzyś z Puchatkiem na pożegnalny spacer?
/ Poszli do Zaczarowanego Miejsca na samym końcu lasu/
13. O czym opowiadał Krzyś Puchatkowi na pożegnalnym spotkaniu? /Proszę dodać przykład/ / „O ludziach, zwanych Królami i Królowymi, i czymś, co nazywa się Mnożnikami, i o miejscu zwanym Europą, i o wyspie w samym środku morza, dok...
marlenad