Księga proroctw tysiąclecia - John Hogue.txt

(895 KB) Pobierz
Ksi�ga proroctw tysi�cleciA
 John Hogue

Wst�p.

Jak czyta� t� ksi��k�    
Ksi�ga proroctw tysi�clecia opisuje �ycie i wizje najwi�kszych w historii prorok�w i jasnowidz�w. Mimo �e wizjonerzy ci wywodz� si� z r�nych kultur i epok, wszyscy oni wychodzili poza historyczne i spo�eczne ramy swoich czas�w, by powiedzie� nam, co nas czeka w ostatniej, kulminacyjnej dekadzie XX wieku. Obraz, kt�ry zgodnie kre�l�, zawiera w sobie elementy przera�aj�ce, ale te� pe�ne nadziei.
W ksi��ce tej znajdziecie 777 wizji przysz�o�ci pochodz�cych ze 102 r�nych �r�de�. Jest to najobszerniejszy z opublikowanych dot�d zbior�w proroctw. Zestawienie to pomaga odkry�, �e przetrwanie w XXI wieku zale�y od cz�ciowej lub nawet ca�kowitej zmiany wyznawanego przez nas systemu warto�ci. To w�a�nie my, �yj�cy w ostatnich latach tego d�ugiego, naznaczonego cierpieniem i przemoc� wieku, mamy szans� zapewnienia wspania�ej przysz�o�ci tym, kt�rzy przyjd� po nas.
Jak odczytywa� oznaczenia tekst�w przepowiedni.
Wszystkie teksty proroctw wydrukowane s� pismem pochy�ym (kursyw�). W nawiasach kwadratowych (prostym drukiem) zamieszczone s� moje interpretacje przepowiedni, jak te� informacje dotycz�ce uzupe�nie� i zmian - g��wnie sk�adni -jakich dokona�em, aby s�owa wieszcz�w sta�y si� bardziej zrozumia�e dla og�u czytelnik�w, na przyk�ad:
DoJdzie do tego, �e b�dzie chcia� fczfomiefe, gatunek ludzki] dotrze� na r�g Luny [Ksi�yca], gdzie b�dzie zabrany i umieszczony na obcym l�dzie.
W nawiasach zwyk�ych znajduj� si� zmiany i obja�nienia (drukowane pismem pochy�ym), poczynione przez autor�w przepowiedni:
Wtedy ci, kt�rzy b�d� zjednoczeni lub sproloiedfiloi u" czynach, stano si� lub mog� si� sta� (10 ko�cu) pot�go, istnieje jednak wiele przeszk�d...
Ka�dy tekst przepowiedni opatrzony jest imieniem i nazwiskiem autora oraz faktyczn� lub przybli�on� dat� powstania tekstu (podan� w nawiasach zwyk�ych), na przyk�ad:
MADAME BhAWATSKA (1888)

12	Jak czyta� t� ksi��k�
Wielu jasnowidz�w zebra�o i uporz�dkowa�o swoje przepowiednie w ksi�gi lub skrypty (ewentualnie uczynili to p�niej ich uczniowie albo badacze); w takim przypadku po nazwisku i dacie znajduj� si� symbole oznaczaj�ce skr�ty tytu�u dzie�a i numeracji rozdzia��w oraz werset�w, na przyk�ad:
�W. JAN Z PATMOS (81-96 n.e.), OBJ. 16.12
Skr�t "Obj. 16,12" oznacza Objawienie �w. Jana, rozdzia� 16, wers 12. Wszelkie informacje dotycz�ce znaczenia skr�t�w znajduj� si� w podrozdziale zatytu�owanym "Klucz do oznaczania skr�t�w", zamykaj�cym wprowadzenie.
Jak odnale�� biografie poszczeg�lnych prorok�w.
Dwudziestoletnie do�wiadczenie pisarza i interpretatora przepowiedni nauczy�o mnie, �e ��czenie tekst�w przepowiedni z notami biograficznymi zak��ca rytm narracji. Do�� cz�sto jednak czytelnicy po zapoznaniu si� z tre�ci� proroctwa chcieliby dowiedzie� si� czego� na temat �ycia jego autora. Ksi�ga proroctw tysi�clecia dzi�ki swojej unikatowej konstrukcji graficznej zaspokaja w tej mierze potrzeby czytelnik�w. Ka�da przepowiednia opatrzona jest nazwiskiem autora. Czytelnik poszukuj�cy danych biograficznych mo�e je znale�� w "Encyklopedii wizjoner�w" znajduj�cej si� na ko�cu ksi��ki.
O stylu narracji.
Proroctwa i przepowiednie to temat bardzo rozleg�y, kt�ry mo�e zawiera� tyle sprzeczno�ci, ile istnieje r�nych kolei losu.W niniejszej ksi��ce przedstawione s� rozmaite pogl�dy, do kt�rych zmuszony by�em dopasowa� sw�j styl narracji. St�d te�, gdy mowa o ostatecznej zag�adzie, u�ywam argument�w �wiadcz�cych o braku nadziei na przysz�o�� dla Ziemi, kiedy za� prorocy przedstawiaj� pomy�ln� wizj� przysz�o�ci, moja narracja przybiera kra�cowo odmienn� posta�.
My�l�, �e wiele publikacji po�wi�conych przepowiedniom grzeszy�o nadmiern� trosk� o obiektywny sens tego, co ma si� wydarzy�. Ja postanowi�em wybra� inn� drog� i da� czytelnikowi mo�liwo�� samodzielnego odkrywania wa�nych prawd ukrytych pomi�dzy wierszami tekst�w przepowiedni i mojej narracji.
Ksi��ka ta jest wielop�aszczyznowa i za ka�dym razem mo�e zosta� odczytana inaczej. S�owami wyrazi�em podstawowe prawdy pozwalaj�ce na zrozumienie przekazu przepowiedni. Nie maj� one jednak znamion jawnych i bezpo�rednich wskaz�wek, gdy� tak� wskaz�wk� powinny by� w r�wnej mierze w�a�nie dociekania i poszukiwania sedna danej idei. Kr�tko m�wi�c, moja narracja jest okultystyczna.
To, jak rozumiem s�owo "okultyzm", wi��e si� z jego oryginalnym znaczeniem, wywodz�cym si� z j�zyka mistyk�w i alchemik�w, a nie tym podawanym przez s�owniki czy wsp�czesnych parapsycholog�w, kt�rzy twierdz�, �e okultyzm to co� "tajemnego" i "ukrytego". Moja definicja s�owa "okultyzm" jest to�sama z t�, kt�r� mistrz przekazuje poszukuj�cemu prawdy uczniowi. "Okultyzm" oznacza wtedy istot� rzeczywisto�ci woln� od dialektyki, os�d�w i tego, co wpajano namjako

Jak czyta� t ksi��k�                                      13
poj�cia dobra i z�a. Dlatego te� "okultyzm" nie jest ani moralny ani niemoralny, ani nawet amoralny. Prawda okultystyczna le�y poza moralno�ci�. Nikt jej nie ukrywa - to raczej my ukrywamy si� przed ni�. My jeste�my t� prawd�! Nie jest to �adna tajemnica - to co�, czego nikt uczciwy nie o�mieli si� wyrazi� w spos�b bezpo�redni i konwencjonalny, u�ywaj�c zwyk�ych s��w. To co� pot�nego i subtelnego zarazem, co mie�ci w sobie wszelkie mo�liwe sprzeczno�ci - tak jak moja narracja.
Powinienem wspomnie� o innej wa�nej kwestii: je�li w mojej ksi��ce pojawi�y si� okruchy proroczej intuicji, wynika to z b�ogos�awionego przypadku. Je�eli wi�c czytelnik podczas czytania tej pracy prze�yje chwile prawdziwego wgl�du w "nieznane", stanie si� tak dlatego, �e nie�wiadomie uda�o mi si� "co�" przekaza�.
Zd��y�em si� ju� nauczy�, �e �aden cz�owiek, czy raczej �adna ludzka indywidualno��, nie dysponuje inteligencj�. Jedynie w momentach, kiedy owa ograniczona indywidualno�� traci w�adz� nad jej posiadaczem, mo�e doj�� do g�osu "co�", co jest prawdziw� inteligencj�. Je�li tak si� nie stanie, zar�wno wizjonerzy, jak i ich interpretatorzy - ��cznie ze mn� - mog� dzieli� si� jedynie swymi pogl�dami, a nie rzeczywist� wizj� przysz�o�ci ujrzan� dzi�ki prawdziwej intuicji.
Mam nadziej�, �e czytelnik zapami�ta t� ostatni� uwag�, bardzo istotn� dla pe�nego odbioru mojej pracy. Pozwoli mu to dozna� wielu ciekawych wra�e� i, mam nadziej�, sprawi rado��.
Uwagi dotycz�ce wydania z 1997 roku
W tek�cie specjalnego ilustrowanego wydania z 1994 roku dokona�em kilku zmian. Dotyczy�y one stylu narracji, czasem te� niezb�dna by�a aktualizacja danych statystycznych nie zwi�zanych z tekstem przepowiedni.
Cytowane proroctwa, jak r�wnie� wi�kszo�� interpretacji opracowanych przeze mnie w latach 1989-1992, pozosta�y nie zmienione. W paru przypadkach jednak moje t�umaczenia wymaga�y powt�rnego przeanalizowania. W miejscach, w kt�rych interpretacj� uzna�em za b��dn� lub gdy rozw�j wydarze� zmienia� wcze�niejsze wyja�nienia, pojawi�y si� "Uwagi autora".
Klucz do oznaczania skr�t�w
Znajduj� si� tutaj tylko pe�ne tytu�y i daty pierwszego wydania dzie�. Imi� i nazwisko autora przepowiedni figuruje w spisie, je�li jego dzie�a zebrane zosta�y w antologii lub je�li zmieni� pseudonim, jak to by�o w przypadku Osho i Adi Da Santosha.
'Abdu'1-Bahd
Gpb          God Passes By, 1944
Prm           Promulgation of Universal Peace, 1982
�le            Selections from the Writings of 'Abdu 'l-Baha, 1978
Wi�           The Wisdom of 'Abdu 'l-Bahd, 1911

14	Jak czyta� t� ksi��k�
Adi Da Santosha (Bubba Free John, Da Free John, D^fLove Ananda, Da Kalki, Da Avabhasa)
Bdy           The Eniightenment ofthe Whole Body, Da Free John, 1978 Div           The Dwine Emergence ofthe World-Teacher, Saniel Bonder, 1990 Garb          Garbage and the Goddess, Bubba Free John, 1974 �cie�          Scientific Proof of the Existence of God Will Soon Be Announced by the White House!, Da Free John, 1980
Ambres (za po�rednictwem Sturego Johannsona) Amb          Ambres, 1987
�ri Aurobindo Savt           Savitri: A Legend and a Symbol, 1990 (wydanie XIII)
RogerBacon Epsc           Epistola de Secretis, 1269
Bahd'u'lldh Aqd           Kitdb-i-A�das (The Most Ho�y Book), 1973
Pismo �wi�te Nowego Testamentu
�uk.          Ewangelia �w. �ukasza
Mar.          Ewangelia �w. Marka
Mat.          Ewangelia �w. Mateusza
Obj.           Objawienie �w. Jana (Apokalipsa)
Pismo �wi�te Starego Testamentu Da�.           Ksi�ga Daniela Ez.            Ksi�ga Ezechiela Iz.             Ksi�ga Izajasza Jer.            Ksi�ga Jeremiasza Jo.             Ksi�ga Joela Mich.          Ksi�ga Micheasza Zach.          Ksi�ga Zachariasza
Madame Btawatska Scdoc         The Secret Doctrine, 1888
Budda Dhm         The Dhammapada, oko�o 480 p.n.e.
Edgar Cayce Istnieje 14246 zapis�w z trans�w Cayce'a.

Jak czyta� t� ksi��k�                                      15
4
Cheiro Cwp           Cheiro's Worid Predictions, 1926 (poprawione w 1931)
David Goodman Croly Gimps         Glimpses ofthe Future, 1888
Andrew Jackson Davis Pen            The Penetralia, 1856
Deguchi Nao Omo          Omoto-Shin 'Yu (Przepowiedni� Omoto), 1900
G. 7. Gurd�ijew Beelzb         Beelzebub 's Tales to His Grandson: Ali and Everything/Third Series,
1924-1927
Lfe            Life Is Real Oniy When "I Am ": Ali and Everything/Third Series, 1930 Mira           In Search ofthe Miraculous, P.D. Uspienski, 1915-1917
Hermes Trismegistos Asc III         Asciepius III, 150-270 n.e.
J. Krishnamurti Liah           LifeAhead, 1963
Mahomet Qur           .'nW^y Koran, VII wiek
7?MfA Montgomery
Aby          TAe Wort� Beyonrf, 1971
Ains          Aliens Among Us, 1985
Amg          Strangers Among Us, 1979
Hrd           Ruth Montgomery: Herold ofthe New Ag�, 1986
Wbf          The Worid Before, 1976
Matka
Conv          Conversations, opublikowane w "Biuletynie Mi�dzynarodowego O�rodka Edukacji �ri Aurobindo" w 1931
Nostradamus Les Propheties:
C              Centuria (Stulecie) albo tom
Q              czterowiersz
Qdup          podw�jny czterowiersz

16	Jak czyta� t� ksi��...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin