OBD-DIAG_instrukcja_PL.pdf

(46 KB) Pobierz
87622099 UNPDF
OBD-DIAG Interface na bazie AGV4000 Interpreter-Chips (normy europejskie) służy do
wyczytywania z danych pojazdu, tych które zostają udostępnione przez port diagnozujący OBD-II.
Dostarczone zostaną: OBD-DIAG-Interface i jeden kabel USB-2.0- do podłączenia do komputera.
Interface tłumaczy sygnały portu diagnozującego OBD II na zrozumiałe dla komputera dane
seryjne.
Aktualnie istnieje bardzo dużo oprogramowań, które umożliwiają komfortowe ich używanie.
Możliwe również dla Pocket-PCs (komputerów kieszonkowych).
Instalacja napędu USB:
Uwaga! Najpierw włożyć CD. CD startuje automatycznie. OBD-DIAG podłączyć. Windows
melduję nowo wykryty sprzęt. Do tego nie jest jeszcze konieczne podłączenie pojazdu. Potem
zainstalować oprogramowanie użytkowe.
Instrukcję obrazkową do tego znajdziecie Państwo na dołączonej CD lub na stronie:
Podłączenie i uruchomienie:
1. Kabel Interface OBD-II- proszę podłączyć do puszki (gniazdka) OBD-II pojazdu. Puszka OBD-
II powinna znajdować się w odległości (obrębie) jednego metra od siedzenia kierowcy.
2. Położenie OBD2-miejsca przecięcia
kostka
3. Połączyć OBD-DIAG-Interface z laptopem
4. Teraz włączyć laptopa. Już zainstalowane oprogramowanie VAG uruchomić po czym należy
włączyć zapłon. Dane zostają wymienione zawsze dopiero przy włączonym zapłonie-proszę
przestrzegać! Interface działa tylko przy włączonym zapłonie. Przy wyłączonym zapłonie będzie
wskazywało błędny meldunek. Przeprowadzenie testu w ten sposób jest niemożliwe! Analiza
danych wymaga częściowo włączonego silnika.
5. Proszę przestrzegać wskazówek dotyczących konfiguracji oprogramowania, szczególnie
prawidłowe ustawienie wirtualnego portu seryjnego-alternatywnie proszę skorzystać z instrukcji
obrazkowej. Oprogramowanie pokazuje “rozpoznane” Interface.
6. Zgodnie z rozmiarem funkcji używanego oprogramowania mogą Państwo odczytać dane,
odczytać komunikaty o błędach/kodach, ewentualnie wymazać zapisy błędów. Proszę koniecznie
przestrzegać wskazówek dotyczących oprogramowania, ewentualnie proszę używać tematy
pomocy.
7. Proszę dokładnie się zastanowić czy chcecie Państwo wykasować zapisy błędów, ponieważ tam
znajdują się między innymi ważne dane o “zachowaniu pojazdu podczas jazdy”, których pojazd
dopiero po kilku kilometrach jazdy może się “nauczyć”.
Protokoły wspomagające:
CAN ISO 15765 (wszystkie 4 protokoły)
ISO 9141-2
KWP2000 fast i slow init
PWM J1850 dla pojazdów forda
VPWM dla pojazdów amerykańskich
Specjalny KL i KKL-Modus dla wspomagania oprogramowania VAG.com311, możliwe użycie
ręczne. KL lub KKL zostanie automatycznie rozpoznany. OBD2 protokoły są automatycznie i
samodzielnie przez Interface wspierane.
Przełączenie na KKL-modus:
Klawisz KKL-Button proszę nacisnąć i przytrzymać, włożyć i po dwóch sekundach puścić. Lampka
Status-LED pali się cały czas. VAG.com uruchomić- proponowana wersja 311. Ten modus jest
przeznaczony wyłącznie dla pojazdów VW koncernu (VW,AUDI, SEAT, SKODA)
Modus OBD jest dopiero wówczas dostępny, jeśli Interface krótki czas będzie bez zasilania, to
znaczy jeśli gniazdko OBD zostanie odłączone.
Zastosowanie:
1. Proszę podłączać komponenty tylko bez zasilania (wyłączony zapłon/wyłączony laptop) i
według opisanej kolejności.
2. Proszę zabezpieczyć wszystkie części przed wilgocią i wodą.
3. Pokrywki OBD-DIAG-Interface proszę nie usuwać (utrata gwarancji)
4. proszę zwracać uwagę na istniejące połączenia.
Linki do Free-ew. Shareware:
[...]
komercyjne oprogramowanie [...]
Pielęgnacja i konserwacja:
OBD-DIAG-Interface zostało przygotowane według nowoczesnej techniki SMD. Konserwacja
dlatego nie jest wymagana. Proszę chronić przed wilgocią.
Otwarcie urządzenia prowadzi do utraty gwarancji
Wskazówka ostrzegawcza:
Proszę być ostrożnych przy zmianie zasilania laptopa, szczególnie przy zasilaniu baterią
samochodową, na przykład przy użyciu gniazdka do zapalniczki lub gniazdka samochodowego.
Proszę najpierw rozłączyć połączenie USB. Budowa gniazdka do zapalniczki ewentualnie gniazdka
nie wyklucza wystarczająco możliwości przypadkowego dotknięcia bieguna plusa z płaszczyzną
masy w pojeździe. Dopiero po podłączeniu laptopa z zasilaniem samochodowym można podłączyć
Interface do laptopa.
Proszę przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Diagnoza OBD-DIAG-Interface nie może być
wykonywana przez kierującego pojazdem.
Wskazówka dotycząca odpowiedzialności:
Producent nie przejmuje odpowiedzialności za szkody, które mogą powstać poprzez zastosowanie
OBD-DIAG-Interface oraz zastosowanie diagnozy oprogramowania. [...]
AGV-SIM
OBD2, symulator dla ECU urządzeń sterujących w pojazdach
tylko jedno urządzenie potrzebne dla wszystkich protokołów
Protokoły przełączane poprzez klawiaturę:
[...]
LC-Display dla pokazywania włączonego protokołu (opcji)
prosta obsługa poprzez 4 klawisze
wskaźnik statusu z dwoma świecącymi diodami
4 parametry pojazdu zmienne poprzez potencjometr
MIL wskazówka kodu błędu aktywowana poprzez naciśnięcie klawisza
aktualne parametry Poti zostają zapisane przy aktywowaniu MIL w Freeze-Frame
automatyczne wytwarzanie Multiframes (np. Przy więcej niż 3 kodach błędu)
negatywne odpowiedzi przy KWP2000 i CAN (SAE J1979)
ISO 15765-2 Multiframe-odpowiedzi przy CAN
czyste sygnały we wszystkich wyjściach poprzez zastosowanie MOSFETs
Bios kompletnie zapisane w Assembler, co znaczy perfekcyjne zgranie wszystkich protokołów
wiele parametrów konfigurowanych (z opcjami programowania na komputerze)
BiosUpgrade możliwe (z opcjami programowania na komputerze)
nie wymagane podłączenie do komputera przy pracy symulatora
16 biegunowe OBD2 gniazdko z zasilaniem prądem dla podłączonych Interface
zasilanie prądem o 12 Volt część połączenia sieciowego
Zgłoś jeśli naruszono regulamin