Edycja plików RPK.doc

(25 KB) Pobierz

[ Edycja plikó RPK ]

 

[ Wstęp ]

 

Hmmmm ... nie wiem od czego zacząć ... no więc od pewnego czasu widziałem jak ludzie np. z XI dodają dodatkowe części do gry. Przykład?! hmmm np. Turbo do silników i6 itd. Więc zacząłem wertować forum i trafiłem na ciekawy ARTYKUŁ. Ktoś opisywał jak sie edytuje plik RPK i dodaje części. Wiec zacząłem w tym grzebać.

Więc do rzeczy...

 

[ Konwertujemy RPK do RDB ]

 

 

Ci którzy już próbowali grzebać w plikach RPK wiedzą że Hex Editor i np. Notatnik odpadają. W żaden sposób nie da się tego edytować, ale ... istnieje taki powiedzmy program który konwertuje nasz RPK do RDB. Po co?! bardzo proste: plik RDB przy użyciu zwykłego Notatnika, daje możliwość zarąbistej edycji! W nim widać już całą zawartość, wszystkie pliki (CLASS, CFG, SXC, TEX, DDS)  i ich lokalizacje. Pytanie jak to zrobić. To też jest banalne. W dziale DOWNLOAD jest tzw. cOnVeRt. Wystarczy go zassać.

 

1. Robimy na pulpicie folder o dowolnej nazwie (np. convert).

2. Kopiujemy tam wybranby przez nas plik RPK

(np.  baiern_emer.RPK ). Zobaczycie tam 4 pliki:

resconvert.exe

resdecode.exe

Z_RPK_do_RDB.bat

Z_RDB_do_RPK.bat

 

Pierwsze dwa (1, 2) was nie interesują. Ważne są te dwa ostatnie.

 

3. Na początku EDYTUJEMY " Z_RPK_do_RDB.bat" za pomocą najlepiej NOTATNIKA; zobaczymy coś takiego:

 

resdecode "nazwa pliku RPK"

 

Nie trudno się domyśleć ze trzeba tam wstawić nazwę pliku RPK. BEZ ROZSZERZENIA!!!

 

resdecode baiern_emer

 

Zapisujemy i zamykamy Notatnik.

 

4. Teraz wystarczy odpalić plik Z_RPK_do_RDB.bat i powinien być widoczny nowy plik (baiern_emer.RDB).

To cała filozofia konwersji.

 

Jak już zwodowaliśmy nasz plik RDB (dodaliśmy części albo zmieniliśmy tekstury), po zapisaniu zabieramy się za skonwertowanie z powrotem do pliku RPK.

 

5. W tym celu EDYTUJEMY "Z_RDB_do_RPK.bat"; widzimy coś takiego:

 

resconvert "nazwa pliku RDB"

 

Teraz wprowadzamy nazwę pliku RDB.

 

resconvert baiern_emer

 

Zapisujemy i odpalamy. Powinien się nam utworzyć nowy zmodyfikowany plik RPK.

 

To wszystko jeśli chodzi o KONWERTOWANIE. Nic trudnego. Schody się zaczynają w momencie dodawania nowych części. Ale to już w następnym poradniku.

 

PS. Tą metode można stosować do każdego pliku RPK.

PS2. NIE UMIESZCZAJCIE ROZSZERZENIA W PLIKACH BAT!!!

PS3. Ogólnie autorem jest gość z USA, ale ja to przetłumaczyłem.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin