Zarzadzanie projektami informatycznymi Subiektywne spojrzenie programisty.pdf
(
389 KB
)
Pobierz
Zarządzanie projektami informatycznymi. Subiektywne spojrzenie programisty
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
SPIS TRECI
Zarz¹dzanie projektami
informatycznymi. Subiektywne
spojrzenie programisty
Autor: Joel Spolsky
T³umaczenie: Miko³aj Szczepaniak
ISBN: 83-7361-869-4
Tytu³ orygina³u:
Joel on Software: And on Diverse and
Occasionally Related Matters That Will Prove of Interest
to Software Developers, Designers, and Managers, and to Those
Who, Whether by Good Fortune or Ill Luck, Work with Them in Some Capacity
Format: B5, stron: 360
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
Poznaj skuteczne i techniki kierowania prac¹ zespo³u programistów
• Dowiedz siê, jak przygotowaæ specyfikacjê funkcjonaln¹ produktu,
któr¹ wszyscy odpowiednio zrozumiej¹
• Stwórz mo¿liwy do zrealizowania harmonogram prac nad projektem
• Zbuduj zespó³ projektowy, zatrudniaj¹c odpowiednich ludzi
• Pamiêtaj o prawach Murphy’ego
Projekty informatyczne s¹ doæ specyficznym typem projektów. Zarz¹dzanie nimi te¿
ró¿ni siê od tradycyjnego zarz¹dzania projektami. Informatycy to ludzie pracuj¹cy
w sposób zdecydowanie odmienny od standardowo przyjêtego, co z kolei sprawia,
¿e kierowanie zespo³em informatyków wymaga odpowiedniego podejcia.
Metody zarz¹dzania projektami zaczerpniête z innych bran¿ czêsto nie sprawdzaj¹ siê
przy projektach IT. Na szczêcie metody skutecznego zarz¹dzania projektami
informatycznymi naprawdê istniej¹. Poznanie ich jest niezbêdne do tego, aby kierowany
przez Ciebie projekt zakoñczy³ siê w terminie i zmieci³ w wyznaczonym bud¿ecie.
„Zarz¹dzanie projektami informatycznymi. Subiektywne spojrzenie programisty” to zbiór
zasad zarz¹dzania projektami IT spisanych przez programistê, którego niespodziewanie
mianowano kierownikiem projektu. Czytaj¹c tê ksi¹¿kê, dowiesz siê, jak zbudowaæ
skutecznie dzia³aj¹cy zespó³ programistów, jak stworzyæ realny harmonogram prac
i pisaæ specyfikacje, które rzeczywicie oka¿¹ siê przydatne. Przekonasz siê,
¿e stosowanie gotowych rozwi¹zañ dostêpnych w internecie nie zawsze zdaje egzamin,
i nauczysz siê, jak wa¿ne jest testowanie kodu na ka¿dym etapie projektu.
Przeczytasz o strategii tworzenia oprogramowania i dowiesz siê, dlaczego pozornie
skazane na sukces projekty IT upadaj¹.
• 12 zasad skutecznego zarz¹dzania projektami IT
• Tworzenie u¿ytecznych specyfikacji funkcjonalnych
• Planowanie harmonogramu realizacji projektu
• Testowanie i usuwanie b³êdów
• Tajniki skutecznej rekrutacji
• Korzystanie z rozwi¹zañ open source
• Dobór odpowiedniej technologii
Naucz siê skutecznie zarz¹dzaæ projektami,
w których dotychczas bra³e udzia³ jako programista
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treści
O Autorze ......................................................................................... 9
Wprowadzenie ................................................................................ 11
Część I Bity i bajty: praktyczne elementy programowania ...........15
Rozdział 1. Wybór języka programowania .......................................................... 17
Rozdział 2. Powrót do podstaw ......................................................................... 19
Rozdział 3. Test Joela: 12 kroków ku lepszemu oprogramowaniu ....................... 29
Rozdział 4. Absolutne minimum na temat formatu Unicode i innych
systemów kodowania znaków, które nie może być obce
żadnemu programiście (bez wyjątku!) .............................................. 43
Rozdział 5. Niegroźne specyfikacje funkcjonalne. Część 1: Po co to wszystko? .... 55
Rozdział 6. Niegroźne specyfikacje funkcjonalne. Część 2: Czym właściwie
jest specyfikacja? ........................................................................... 63
Rozdział 7. Niegroźne specyfikacje funkcjonalne. Część 3: Ale… jak? ................ 73
Rozdział 8. Niegroźne specyfikacje funkcjonalne. Część 4: Wskazówki .............. 77
Rozdział 9. Niegroźne harmonogramy tworzenia oprogramowania ....................... 85
Rozdział 10. Codzienne kompilacje są Twoimi sprzymierzeńcami ......................... 97
Rozdział 11. Bezwzględne usuwanie błędów ...................................................... 103
Rozdział 12. Pięć światów ............................................................................... 109
Rozdział 13. Przygotowywanie papierowych prototypów .................................... 117
Rozdział 14. Nie pozwól, aby astronauci architektur decydowali
o Twoich projektach ..................................................................... 119
Rozdział 15. Ognia i naprzód ............................................................................ 123
Rozdział 16. Rzemiosło .................................................................................... 127
6
Zarządzanie projektami informatycznymi. Subiektywne spojrzenie programisty
Rozdział 17. Trzy błędne opinie w świecie informatyki ....................................... 133
Rozdział 18. Dwukulturowość ........................................................................... 139
Rozdział 19. Zbieraj od użytkowników raporty o błędach
— rób to automatycznie! ............................................................... 147
Część II Zarządzanie zespołem programistów ............................157
Rozdział 20. Partyzancki poradnik rekrutacji ..................................................... 159
Rozdział 21. Szkodliwy wpływ „motywującego” systemu kar i nagród ................ 173
Rozdział 22. Pięć wymówek, z powodu których nie korzystamy
z pomocy testerów ....................................................................... 177
Rozdział 23. Szkodliwe skutki przełączania zadań rozdzielonych
pomiędzy pracowników ................................................................. 185
Rozdział 24. Rzeczy, których nigdy nie należy robić: część pierwsza .................. 189
Rozdział 25. Sekret góry lodowej: rozwiązanie .................................................. 195
Rozdział 26. Prawo Nieszczelnych Abstrakcji .................................................... 203
Rozdział 27. Lord Palmerston o programowaniu ................................................ 209
Rozdział 28. Mierniki ....................................................................................... 217
Część III Być jak Joel: Przypadkowo wybrane opinie
na nieprzypadkowe tematy ..........................................219
Rozdział 29. Rick Chapman w poszukiwaniu głupoty ......................................... 221
Rozdział 30. Czym zajmują się psy w tym kraju? ............................................... 225
Rozdział 31. Realizacja zadań z perspektywy początkującego programisty ........... 231
Rozdział 32. Dwie historie ................................................................................ 237
Rozdział 33. McDonald’s kontra The Naked Chef .............................................. 243
Rozdział 34. Nic nie jest tak proste, na jakie wygląda ....................................... 249
Rozdział 35. W obronie syndromu NIH .............................................................. 253
Rozdział 36. Pierwszy list w sprawie strategii: Ben & Jerry kontra Amazon ........ 257
Rozdział 37. Drugi list w sprawie strategii: problem jajka i kury ........................ 267
Rozdział 38. Trzeci list w sprawie strategii: wróćmy do podstaw! ...................... 275
Rozdział 39. Czwarty list w sprawie strategii: Bloatware i mit 80-20 ................. 281
Rozdział 40. Piąty list w sprawie strategii: ekonomia otwartego dostępu
do kodu źródłowego ...................................................................... 285
Rozdział 41. Tydzień szaleństwa prawa Murphy’ego .......................................... 295
Rozdział 42. Jak Microsoft przegrał wojnę na interfejsy API ............................... 299
Spis treści
7
Część IV Przydługi komentarz na temat technologii .NET ............315
Rozdział 43. Microsoft oszalał .......................................................................... 317
Rozdział 44. Nasza strategia .NET .................................................................... 323
Rozdział 45. Przepraszam szanownego pana, mogę prosić o program łączący? ..... 327
Dodatki .......................................................................................331
Dodatek A Najlepsze pytania do Joela ............................................................ 333
Skorowidz ..................................................................................... 347
Rozdział 1.
Wybór języka
programowania
Niedziela, 5 maja 2002 roku.
Dlaczego programiści wybierają do realizowanych przez siebie zadań pewne języki
programowania, rezygnując z wszystkich pozostałych?
Kiedy potrzebuję przede wszystkim szybkości, często wybieram surowy język C.
Kiedy chcę opracować możliwie mały program, który będzie działał w systemie ope-
racyjnym Windows, zazwyczaj decyduję się na język C++ ze statycznie dołączanymi
klasami biblioteki MFC.
Jeśli jednak potrzebuję graficznego interfejsu użytkownika (GUI), który będzie prawi-
dłowo funkcjonował w systemach Mac, Windows i Linux, zazwyczaj wybieram Javę.
Chociaż mechanizmy obsługi tego typu interfejsów dostępne w tym języku nie są dosko-
nałe, utworzone rozwiązanie z pewnością będzie przenośne.
Kiedy niezbędne jest zastosowanie techniki szybkiego tworzenia oprogramowania
z odpowiednim interfejsem GUI, zwykle używam Visual Basica, chociaż mam świa-
domość związanych z tym ograniczeń oraz ścisłych związków z jedną platformą (sys-
temem operacyjnym Windows).
W przypadku narzędzi wykonywanych w wierszu poleceń, które będą uruchamiane
wyłącznie na komputerach z systemami UNIX i które nie muszą być specjalnie szybkie,
możemy użyć Perla.
Jeśli tworzone oprogramowanie ma być wykonywane w przeglądarce internetowej,
jedynym sensownym rozwiązaniem jest zastosowanie języka JavaScript. Natomiast
w przypadku procedury składowanej SQL-a przeważnie musimy wybrać odpowiednią
pochodną standardu języka SQL stosowaną w danym serwerze bazy danych.
Plik z chomika:
bomaszko
Inne pliki z tego folderu:
Microsoft_Press_eBook_Programming_Windows_8_Apps_with_HTML_CSS_and_JavaScript_PDF.pdf
(18385 KB)
Microsoft_Press_eBook_Xamarin_Preview_2_PDF.pdf
(13662 KB)
Microsoft_Press_ebook_Introducing_Windows_Server_2012_R2_PDF (1).pdf
(11475 KB)
Microsoft_Press_ebook_Introducing_Windows_Server_2012_R2_PDF.pdf
(11475 KB)
Microsoft_Press_ebook_Introducing_Windows_ITPro_PDF.pdf
(9529 KB)
Inne foldery tego chomika:
_ Basic _ QBasic ---
_ DOS _---
_ EDYTORY - IDE - GUI
_ EMULATORY - interpretery
_Biblioteki
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin