Konspekt 2 10.09 2k..doc

(55 KB) Pobierz
KONSPEKT NR 2

KONSPEKT NR 2

 

 

I.                   Metryczka konspektu

1.      Imię i nazwisko osoby prowadzącej lekcje: Adam Kmiotek

2.      Klasa: 2

3.      Data prowadzonej lekcji: 10.09.2010r.

4.      Miejsce realizacji lekcji: Sala 3

5.      Czas trwania lekcji: 855-940

 

 

II.              Umiejscowienie lekcji w strukturze jednostki metodycznej

1.      Temat lekcji poprzedniej: Łączenie części składowych przez sklejanie – kuferek.

2.      Temat lekcji prowadzonej: Budowa roweru i jego niezbędne wyposażenie.

3.      Temat lekcji następnej: Projektowanie pojazdu ekologicznego- wycinanie.

 

 

III.              Wiązka celów operacyjnych

A: Operacyjne cele instrumentalne

 

1.      Wiadomości:

·         Wiadomości do zapamiętania:

-          uczeń zna budowę roweru i jego wyposażenie.

·         Wiadomości do zrozumienia:

-          uczeń będzie umiał wymienić części roweru.

-          uczeń będzie dbał i pamiętał o bezpieczeństwie podczas jazdy.

2.      Umiejętności:

·         Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach typowych:

Uczeń przestrzega zasad korzystania z roweru.

·         Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach problemowych:

Uczeń potrafi poradzić sobie w sytuacjach problemowych w razie potrzeby zwraca się do nauczyciela.

3.      Zdolności poznawcze (Spostrzegawczość; Wyobraźnia techniczna (przestrzenna, konstrukcyjna, operacyjna); Myślenie techniczne (wyobrażeniowe, graficzne, pojęciowe); Pamięć; Uwaga; Zainteresowania techniczne) nabywane w czasie lekcji przez ucznia (należy nazwać oraz w krótko opisać sposób ich nabywania:

Wyobraźnia techniczna – uczeń zauważa działanie mechanizmów.

 

B: Operacyjne cele kierunkowe

1.      Działanie

·         Uczestnictwo w działaniu: Uczeń wymienia części roweru.

·         Podejmowanie działań: Uczeń potrafi przygotować sobie sprzęt do bezpiecznej jazdy.

2.       Postawy: Uczeń prezentuje postawę poznawczą.

3.     Nastawienie na działania:

System działań: Uczeń postępuje zgodnie z poleceniami prowadzącego zajęcia lekcyjne, oraz aktywnie bierze udział w rozwiązywaniu napotkanych problemów na forum klasy.

 

IV.              Metody uczenia się, nauczania i dydaktyczne środki kształcenia

1.      Podstawowa strategia dydaktyczna:

-          Strategia: Skupienie uwagi ucznia na instrukcji nauczyciela.

-          Dominujące metody uczenia się: Słuchanie i powtarzanie własnymi słowami poszczególnych punktów instrukcji osoby prowadzącej.

-         Dominujące metody nauczania: Tłumaczenie treści instrukcji.

-          Środki dydaktyczne: Podręcznik, prezentacja, makieta

2.   Awaryjna strategia dydaktyczna:

¨       Strategia: Praca z podręcznikiem.

¨       Dominująca metoda uczenia się: Analiza instrukcji obrazkowej zawartej w podręczniku

¨       Dominująca metoda nauczania: Zadawanie teoretycznych ćwiczeń mających na celu pobudzenie wyobraźni ucznia.

¨       Środki dydaktyczne: Podręcznik oraz makieta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V.              Struktura lekcji

L.p.

Fazy/ogniwa lekcji

Czas trwania

1.

Czynności organizacyjne (sprawdzenie obecności, wpis tematu lekcji do dziennika)

5

2.

Uświadomienie celów lekcji

5

3.

Zapoznanie z tematem lekcji

5

4.

Rozwinięcie celów dydaktycznych w struktury wiedzy i umiejętności

5

5.

Praca nad tematem lekcji

15

6.

Podsumowanie

5

7.

Czynności organizacyjno porządkowe, zakończenie lekcji

5

 

 

 

VI.              Przebieg lekcji

L.p.

Faza/ogniwa lekcji

Czynności nauczyciela

Oczekiwane czynności / zachowania uczniów:

1.

Czynności organizacyjne

- czynności wstępne – powitanie, sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji; omówienie warunków bezpieczeństwa podczas zajęć

 

- zajmują miejsca, wykonują polecenia nauczyciela

2.

Uświadomienie celów lekcji

- omówienie organizacji zajęć i podanie głównego celu zajęć

- z uwagą wsłuchują się w wykład prowadzącego, zadając pytania

3.

Podanie tematu lekcji

- powtórzenie tematu lekcji i zapis w dzienniku

- ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin