KONSPEKT NR 2
1. Imię i nazwisko osoby prowadzącej lekcje: Adam Kmiotek
2. Klasa: 2
3. Data prowadzonej lekcji: 10.09.2010r.
4. Miejsce realizacji lekcji: Sala 3
5. Czas trwania lekcji: 855-940
1. Temat lekcji poprzedniej: Łączenie części składowych przez sklejanie – kuferek.
2. Temat lekcji prowadzonej: Budowa roweru i jego niezbędne wyposażenie.
3. Temat lekcji następnej: Projektowanie pojazdu ekologicznego- wycinanie.
A: Operacyjne cele instrumentalne
1. Wiadomości:
· Wiadomości do zapamiętania:
- uczeń zna budowę roweru i jego wyposażenie.
· Wiadomości do zrozumienia:
- uczeń będzie umiał wymienić części roweru.
- uczeń będzie dbał i pamiętał o bezpieczeństwie podczas jazdy.
2. Umiejętności:
· Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach typowych:
Uczeń przestrzega zasad korzystania z roweru.
· Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach problemowych:
Uczeń potrafi poradzić sobie w sytuacjach problemowych w razie potrzeby zwraca się do nauczyciela.
3. Zdolności poznawcze (Spostrzegawczość; Wyobraźnia techniczna (przestrzenna, konstrukcyjna, operacyjna); Myślenie techniczne (wyobrażeniowe, graficzne, pojęciowe); Pamięć; Uwaga; Zainteresowania techniczne) nabywane w czasie lekcji przez ucznia (należy nazwać oraz w krótko opisać sposób ich nabywania:
Wyobraźnia techniczna – uczeń zauważa działanie mechanizmów.
1. Działanie
· Uczestnictwo w działaniu: Uczeń wymienia części roweru.
· Podejmowanie działań: Uczeń potrafi przygotować sobie sprzęt do bezpiecznej jazdy.
2. Postawy: Uczeń prezentuje postawę poznawczą.
3. Nastawienie na działania:
System działań: Uczeń postępuje zgodnie z poleceniami prowadzącego zajęcia lekcyjne, oraz aktywnie bierze udział w rozwiązywaniu napotkanych problemów na forum klasy.
1. Podstawowa strategia dydaktyczna:
- Strategia: Skupienie uwagi ucznia na instrukcji nauczyciela.
- Dominujące metody uczenia się: Słuchanie i powtarzanie własnymi słowami poszczególnych punktów instrukcji osoby prowadzącej.
- Dominujące metody nauczania: Tłumaczenie treści instrukcji.
- Środki dydaktyczne: Podręcznik, prezentacja, makieta
2. Awaryjna strategia dydaktyczna:
¨ Strategia: Praca z podręcznikiem.
¨ Dominująca metoda uczenia się: Analiza instrukcji obrazkowej zawartej w podręczniku
¨ Dominująca metoda nauczania: Zadawanie teoretycznych ćwiczeń mających na celu pobudzenie wyobraźni ucznia.
¨ Środki dydaktyczne: Podręcznik oraz makieta.
L.p.
Fazy/ogniwa lekcji
1.
Czynności organizacyjne (sprawdzenie obecności, wpis tematu lekcji do dziennika)
5
2.
Uświadomienie celów lekcji
3.
Zapoznanie z tematem lekcji
4.
Rozwinięcie celów dydaktycznych w struktury wiedzy i umiejętności
5.
Praca nad tematem lekcji
15
6.
Podsumowanie
7.
Czynności organizacyjno porządkowe, zakończenie lekcji
VI. Przebieg lekcji
Faza/ogniwa lekcji
Czynności organizacyjne
- czynności wstępne – powitanie, sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji; omówienie warunków bezpieczeństwa podczas zajęć
- zajmują miejsca, wykonują polecenia nauczyciela
- omówienie organizacji zajęć i podanie głównego celu zajęć
- z uwagą wsłuchują się w wykład prowadzącego, zadając pytania
Podanie tematu lekcji
- powtórzenie tematu lekcji i zapis w dzienniku
- ...
LenovoA820