Strategiczne decyzje dotyczące magazynowania.doc

(22 KB) Pobierz
Strategiczne decyzje dotyczące magazynowania

Strategiczne decyzje dotyczące magazynowania

Typowe decyzje logistyczne na poziomie strategicznym i operacyjnym

 

 

 

 

 

 

 

Istotą logistycznych decyzji w sferze zaopatrzenia materiałowego jest formalnie odpowiedź na cztery główne pytania:  Co kupić?   Ile kupić?  Gdzie kupić?  Kiedy kupić?

W gospodarce rynkowej wyczerpująca odpowiedź na powyższe pytania jest podporządkowana nadrzędnym wymogom obsługi klienta, jakie obowiązują w tym przypadku dostawcę materiałów zaopatrzeniowych.

Aby optymalnie  rozwiązać główny problem logistyki zaopatrzenia sformułowany za pomocą 4 pytań: co?, ile?, gdzie?, kiedy? precyzyjnie należy:

-          określić asortyment i ilość zamawianych materiałów,

-          dokonać wyboru dostawców i źródeł zaopatrzenia,

-          określić termin i wielkość dostaw,

-          ustalić warunki składania i realizacji zamówień,

-          wynegocjować optymalne warunki zakupu(finansowe i techniczne),

-          wybrać formę transportu i zasady jego rozliczania,

-          określić zasady reklamacji, zwrotów i odsprzedaży,

-          ustalić warunki funkcjonowania składów zaopatrzeniowych,

-          uwzględnić wszelkie wahania i zakłócenia zaopatrzenia.

 

 

 

Decyzje logistyczne dotyczą fizycznego przepływu produktów z miejsc wytwarzania do miejsc przeznaczenia. Przepływ rozumiany jest jako zmiana miejsca, ilości, czasu i sposobu dysponowania zapasami produktów.
Logistyka w sferze dystrybucji towarów oznacza zintegrowany proces planowania, organizowania i kontroli strumieni towarów i związanych z nimi informacji. Jej zadaniem jest więc zarządzanie procesem dostarczania odpowiednich towarów pod względem rodzaju, ilości i jakości do właściwego miejsca we właściwym czasie, po jak najniższym koszcie.
Cel logistyki w dystrybucji, najogólniej ujmując sprowadza się do zapewnienia dostępności produktu dla klienta, zgodnie z jego oczekiwaniami przy uwzględnieniu jak najniższych kosztów. Poziom obsługi klienta stanowi punkt wyjścia systemu logistycznego. Decyzje w sferze fizycznej dystrybucji dotyczą m.in.
- wyboru środka transportu
- rodzaju, liczby i lokalizacji magazynów
- minimalnej wielkości dostaw
- rodzaju opakowania

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin