KURS PEDAGOGICZNY3.doc

(35 KB) Pobierz



 

KURS PEDAGOGICZNY

 

 

 

Metodyka nauczania praktycznej nauki zawodu

*znaczenie  kontroli i  oceny uczniów w procesie nauczania

*forma, metoda i narzędzia pomiaru dydaktycznego

*kryteria oceny - hierarchizowanie  i określenie wymagań oceniania oraz stosowanie skali ocen

*wprowadzenie  świadomego udział uczniów w procesie ocenienia – samokontrola samoocena, ocena koleżeńska i zespołowa

 

 

 

DZIENNICZEK ZAJĘĆ

 

 

Cele szkolenia:

 

 

* zapoznanie z funkcjami i znaczeniem  kontroli i  oceny uczniów w procesie nauczania

* zapoznanie się z forma, metodami  i narzędziami pomiaru dydaktycznego

* przedstawienie kryteriów oceniania z praktycznej nauki zawodu

* określenie wymagań edukacyjnych dla wybranej jednostki tematycznej

* poznanie elementów oceniania kształtującego

 

 

 

 

 

1.Podaj cel  kontroli i  oceny uczniów …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2.Wymień Twoim zdaniem najważniejsze funkcje kontroli i  oceny uczniów

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3.Jakie rodzaje ocen wyróżniamy w kształceniu praktycznym ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

4.Dobierz kryteria oceniania do wybranych zajęć, podając:

a/ Temat zajęć ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………

b/ Cele operacyjne :……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

c/ Metody nauczania …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

d/ Środki dydaktyczne …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

e/ Kryteria oceniania …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

f/ Wymagania na poszczególne oceny ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….….

6. Co to jest pomiar dydaktyczny i do czego służy?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

7. Podaj formy sprawdzania wiedzy i umiejętności, które stosujesz na swoich zajęciach……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

8. Gdy wystawiam ocenę uczniowi to :

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….Zadanie domowe:

Zaprojektuj kryteria oceniania dla dowolnego tematu zajęć i podaj wymagania na poszczególne oceny.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin