KURS PEDAGOGICZNY
Metodyka nauczania praktycznej nauki zawodu
*znaczenie kontroli i oceny uczniów w procesie nauczania
*forma, metoda i narzędzia pomiaru dydaktycznego
*kryteria oceny - hierarchizowanie i określenie wymagań oceniania oraz stosowanie skali ocen
*wprowadzenie świadomego udział uczniów w procesie ocenienia – samokontrola samoocena, ocena koleżeńska i zespołowa
DZIENNICZEK ZAJĘĆ
Cele szkolenia:
* zapoznanie z funkcjami i znaczeniem kontroli i oceny uczniów w procesie nauczania
* zapoznanie się z forma, metodami i narzędziami pomiaru dydaktycznego
* przedstawienie kryteriów oceniania z praktycznej nauki zawodu
* określenie wymagań edukacyjnych dla wybranej jednostki tematycznej
* poznanie elementów oceniania kształtującego
1.Podaj cel kontroli i oceny uczniów …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2.Wymień Twoim zdaniem najważniejsze funkcje kontroli i oceny uczniów
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3.Jakie rodzaje ocen wyróżniamy w kształceniu praktycznym ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
4.Dobierz kryteria oceniania do wybranych zajęć, podając:
a/ Temat zajęć ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………
b/ Cele operacyjne :……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
c/ Metody nauczania …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
d/ Środki dydaktyczne …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
e/ Kryteria oceniania …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
f/ Wymagania na poszczególne oceny ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….….
6. Co to jest pomiar dydaktyczny i do czego służy?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7. Podaj formy sprawdzania wiedzy i umiejętności, które stosujesz na swoich zajęciach……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
8. Gdy wystawiam ocenę uczniowi to :
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….Zadanie domowe:
Zaprojektuj kryteria oceniania dla dowolnego tematu zajęć i podaj wymagania na poszczególne oceny.
nikitauma