PROPOZYCJA PLANU WYNIKOWEGO DO PODRĘCZNIKA
Klasa IV Szkoły Podstawowej
Uwaga! Poziom PP zawiera cele poziomu P (osiągnięcie celu wyższego jest jednoznaczne z osiągnięciem celu niższego).
DZIAŁ
SŁOWNICTWO
GRAMATYKA
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM PONADPODSTAWOWY
CELE W UJĘCIU OPERACYJNYM
WG TAKSONOMII CELÓW ABC PROF. NIEMIERKI
UCZEŃ: UCZEŃ:
NAUCZANIE INTERDYSCYPLINARNE (ŚCIEŻKI MIĘDZYPRZEDMIOTOWE)
ZGODNOŚĆ
Z WYMOGAMI REFORMY
1. Hello!
· Powitania, umiejętność przedstawienia się (Hi., Hello., etc.)
· Pytanie: What’s your name?
· Zaimki: my, your
· Czasownik to be - l. poj.
Þ Z pomocą nauczyciela potrafi się przedstawić.
Þ Zna zwroty związane
z powitaniem.
Þ Potrafi przedstawić siebie
oraz zapytać o imię kolegi / koleżanki.
Þ Zna i stosuje zwroty związane
Kształtowanie pozytywnego stosunku do języka angielskiego
Wykorzystanie znajomości języka angielskiego w życiu codziennym - witanie
i przedstawianie się
2. How old are you?
· Zapytanie o wiek:
How old are you?
· Zwroty: Good dog!,
Here’s ...!, Look!,
Me too., Best friend.
· Zaimek: you, he, she
· Liczebniki: 1-20
· Czasownik to be (are)
· Czasownik to be pytanie: How old ...?
Þ Potrafi w prosty sposób
się przedstawić, powiedzieć,
ile ma lat.
Þ Zna powitania.
Þ Rozpoznaje niektóre zwroty wprowadzone na lekcji:
Good dog!, Look!, etc.
Þ Z pomocą nauczyciela potrafi liczyć do 20.
i kolegę / koleżankę.
Þ Potrafi powiedzieć, ile ma lat.
Þ Zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na lekcji (Good dog!, Here’s ...!, Look!, Me too.)
Þ Samodzielnie liczy do 20
Wykorzystanie znajomości języka angielskiego w życiu codziennym - powitanie, przedstawianie się, zwroty grzecznościowe
3. He’s my little brother.
· Nazwy członków rodziny: brother, sister, father (dad), mother (mum), grandfather, grandmother
· Zwroty związane
z powitaniem
i pożegnaniem: Bye., Goodbye.
· Zwroty: Ok.,
Thank you.,
little, lunch
· Zaimki: his / her
· Pytania typu:
Þ Zna nazwy niektórych członków rodziny:
mother (mum), father (dad), brother / sister.
Þ Zna niektóre zwroty związane
z powitaniem i żegnaniem się.
Þ Zna nazwy członków rodziny, potrafi ich przedstawić.
Þ Potrafi odpowiedzieć na pytania: Who’s ...?, What’s ...?
Þ Zna i prawidłowo stosuje zaimki:
his / her
Þ Zna i prawidłowo stosuje zwroty poznane na lekcji.
Umiejętność opowiadanie
o sobie i o swoim najbliższym otoczeniu
4. A friend from the sky
poncza