readme.txt

(28 KB) Pobierz
CALL OF DUTY(R) 2 README
Ostatnia aktualizacja: 9-28-2005

SPIS TREŚCI
 
WPROWADZENIE 

INSTALACJA I USTAWIENIA
1. Minimalne wymagania systemowe
2. Obsługa ekranu startowego
3. Instalacja sieciowa

  
GRAFIKA
 1.Wiele monitorów
 2.Rozdzielczość gry i pulpitu
 3.Osiągi gry i optymalne ustawienia
 4.Błąd o braku połączenia z biblioteką d3d9.dll 

DŹWIĘK
 1.Problemy z  EAX(R) 
  
GRAFIKA, DŹWIĘK OPCJE 
 1. OPCJE > GRAFIKA
 2. OPCJE > DŹWIĘK
 3. OPCJE > OPCJE GRY
 4. OPCJE > OPTYMALNE USTAWIENIA
GRA DLA 1 GRACZA
1. Wskaźnik celu na kompasie
2. Błąd przy zapisie
3. Wczytywanie misji przy 256 MB RAM

Gra dla wielu graczu i Internet
 1. Zalecana maksymalna liczba graczy przy hostowaniu poprzez DSL

PROBLEMY WYSTĘPUJĄCE W SYSTEMIE OPERACYJNYM WINDOWS(r)
1. Ostrzeżenia pamięci wirtualnej w Windows(r) 2000/XP
2. Klawisz SHIFT w Windows(r) 2000/XP przerywa grę
3. Klawisz Windows(r) przerywa grę w Windows(r) 2000/XP
4. CTRL-ALT-DEL zawiesza Windows(r) 2000
5. Ikony gry znikają z menu Start i pulpitu w Windows(r) 2000
6. Prawa administratora wymagane, aby wczytywać i grać w systemie 
   Windows(r) 2000/XP
7. Sterowniki Microsoft(r) Intellipoint i funkcjonalność środkowego 
   przycisku myszy.



WPROWADZENIE

Prosimy zaglądać do tego dokumentu, jeśli napotkacie jakieś trudności 
podczas instalacji lub w działaniu gry Call of Duty(r) 2. Wiele z 
najczęściej występujących problemów opisano poniżej


INSTALACJA I USTAWIENIA

1.  Minimalne wymagania systemowe

- Karta grafiki 3D w 100% zgodna z DirectX(R) 9.0c z 64 MB pamięci i 
  z najświeższymi sterownikami. 
- System operacyjny Microsoft(R) Windows(R) 2000/XP
- Procesor Pentium(R) 4 1.4GHz lub AMD Athlon(TM) XP 1700+
- 256 MB RAM (zalecane 512 MB RAM)
- DirectX(R) 9.0c 
- Karta dźwiękowa 16bit w 100% zgodna DirectX(R) 9.0c i z najświeższymi 
  sterownikami.
- W 100% zgodne Windows(R) 2000/XP mysz i klawiatura 
- 4 GB nie skompresowanego miejsca na dysku (dodatkowo 600MB na plik 
  wymiany Windows(R) 2000/XP)
- W 100% zgodny z Windows 2000/XP napęd DVD ROM 2X (2,77 MB/sec 
  ciągłego transferu) i sterowniki


Ważna uwaga: *Niektóre akceleratory z wymienionymi tu chipsetami 
mogą nie być kompatybilne z akceleracją 3D używaną przez Call of Duty(R) 2.  
Kwestię kompatybilności z DirectX(R) 9.0c należy skonsultować z 
producentem karty.

Ten produkt nie działa z systemami operacyjnymi Microsoft(R) 
Windows(R) 95/98/ME lub NT.

Obsługiwane procesory graficzne:
- ATI(R) Radeon(R) 8500
- ATI(R) Radeon(R) 9000
- ATI(R) Radeon(R) 9200
- ATI(R) Radeon(R) 9500
- ATI(R) Radeon(R) 9600
- ATI(R) Radeon(R) 9700
- ATI(R) Radeon(R) 9800
- ATI(R) Radeon(R) X300
- ATI(R) Radeon(R) X550
- ATI(R) Radeon(R) X600
- ATI(R) Radeon(R) X700
- ATI(R) Radeon(R) X800
- ATI(R) Radeon(R) X850
- NVIDIA(R) Geforce(tm)2 Ultra
- Wszystkie z serii NVIDIA(R) Geforce(tm) 3/Ti 
- Wszystkie z serii NVIDIA(R) Geforce(tm) 4/Ti 
- Wszystkie z serii NVIDIA(R) Geforce(tm) FX 
- Wszystkie z serii NVIDIA(R) Geforce(tm) 6 
- Wszystkie z serii NVIDIA(R) Geforce(tm) 7 

2. Ekran Startowy

Aby ekran startowy funkcjonował poprawnie, dysk z grą musi być w 
napędzie.

3. Instalacja sieciowa

Instalując grę zdalnie (poprzez sieć) użytkownicy instalujący grę z 
płyt CD mogą otrzymywać błąd o braku pliku. Należy wtedy włożyć 
kolejną płytę CD.

=-=-=-=-=-=-=- 
GRAFIKA
=-=-=-=-=-=-=-

Karty graficzne

Call of Duty(R) 2 automatycznie wykryje i ustawi optymalne parametry 
dla Twojej karty graficznej. Możesz zmienić te ustawienia, 
korzystając z menu opcji.

 1. Wiele monitorów

Jeżeli do twojego komputera podłączono kilka monitorów a karta wideo 
do każdego z nich jest kompatybilna z OpenGL (na przykład  karty 
GeForce(tm)), to gra może nie działać poprawnie, ponieważ będzie 
wykrywać obie karty. Wystarczy wyłączyć jeden z monitorów we 
"Właściwościach ekranu" Windows(r).


 2. Rozdzielczość pulpitu i rozdzielczość gry

Nie wybieraj wyższej rozdzielczości gry niż rozdzielczość pulpitu, 
gdyż możesz widzieć tylko tyle, ile pozwala rozdzielczość pulpitu 
(jeśli na przykład pulpit jest ustawiony na 800 x 600, a w grze 
wybierzesz 1024 x 768, to ekran gry może rozciągać się poza ekran 
monitora). Ten problem może występować częściej podczas gry w trybie 
okna.

 3. Osiągi gry i optymalne ustawienia
Call of Duty(r) dobierając optymalne ustawienia, stara się osiągnąć 
maksymalną jakość wizualną i osiągi. Jeżeli osiągi gry są nie 
zadowalające, spróbuj wyłączyć Anit-Aliasing w opcjach grafiki.

 4. Błąd o braku połączenia z biblioteką d3d9.dll 
Jeżeli pojawi się błąd o braku połączenia z biblioteką d3d9.dll 
oznacza to problemy z DirectX(r) 9.0c. Upewnij się że DirectX(r) 9.0c 
jest poprawnie zainstalowany na komputerze. 

=-=-=-=-=-=-=- 
 DŹWIĘK
=-=-=-=-=-=-=- 

1.  Problemy z kartami EAX(R) 

Używając karty dźwiękowej EAX, od czasu do czasu możesz usłyszeć 
bardzo głośny dźwięk. Aby tego uniknąć i ograniczyć możliwość 
uszkodzenia głośników, zalecamy nie używanie kombinacji: wysoki poziom 
głośności na głośnikach + niski główny poziom głośności w grze 
(Opcje-->Dźwięk). Zalecamy obniżenie poziomu głośności na głośnikach 
i podwyższenie go w opcjach gry. Jeżeli kłopoty będą nadal występować 
zalecamy wybranie trybu Miles 2D w ustawieniach dźwięku.

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- 
GRAFIKA, DŹWIĘK OPCJE 
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- 

Menu Opcji w Call fo Duty(R) 2 umożliwia Ci ustawienie całej gamy 
parametrów gry. Dokładne zapoznanie się z nimi umożliwi Ci osiągnięcie 
najlepszych parametrów gry i zapewni najlepszą rozrywkę. Call of Duty(R) 2 
automatycznie spróbuje dobrać konfigurację, ale możesz zmieniać 
domyślne ustawienia.


Tryb wideo

Umożliwia Ci ustawienie rozdzielczości gry, od najmniejszej 640X480 
do największej 1800X1440. Nie powinieneś ustawiać wyższej rozdzielczości 
niż obsługiwana przez Twój monitor. Zajrzyj do dokumentacji monitora, 
by sprawdzić jakie rozdzielczości obsługuje.

Odświeżanie

Umożliwia zmiane częstotliwości odświeżania ekranu. Nie powinieneś 
ustawiać wyższego odświeżania niż obsługiwany przez Twój monitor. 
Zajrzyj do dokumentacji monitora, by sprawdzić jakie poziomy 
odświeżania obsługuje.

Rozmiar ekranu

Umożliwia ustawienie proporcji ekranu 4:3 lub 16:9

Filtrowanie tekstur

Wybierz sposób filtrowania tekstur.

Anti-Alisasing

Wybierz poziom anti-aliasingu. W przypadku problemów z osiągami gry 
wybierz 2X lub Wył. Sposób reenderowania

Możesz wybrać pomiędzy DirectX(R) 7 i 9. Jeżeli nie masz pewności 
wybierz Auto. 

Jasność

Tu możesz ustawić jasność ekranu ('gamma').

Synchronizacja klatek

Włączenie tej opcji spowoduje synchronizacje częstotliwości 
odświeżania gry z odświeżaniem monitora. 

Optymalizacja dla 2 kart graficznych

Włącz opcje jeżeli masz 2 karty graficzne.

Cienie

Włączenie cieni może spowodować spadek osiągów gry.

Liczba dynamicznych świateł.

Zmniejszenie parametrów spowoduje poprawę osiągów, ale obniży jakość 
wizualną gry.

2. OPCJE > DŹWIĘK

Główny poziom głośności

Ustawienia poziomu głośności muzyki, dźwięków i głosów

Jakość dźwięku

Możesz wybrać różne opcje 44KHz (wysoka), 22KHz (normalna) i 11KHz 
(niska) jakość dźwięku.  Im wyższa jakość tym program potrzebuje 
więcej pamięci.

Obsługa dźwięku

Ustawia źródło dźwięku dla gry. Miles(tm) Fast 2D Positional Audio 
jest domyślnym źródłem.  Jeżeli masz kartę dźwiękową zgodną z którąś 
wersją EAX, możesz ustawić EAX(tm), EAX 2(tm) or EAX 3(tm).

3. OPCJE GRY

Napisy

Opcja ta włącza / wyłącza napisy dialogowe.

Włącz celownik

Włącza / wyłącza celownik

Pokaż krew

Ustawienia efektów krwi.

Włącz konsolę.

Włącza dostęp do tekstowej konsoli komend. Pamiętaj Activision nie 
udziela pomocy technicznej w sprawach korzystania z konsoli.


4. OPCJE > OPTYMALNE USTAWIENIA

Tu możesz przywrócić domyślne, optymalne ustawienia.


Gra dla jednego gracza.

 1. Wskaźnik celu na kompasie

Wiele misji w Call of Duty(R) 2 umożliwia graczowi realizację celów w 
dowolnej kolejności. Cele oznaczone są na kompasie przez gwiazdki a 
czasem przez litery.

 2. Informacja o błędzie zapisu

Jeżeli otrzymasz informacje o błędzie zapisu, będzie to oznaczać, 
najprawdopodobniej, brak miejsca na twardym dysku. 

4. Czas wczytywania poziomu przy 256 MB RAM

Użytkownicy komputerów z 256 MB RAM, mogą spodziewać się długich 
czasów wczytywania poziomów. 

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- 
Gra dla wielu graczy i Internet
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- 
1. Zalecana maksymalna liczba graczy przy hostowaniu poprzez DSL
Jeżeli hostujesz grę sieciową poprzez łącze DSL zalecamy następujące 
ilości graczy w zależności od szybkości łącza wychodzącego od Ciebie:

128 kb/s: 4 graczy
384 kb/s: 8 graczy
768 kb/s: 10 graczy

Przekroczenie tych liczb może spowodować opóźnienia w grze.


PROBLEMY WYSTĘPUJĄCE W SYSTEMIE OPERACYJNYM WINDOWS(r)
1. Ostrzeżenia pamięci wirtualnej w Windows(r) 2000/XP

Użytkownicy, którzy mają mniej niż 600 MB pamięci wirtualnej w Windows,
mogą otrzymywać ostrzeżenia systemowe. Aby tego uniknąć ustaw minimalną wartość na 600MB.

W Windows(R) XP :
1) Kliknij PPM na ikonie Mój Komputer.
2) Wybierz Właściwości.
3) Wybierz Wydajność.
4) Wybierz Pamięć Wirtualna.

W Windows(R) 2000 
1) Kliknij PPM na ikonie Mój Komputer.
2) Wybierz Właściwości.
3) Wybierz zaawansowane
4) Wybierz opcje wydajności

2. Klawisz SHIFT w Windows(r) 2000/XP przerywa grę

Jeśli naciśniesz klawisz SHIFT pięć razy z rzędu, to w systemach 
Windows(r) 2000 lub Windows(r) XP pojawi się następujący komunikat:

"Naciskając pięć razy klawisz SHIFT, włączyłeś opcję "Lepkich klawiszy"
w Windows(...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin