CALL OF DUTY(R) 2 README Ostatnia aktualizacja: 9-28-2005 SPIS TREŚCI WPROWADZENIE INSTALACJA I USTAWIENIA 1. Minimalne wymagania systemowe 2. Obsługa ekranu startowego 3. Instalacja sieciowa GRAFIKA 1.Wiele monitorów 2.Rozdzielczość gry i pulpitu 3.Osiągi gry i optymalne ustawienia 4.Błąd o braku połączenia z biblioteką d3d9.dll DŹWIĘK 1.Problemy z EAX(R) GRAFIKA, DŹWIĘK OPCJE 1. OPCJE > GRAFIKA 2. OPCJE > DŹWIĘK 3. OPCJE > OPCJE GRY 4. OPCJE > OPTYMALNE USTAWIENIA GRA DLA 1 GRACZA 1. Wskaźnik celu na kompasie 2. Błąd przy zapisie 3. Wczytywanie misji przy 256 MB RAM Gra dla wielu graczu i Internet 1. Zalecana maksymalna liczba graczy przy hostowaniu poprzez DSL PROBLEMY WYSTĘPUJĄCE W SYSTEMIE OPERACYJNYM WINDOWS(r) 1. Ostrzeżenia pamięci wirtualnej w Windows(r) 2000/XP 2. Klawisz SHIFT w Windows(r) 2000/XP przerywa grę 3. Klawisz Windows(r) przerywa grę w Windows(r) 2000/XP 4. CTRL-ALT-DEL zawiesza Windows(r) 2000 5. Ikony gry znikają z menu Start i pulpitu w Windows(r) 2000 6. Prawa administratora wymagane, aby wczytywać i grać w systemie Windows(r) 2000/XP 7. Sterowniki Microsoft(r) Intellipoint i funkcjonalność środkowego przycisku myszy. WPROWADZENIE Prosimy zaglądać do tego dokumentu, jeśli napotkacie jakieś trudności podczas instalacji lub w działaniu gry Call of Duty(r) 2. Wiele z najczęściej występujących problemów opisano poniżej INSTALACJA I USTAWIENIA 1. Minimalne wymagania systemowe - Karta grafiki 3D w 100% zgodna z DirectX(R) 9.0c z 64 MB pamięci i z najświeższymi sterownikami. - System operacyjny Microsoft(R) Windows(R) 2000/XP - Procesor Pentium(R) 4 1.4GHz lub AMD Athlon(TM) XP 1700+ - 256 MB RAM (zalecane 512 MB RAM) - DirectX(R) 9.0c - Karta dźwiękowa 16bit w 100% zgodna DirectX(R) 9.0c i z najświeższymi sterownikami. - W 100% zgodne Windows(R) 2000/XP mysz i klawiatura - 4 GB nie skompresowanego miejsca na dysku (dodatkowo 600MB na plik wymiany Windows(R) 2000/XP) - W 100% zgodny z Windows 2000/XP napęd DVD ROM 2X (2,77 MB/sec ciągłego transferu) i sterowniki Ważna uwaga: *Niektóre akceleratory z wymienionymi tu chipsetami mogą nie być kompatybilne z akceleracją 3D używaną przez Call of Duty(R) 2. Kwestię kompatybilności z DirectX(R) 9.0c należy skonsultować z producentem karty. Ten produkt nie działa z systemami operacyjnymi Microsoft(R) Windows(R) 95/98/ME lub NT. Obsługiwane procesory graficzne: - ATI(R) Radeon(R) 8500 - ATI(R) Radeon(R) 9000 - ATI(R) Radeon(R) 9200 - ATI(R) Radeon(R) 9500 - ATI(R) Radeon(R) 9600 - ATI(R) Radeon(R) 9700 - ATI(R) Radeon(R) 9800 - ATI(R) Radeon(R) X300 - ATI(R) Radeon(R) X550 - ATI(R) Radeon(R) X600 - ATI(R) Radeon(R) X700 - ATI(R) Radeon(R) X800 - ATI(R) Radeon(R) X850 - NVIDIA(R) Geforce(tm)2 Ultra - Wszystkie z serii NVIDIA(R) Geforce(tm) 3/Ti - Wszystkie z serii NVIDIA(R) Geforce(tm) 4/Ti - Wszystkie z serii NVIDIA(R) Geforce(tm) FX - Wszystkie z serii NVIDIA(R) Geforce(tm) 6 - Wszystkie z serii NVIDIA(R) Geforce(tm) 7 2. Ekran Startowy Aby ekran startowy funkcjonował poprawnie, dysk z grą musi być w napędzie. 3. Instalacja sieciowa Instalując grę zdalnie (poprzez sieć) użytkownicy instalujący grę z płyt CD mogą otrzymywać błąd o braku pliku. Należy wtedy włożyć kolejną płytę CD. =-=-=-=-=-=-=- GRAFIKA =-=-=-=-=-=-=- Karty graficzne Call of Duty(R) 2 automatycznie wykryje i ustawi optymalne parametry dla Twojej karty graficznej. Możesz zmienić te ustawienia, korzystając z menu opcji. 1. Wiele monitorów Jeżeli do twojego komputera podłączono kilka monitorów a karta wideo do każdego z nich jest kompatybilna z OpenGL (na przykład karty GeForce(tm)), to gra może nie działać poprawnie, ponieważ będzie wykrywać obie karty. Wystarczy wyłączyć jeden z monitorów we "Właściwościach ekranu" Windows(r). 2. Rozdzielczość pulpitu i rozdzielczość gry Nie wybieraj wyższej rozdzielczości gry niż rozdzielczość pulpitu, gdyż możesz widzieć tylko tyle, ile pozwala rozdzielczość pulpitu (jeśli na przykład pulpit jest ustawiony na 800 x 600, a w grze wybierzesz 1024 x 768, to ekran gry może rozciągać się poza ekran monitora). Ten problem może występować częściej podczas gry w trybie okna. 3. Osiągi gry i optymalne ustawienia Call of Duty(r) dobierając optymalne ustawienia, stara się osiągnąć maksymalną jakość wizualną i osiągi. Jeżeli osiągi gry są nie zadowalające, spróbuj wyłączyć Anit-Aliasing w opcjach grafiki. 4. Błąd o braku połączenia z biblioteką d3d9.dll Jeżeli pojawi się błąd o braku połączenia z biblioteką d3d9.dll oznacza to problemy z DirectX(r) 9.0c. Upewnij się że DirectX(r) 9.0c jest poprawnie zainstalowany na komputerze. =-=-=-=-=-=-=- DŹWIĘK =-=-=-=-=-=-=- 1. Problemy z kartami EAX(R) Używając karty dźwiękowej EAX, od czasu do czasu możesz usłyszeć bardzo głośny dźwięk. Aby tego uniknąć i ograniczyć możliwość uszkodzenia głośników, zalecamy nie używanie kombinacji: wysoki poziom głośności na głośnikach + niski główny poziom głośności w grze (Opcje-->Dźwięk). Zalecamy obniżenie poziomu głośności na głośnikach i podwyższenie go w opcjach gry. Jeżeli kłopoty będą nadal występować zalecamy wybranie trybu Miles 2D w ustawieniach dźwięku. =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- GRAFIKA, DŹWIĘK OPCJE =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- Menu Opcji w Call fo Duty(R) 2 umożliwia Ci ustawienie całej gamy parametrów gry. Dokładne zapoznanie się z nimi umożliwi Ci osiągnięcie najlepszych parametrów gry i zapewni najlepszą rozrywkę. Call of Duty(R) 2 automatycznie spróbuje dobrać konfigurację, ale możesz zmieniać domyślne ustawienia. Tryb wideo Umożliwia Ci ustawienie rozdzielczości gry, od najmniejszej 640X480 do największej 1800X1440. Nie powinieneś ustawiać wyższej rozdzielczości niż obsługiwana przez Twój monitor. Zajrzyj do dokumentacji monitora, by sprawdzić jakie rozdzielczości obsługuje. Odświeżanie Umożliwia zmiane częstotliwości odświeżania ekranu. Nie powinieneś ustawiać wyższego odświeżania niż obsługiwany przez Twój monitor. Zajrzyj do dokumentacji monitora, by sprawdzić jakie poziomy odświeżania obsługuje. Rozmiar ekranu Umożliwia ustawienie proporcji ekranu 4:3 lub 16:9 Filtrowanie tekstur Wybierz sposób filtrowania tekstur. Anti-Alisasing Wybierz poziom anti-aliasingu. W przypadku problemów z osiągami gry wybierz 2X lub Wył. Sposób reenderowania Możesz wybrać pomiędzy DirectX(R) 7 i 9. Jeżeli nie masz pewności wybierz Auto. Jasność Tu możesz ustawić jasność ekranu ('gamma'). Synchronizacja klatek Włączenie tej opcji spowoduje synchronizacje częstotliwości odświeżania gry z odświeżaniem monitora. Optymalizacja dla 2 kart graficznych Włącz opcje jeżeli masz 2 karty graficzne. Cienie Włączenie cieni może spowodować spadek osiągów gry. Liczba dynamicznych świateł. Zmniejszenie parametrów spowoduje poprawę osiągów, ale obniży jakość wizualną gry. 2. OPCJE > DŹWIĘK Główny poziom głośności Ustawienia poziomu głośności muzyki, dźwięków i głosów Jakość dźwięku Możesz wybrać różne opcje 44KHz (wysoka), 22KHz (normalna) i 11KHz (niska) jakość dźwięku. Im wyższa jakość tym program potrzebuje więcej pamięci. Obsługa dźwięku Ustawia źródło dźwięku dla gry. Miles(tm) Fast 2D Positional Audio jest domyślnym źródłem. Jeżeli masz kartę dźwiękową zgodną z którąś wersją EAX, możesz ustawić EAX(tm), EAX 2(tm) or EAX 3(tm). 3. OPCJE GRY Napisy Opcja ta włącza / wyłącza napisy dialogowe. Włącz celownik Włącza / wyłącza celownik Pokaż krew Ustawienia efektów krwi. Włącz konsolę. Włącza dostęp do tekstowej konsoli komend. Pamiętaj Activision nie udziela pomocy technicznej w sprawach korzystania z konsoli. 4. OPCJE > OPTYMALNE USTAWIENIA Tu możesz przywrócić domyślne, optymalne ustawienia. Gra dla jednego gracza. 1. Wskaźnik celu na kompasie Wiele misji w Call of Duty(R) 2 umożliwia graczowi realizację celów w dowolnej kolejności. Cele oznaczone są na kompasie przez gwiazdki a czasem przez litery. 2. Informacja o błędzie zapisu Jeżeli otrzymasz informacje o błędzie zapisu, będzie to oznaczać, najprawdopodobniej, brak miejsca na twardym dysku. 4. Czas wczytywania poziomu przy 256 MB RAM Użytkownicy komputerów z 256 MB RAM, mogą spodziewać się długich czasów wczytywania poziomów. =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- Gra dla wielu graczy i Internet =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- 1. Zalecana maksymalna liczba graczy przy hostowaniu poprzez DSL Jeżeli hostujesz grę sieciową poprzez łącze DSL zalecamy następujące ilości graczy w zależności od szybkości łącza wychodzącego od Ciebie: 128 kb/s: 4 graczy 384 kb/s: 8 graczy 768 kb/s: 10 graczy Przekroczenie tych liczb może spowodować opóźnienia w grze. PROBLEMY WYSTĘPUJĄCE W SYSTEMIE OPERACYJNYM WINDOWS(r) 1. Ostrzeżenia pamięci wirtualnej w Windows(r) 2000/XP Użytkownicy, którzy mają mniej niż 600 MB pamięci wirtualnej w Windows, mogą otrzymywać ostrzeżenia systemowe. Aby tego uniknąć ustaw minimalną wartość na 600MB. W Windows(R) XP : 1) Kliknij PPM na ikonie Mój Komputer. 2) Wybierz Właściwości. 3) Wybierz Wydajność. 4) Wybierz Pamięć Wirtualna. W Windows(R) 2000 1) Kliknij PPM na ikonie Mój Komputer. 2) Wybierz Właściwości. 3) Wybierz zaawansowane 4) Wybierz opcje wydajności 2. Klawisz SHIFT w Windows(r) 2000/XP przerywa grę Jeśli naciśniesz klawisz SHIFT pięć razy z rzędu, to w systemach Windows(r) 2000 lub Windows(r) XP pojawi się następujący komunikat: "Naciskając pięć razy klawisz SHIFT, włączyłeś opcję "Lepkich klawiszy" w Windows(...
adam3613