Adaptacja nastawnika przepustnicy.pdf
(
192 KB
)
Pobierz
395349453 UNPDF
www.diagnostic.com.pl
www.ecutools.pl
www.moto-diagnostyka.pl
ADAPTACJA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY
Poniżej opisano sposób przeprowadzenia adaptacji nastawnika przepustnicy.
Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno
w przepustnicę typu
D
rive-
B
y-
W
ire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też
posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z
pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i
przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod
warunkiem, że pojazd
nie jest
wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (
ISV
).
Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących
pracą przepustnicy
Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić
omawianą tu procedurę:
► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.
► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie
zainstalowany.
► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub
wymontowany i ponownie zainstalowany.
► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie
zainstalowany.
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą
zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy"
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej
(ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
► W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed
właściwą procedurą adaptacji przepustnicy,
należy
wykasować wcześniej wyuczone
wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na
"zerowym" kanale adaptacji (00).
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ
LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w
sterowniki SIMOS i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się
informacja: "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również
usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości
wyświetlane przez program VAG-COM. System należy pozostawić w nastawach
podstawowych przez około
30 sekund
, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU
I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź
czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w
lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika").
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060"
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się
informacja: "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również
usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości
wyświetlane przez program VAG-COM. System należy pozostawić w nastawach
podstawowych przez około
30 sekund
, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe – 08]
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ
PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ
DBW (protokół KWP-2000)
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana
przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu
"Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika
wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Nastawy podst. - 04]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja:
Nastawy podstawowe: OFF.
Kliknij przycisk: [ON/OFF/Dalej] Powinien pojawić się komunikat:
Nastawy
podstawowe: ON.
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym
polu ekranu pojawi się informacja: "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji.
Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się
pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM. System należy pozostawić w
nastawach podstawowych przez około
30 sekund
, po czym ponownie kliknąć:
[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe. Na górze ekranu
powinna pojawić się informacja:
Nastawy podstawowe: OFF
[Gotowe, powrót]
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ
PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
www.diagnostic.com.pl
www.ecutools.pl
www.moto-diagnostyka.pl
Plik z chomika:
irek412
Inne pliki z tego folderu:
1.9 TDI.pdf
(974 KB)
Adaptacja nastawnika przepustnicy.pdf
(192 KB)
Analiza logów.pdf
(519 KB)
Audi VW - Jak robić logi (przepływomierz i turbina).wmv
(19694 KB)
Automatyczne ryglowanie zamka.pdf
(379 KB)
Inne foldery tego chomika:
►ALARMY
►ALTERNATOR
►CHIP TUNING TOOLS
Abc liczniki samochodowe
AIRBAG SRS
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin