Supreme Commander - poradnik.pdf

(4286 KB) Pobierz
293575924 UNPDF
PORADNIK
1
293575924.003.png
Od autOra
W poradniku zastosowałem wiele uproszczeń w opisach jednostek i budowli wy-
stępujących w grze, np. wszystkie wieżyczki i ich odmiany zostały ogólnie podzie-
lone na działa obrony naziemnej i przeciwlotniczej. Jeżeli jakiś typ jednostek lub
budynków nie jest dokładnie określony pełną nazwą, zawsze znaczy to, że chodzi
o jego najnowocześniejszą dostępną wersję technologiczną.
Mam nadzieję, że ten poradnik nieraz okaże się tzw. ostatnią deską ratunku, gdy
podczas kampanii zatniecie się na wykonywaniu jakiejś operacji.
2
293575924.004.png
PORADY OGÓLNE
Na początek zachęcam do zapoznania się z garścią ogólnych porad na temat tego,
jak grać w Supreme Commander, by wygrywać:
Zanim rozpoczniesz właściwą rozgrywkę, zapoznaj się koniecznie z zawartym
w grze samouczkiem. W bardzo przejrzysty sposób wyjaśnia on wszystkie podsta-
wowe kwestie dotyczące gry Supreme Commander.
Podstawową sprawą jest częste zapisywanie gry. Supreme Commander
nie zawiera opcji „Autosave”, więc musisz pamiętać o tym, by co kilkanaście minut
zapisać stan rozgrywki.
Fundamentem twojej bazy są generatory mocy oraz ekstraktory i kreatory masy.
Nie zaczynaj masowej produkcji jednostek bądź umocnień obronnych, dopóki nie
zapewnisz sobie odpowiednich dostaw surowców.
Kolejna ważna zasada: nigdy nie mów sobie, że masz wystarczająco dużo
jednostek. Nieustannie powiększaj swoją armię, gdyż nie wiesz, co cię
za chwilę czeka. To samo tyczy się umocnień obronnych – gdy tylko możesz, do-
budowuj nowe działa.
Weź pod uwagę, że niektóre jednostki mają znacznie większy zasięg prowadzenia
ognia niż zasięg widzenia. Dlatego też często ułatwiaj im rozpoznanie terenu za
pomocą np. lotnictwa. Gdy tylko dojrzysz niewidoczne wcześniej jednostki, wy-
daj polecenie ataku.
Aby przyspieszyć stawianie budynków bądź produkcję jednostek, przypo-
rządkuj do pracy swoich inżynierów (bądź OJD). Pamiętaj jednak, że im więcej
z nich będzie pracowało, tym więcej Energii i Masy będzie pobierane z twoich
zapasów surowców.
Korzystaj rozważnie z opcji ustawiania prędkości rozgrywki. Przyspieszaj ją, gdy
rozbudowujesz bazę bądź produkujesz jednostki, natomiast zwalniaj, kiedy zasta-
nawiasz się nad kolejnym posunięciem.
W trakcie zabawy będziesz bardzo często słyszał pospieszających cię dowódców.
Nie przejmuj się nimi jednak, gdyż, wbrew pozorom, w 95% przypadków wcale
nie musisz się spieszyć.
UWAGA: Opisy misji były pisane na bieżąco, na podstawie aktualnych wersji map,
a te rozszerzają się w trakcie zabawy.
3
293575924.005.png 293575924.006.png
KAMPANIA UEF
Operacja 1: Czarna Ziemia
1 – tu zaczynasz
2 – wroga fabryka lotnicza
3 – linia obrony wroga
4 – generatory mocy Cybran
5 – cybrańska baza
Na początek dostaniesz kilka zadań związanych z rozbudową bazy [1],
które masz wykonać, posługując się OJD. Chwilę potem przyjdzie czas
na rozpoczęcie tworzenia armii. Na pierwszy ogień pójdą średnie czołgi. Kie-
dy już je wyprodukujesz, udaj się nimi na zachód, by zniszczyć wrogi radar.
To była bułka z masłem! Teraz czas na odrobinę trudniejsze zadanie, polegające
na zniszczeniu wrogiej fabryki lotniczej, która mieści się na południowym zachodzie
[2]. Zanim się tam udasz, przygotuj niewielki oddział, zawierający między innymi
przynajmniej trzy mobilne działa przeciwlotnicze. Znacznie ułatwią ci one zadanie,
gdyż fabryki chroni kilka bombowców.
4
293575924.001.png
Po zniszczeniu fabryki otrzymasz rozkaz zli-
kwidowania wszystkich wrogich dział wzdłuż
linii obrony. Jest ich pięć i znajdują się
na południe od twojej bazy [3]. Na szczęście,
pułkownik prześle ci posiłki, którymi od razu
możesz się udać na misję.
Zniszczenie dział to rozgrzewka przed ko-
lejnym zadaniem, czyli atakiem na znajdu-
jącą się na południe stąd cybrańską bazę
i przebywającego tam dowódcę Cybran. Otrzymasz od swoich sprzymierzeń-
ców dostęp do ich radaru, więc będziesz mógł się lepiej zorientować w liczeb-
ności wojsk wroga. Ponadto dostaniesz informację o należących do wroga ge-
neratorach mocy, umiejscowionych w południowo-zachodnim narożniku mapy
[4]. Udaj się tam OJD lub inżynierem (oczywiście pod eskortą – generatory
są chronione) i przejmij jeden z nich, aby sojusznicy mogli skorzystać ze swojego
działa. W tym czasie szykuj już spory oddział uderzeniowy, który za chwilę wykorzy-
stasz do ataku na wrogą bazę [5].
Po przejęciu generatora przyjdzie czas
na postawienie drugiej bazy. Pułkownik
zaproponuje ci uczynić to w miejscu daw-
nej linii obrony Cybran, ale lepszym miej-
scem będzie południowo-zachodni narożnik
mapy [4]. Postaw tam fabrykę jednostek na-
ziemnych i zacznij budować średnie czołgi
oraz mobilną lekką artylerię. Kiedy uzbierasz
po dwadzieścia jednostek jednego i drugiego
rodzaju, będziesz gotowy, by zaatakować Cybran. Uczyń to od południowej strony
bazy. Niebawem przywita cię OJD wroga. Twój oddział powinien dość szybko sobie
z nią poradzić. Gdy już się z nią rozprawisz, pierwsza misja zakończy się sukcesem.
5
293575924.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin