PLAN PRACY 5-latki czerwiec.doc

(249 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC CZERWIEC W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC CZERWIEC                            W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

 

  TEMATYKA ZAJĘĆ:

 

1.    Dziecięce przyjaźnie.

2.    Baśniowa Europa – Razem z Rumcajsem odwiedzamy Czechy.

3.    Lato wkoło nas.

4.    Bezpieczne wakacje.

5.    Wakacyjne podróże.

 

LITERATURA:  

1.      Kalendarz  muzyczny  w  przedszkolu – U. Smoczyńska- Nachtman.

2.      Wychowanie  fizyczne  w  przedszkolu -  K. Wlaźnik.

3.      Przewodnik metodyczny dla nauczyciela – wychowanie fizyczne  w  przedszkolu -  K. Wlaźnik.

4.      Gry  i zabawy dydaktyczne – M. Bogdanowicz.

5.      Najmłodsi w Europie, czyli podróże z Misiem Unisiem – K. E. Dębska

6.      Wędrówki po krajach Unii Europejskiej – B. Forma i G. Majdańska

7.      Wiersz „Chcę mieć przyjaciela” – D. Wawiłow

8.      Opowiadanie pt.: „Kurczak” – M. Musierowicz

9.      Inscenizacja pt.: „Lato, lato co ty na to?” – I. Terlikowskiej

10. Wiersz pt. „Uliczne sygnały” -  M. Szyprowskiej.

11. Wiersz pt. „Wakacyjne rady” - W. Bodalskiej.

12. Opowiadaniem pt. „Na kolonie” - J. Papuzińskiej.

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

Uwagi

31. 05. 2010 – 04.06.2010  DZIECIĘCE PRZYJAŹNIE

Cel ogólny: Nazywanie ludzi różnych ras, określanie miejsc ich zamieszkania, warunków klimatycznych, w jakich żyją • poznanie ich zwyczajów (ubiór, mieszkanie);

• zwrócenie uwagi na zabawy dzieci.

I. „Każdy chce mieć przyjacielaSłuchanie opowiadania D. Wawiłow Chcę mieć przyjaciela. (ad. 3)

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elem. aerobiku ( K. Wlaźnik nr XII )

(ad. 5, p. 3 i 4)

 

Ćwiczenia graficzne – rysowanie po śladzie (ad. 14, p. 3)

 

II „Potrafię być twórczy” przekształcanie narysowanej linii według własnych pomysłów, ćwiczenia twórczego myślenia poprzez zabawy poprzedzające wykonanie pracy plastycznej.

(ad. 9, p.2)

 

Piosenka do rysowania „Uśmiechnięte buzie” (według M. Bogdanowicz) - rozwijanie integracji percepcyjno-motorycznej.

(ad. 8, p. 4; ad 14, p. 3)

Umysłowa

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

Plastyczna 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

 

 

- Ćwiczenia poranne – zestaw nr 34 według materiałów metodycznych N. (ad. 5, p.4)

- Zabawy ruchowe:

„Kwiaty łąki” zabawa  orientacyjno –

Porządkowa;

„Kret w labiryncie” zabawa z  elementami równowagi;

„Złap motylka” zabawa

z elem. podskoku

(ad.5, p.4)

- Zabawy ruchowe z wykorzystaniem chusty animacyjnej KLANZA

(ad. 5, p. 3 i 4)

- Dzień Sportu – udział dzieci w zawodach sportowych

(ad. 5, p. 3 i 4)

- Słuchanie wiersza pt. Międzynarodowy dzień dziecka I. Słońskiej – opowiadanie N. o tym

- wypowiada się na temat wysłuchanego opowiadania,

- wymienia cechy przyjaciela;

- reaguje określonym ruchem na polecenia nauczyciela;

- dokładnie wykonuje ćwiczenia;

- wymyśla i wyraża w ekspresji plastycznej swoje pomysły, przekształcając narysowana linię;

- rysuje po śladzie;

- chętnie uczestniczy w zawodach sportowych; prawidłowo artykułuje zaproponowane dźwięki;

- śpiewa i rysuje po określonym wzorze;

- prawidłowo posługuje

się liczebnikami

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

Uwagi

31. 05. 2010 – 04.06.2010  DZIECIĘCE PRZYJAŹNIE

Cel ogólny: Nazywanie ludzi różnych ras, określanie miejsc ich zamieszkania, warunków klimatycznych, w jakich żyją • poznanie ich zwyczajów (ubiór, mieszkanie);

• zwrócenie uwagi na zabawy dzieci.

III „W murzyńskiej wiosce” – zabawy matematyczne – ćwiczenia w

przeliczaniu elementów oraz 

tworzeniu zbiorów.

(ad.13, p. 1, 2 i 3)

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elem. aerobiku ( K. Wlaźnik nr XII )

(ad. 5, p. 3 i 4)

 

V Prezent dla przyjaciela” – wykonanie zabawki zręcznościowej dla przyjaciela z użyciem jednorazowych kubków, sznurka i plasteliny, ozdobienie jej kolorowym papierem. (ad. 9, p.2)

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elem. aerobiku ( K. Wlaźnik nr XII )

(ad. 5, p. 3 i 4)

Umysłowa

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

 

Ruchowa

święcie. (ad. 3, ad.14 p. 5)

- Ćwiczenia poprawnej wymowy według E. Chilińskiej-Karpowicz „W wesołym miasteczku”. (ad. 3)

- Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. (ad.6, p.1)

- Słuchanie wierszy: „Lunamuk” E. Szelburg – Zarębina, „Bambo”                   J. Tuwim, „Lapończyk               i ren” B. Lewandowska

(ad.3 i ad.14)

- Zabawy i gry ruchowe na terenie ogrodu przedszkolnego.

(ad.5, p.4)

- Ukazanie podobieństw i różnic w wyglądzie, strojach, muzyce i domach dzieci z różnych kontynentów. (ad. 15)

 

głównymi i

porządkowymi;

- tworzy zbiory według określonej cechy;

- wypowiada się na temat wysłuchanego opowiadania;

- ćwiczy poprawna wymowę;

- wykazuje się wrażliwością na krzywdę innych;

- śpiewa refren piosenki;

- poznaje wygląd, stroje oraz domy dzieci innych ras;

- uważnie słucha charakterystycznych fragmentów muzyki innych kultur;

- wykonuje dla przyjaciela prezent ozdabiając go według własnego pomysłu;

 

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

Uwagi

07. 06. 2010 – 11.06.2010  BAŚNIOWA EUROPA -  RAZEM Z RUMCAJSEM ODWIEDZAMY CZECHY

Cel ogólny: Rozwijanie zainteresowań dzieci mieszkańcami innych krajów europejskich.

 

I Razem z Rumcajsem odwiedzamy Czechy”. Oglądanie ilustracji przedstawiających krajobrazy, charakterystyczne budowle i zabytki Czech. Swobodne wypowiedzi dzieci na ich temat. (ad. 15)

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 13 z wykorzystaniem metody Labana wg. materiałów met. N. (ad.5, p.3 i 4)

 

Ćwiczenia graficzne – kreślenie wzorów literopodobnych.

(ad. 14, p.3)

 

II Czeska mandala” – kolorowanie ilustracji związanej z tematyką kredkami świecowymi. (ad.9, p.2 i ad.15)

 

Zabawy z instrumentami perkusyjnymi uwzględniające różnicę barwy i wysokości dźwięku.

(ad. 8, p.2 i 3)

Lekcja w Bibliotece z cyklu Baśniowa Europa.

Językowa

 

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

Plastyczna

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin