PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC CZERWIEC W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH
TEMATYKA ZAJĘĆ:
1. Dziecięce przyjaźnie.
2. Baśniowa Europa – Razem z Rumcajsem odwiedzamy Czechy.
3. Lato wkoło nas.
4. Bezpieczne wakacje.
5. Wakacyjne podróże.
1. Kalendarz muzyczny w przedszkolu – U. Smoczyńska- Nachtman.
2. Wychowanie fizyczne w przedszkolu - K. Wlaźnik.
3. Przewodnik metodyczny dla nauczyciela – wychowanie fizyczne w przedszkolu - K. Wlaźnik.
4. Gry i zabawy dydaktyczne – M. Bogdanowicz.
5. Najmłodsi w Europie, czyli podróże z Misiem Unisiem – K. E. Dębska
6. Wędrówki po krajach Unii Europejskiej – B. Forma i G. Majdańska
7. Wiersz „Chcę mieć przyjaciela” – D. Wawiłow
8. Opowiadanie pt.: „Kurczak” – M. Musierowicz
9. Inscenizacja pt.: „Lato, lato co ty na to?” – I. Terlikowskiej
10. Wiersz pt. „Uliczne sygnały” - M. Szyprowskiej.
11. Wiersz pt. „Wakacyjne rady” - W. Bodalskiej.
12. Opowiadaniem pt. „Na kolonie” - J. Papuzińskiej.
Cykl tematyczny
Obszar edukacji, w którym działa dziecko i nauczyciel
Rodzaj aktywności
Inne formy aktywności
Oczekiwane rezultaty
Uwagi
31. 05. 2010 – 04.06.2010 DZIECIĘCE PRZYJAŹNIE
Cel ogólny: Nazywanie ludzi różnych ras, określanie miejsc ich zamieszkania, warunków klimatycznych, w jakich żyją • poznanie ich zwyczajów (ubiór, mieszkanie);
• zwrócenie uwagi na zabawy dzieci.
I. „Każdy chce mieć przyjaciela” Słuchanie opowiadania D. Wawiłow Chcę mieć przyjaciela. (ad. 3)
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elem. aerobiku ( K. Wlaźnik nr XII )
(ad. 5, p. 3 i 4)
Ćwiczenia graficzne – rysowanie po śladzie (ad. 14, p. 3)
II „Potrafię być twórczy” – przekształcanie narysowanej linii według własnych pomysłów, ćwiczenia twórczego myślenia poprzez zabawy poprzedzające wykonanie pracy plastycznej.
(ad. 9, p.2)
Piosenka do rysowania „Uśmiechnięte buzie” (według M. Bogdanowicz) - rozwijanie integracji percepcyjno-motorycznej.
(ad. 8, p. 4; ad 14, p. 3)
Umysłowa
Ruchowa
Plastyczna
Muzyczna
- Ćwiczenia poranne – zestaw nr 34 według materiałów metodycznych N. (ad. 5, p.4)
- Zabawy ruchowe:
„Kwiaty łąki” zabawa orientacyjno –
Porządkowa;
„Kret w labiryncie” zabawa z elementami równowagi;
„Złap motylka” zabawa
z elem. podskoku
(ad.5, p.4)
- Zabawy ruchowe z wykorzystaniem chusty animacyjnej KLANZA
- Dzień Sportu – udział dzieci w zawodach sportowych
- Słuchanie wiersza pt. Międzynarodowy dzień dziecka I. Słońskiej – opowiadanie N. o tym
- wypowiada się na temat wysłuchanego opowiadania,
- wymienia cechy przyjaciela;
- reaguje określonym ruchem na polecenia nauczyciela;
- dokładnie wykonuje ćwiczenia;
- wymyśla i wyraża w ekspresji plastycznej swoje pomysły, przekształcając narysowana linię;
- rysuje po śladzie;
- chętnie uczestniczy w zawodach sportowych; prawidłowo artykułuje zaproponowane dźwięki;
- śpiewa i rysuje po określonym wzorze;
- prawidłowo posługuje
się liczebnikami
III „W murzyńskiej wiosce” – zabawy matematyczne – ćwiczenia w
przeliczaniu elementów oraz
tworzeniu zbiorów.
(ad.13, p. 1, 2 i 3)
V „Prezent dla przyjaciela” – wykonanie zabawki zręcznościowej dla przyjaciela z użyciem jednorazowych kubków, sznurka i plasteliny, ozdobienie jej kolorowym papierem. (ad. 9, p.2)
święcie. (ad. 3, ad.14 p. 5)
- Ćwiczenia poprawnej wymowy według E. Chilińskiej-Karpowicz „W wesołym miasteczku”. (ad. 3)
- Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. (ad.6, p.1)
- Słuchanie wierszy: „Lunamuk” E. Szelburg – Zarębina, „Bambo” J. Tuwim, „Lapończyk i ren” B. Lewandowska
(ad.3 i ad.14)
- Zabawy i gry ruchowe na terenie ogrodu przedszkolnego.
- Ukazanie podobieństw i różnic w wyglądzie, strojach, muzyce i domach dzieci z różnych kontynentów. (ad. 15)
głównymi i
porządkowymi;
- tworzy zbiory według określonej cechy;
- wypowiada się na temat wysłuchanego opowiadania;
- ćwiczy poprawna wymowę;
- wykazuje się wrażliwością na krzywdę innych;
- śpiewa refren piosenki;
- poznaje wygląd, stroje oraz domy dzieci innych ras;
- uważnie słucha charakterystycznych fragmentów muzyki innych kultur;
- wykonuje dla przyjaciela prezent ozdabiając go według własnego pomysłu;
07. 06. 2010 – 11.06.2010 BAŚNIOWA EUROPA - RAZEM Z RUMCAJSEM ODWIEDZAMY CZECHY
Cel ogólny: Rozwijanie zainteresowań dzieci mieszkańcami innych krajów europejskich.
I „Razem z Rumcajsem odwiedzamy Czechy”. Oglądanie ilustracji przedstawiających krajobrazy, charakterystyczne budowle i zabytki Czech. Swobodne wypowiedzi dzieci na ich temat. (ad. 15)
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 13 z wykorzystaniem metody Labana wg. materiałów met. N. (ad.5, p.3 i 4)
Ćwiczenia graficzne – kreślenie wzorów literopodobnych.
(ad. 14, p.3)
II „Czeska mandala” – kolorowanie ilustracji związanej z tematyką kredkami świecowymi. (ad.9, p.2 i ad.15)
Zabawy z instrumentami perkusyjnymi uwzględniające różnicę barwy i wysokości dźwięku.
(ad. 8, p.2 i 3)
Lekcja w Bibliotece z cyklu Baśniowa Europa.
Językowa
...
dyrektor-1