Bala Vagga SN.37;25 -34.doc

(35 KB) Pobierz
Bala Vagga SN

Bala Vagga SN.37;25 -34

(Rozdział o mocach duchowych)

 

SN.37.25

Visarada Sutta

Sutta o Ufności

 

O mnisi, istnieje pięć mocy kobiety. Jakich pięć? Moc piękna, moc bogactwa, moc krewnych, moc synów i moc cnoty. Oto pięć mocy kobiety. Kiedy kobieta posiada tych pięć mocy, ufnie przebywa w domu.

SN.37.26

Pasayha Sutta

Sutta o Zwyciężeniu

 

O mnisi, istnieje pięć mocy kobiety. Jakich pięć? Moc piękna, moc bogactwa, moc krewnych, moc synów i moc cnoty. Oto pięć mocy kobiety. Kiedy kobieta posiada tych pięć mocy, przebywa w domu, zwyciężywszy swego męża.

 

 

SN.37.27

Abhibhuyya Sutta

Sutta o Posiadaniu Pod Kontrolą

 

O mnisi, istnieje pięć mocy kobiety. Jakich pięć? Moc piękna, moc bogactwa, moc krewnych, moc synów i moc cnoty. Oto pięć mocy kobiety. Kiedy kobieta posiada tych pięć mocy, przebywa w domu, posiadając swego męża pod kontrolą.

SN.37.28

Sn 37;29

Eka Sutta

Sutta o Jednym

 

O mnisi, kiedy mężczyzna posiada jedną tylko moc, posiada kobietę pod swą kontrolą. Jaka to jedna moc? To moc to autorytet. Kiedy kobieta zostaje pokonana przez moc autorytetu moc piękna nie może jej uratować, ani moc bogactwa, ani moc krewnych, ani moc synów, ani moc cnoty.

SN.37.30

Nasenti Sutta

Sutta o Odpędzaniu

 

O mnisi, istnieje pięć mocy kobiety. Jakich pięć? Moc piękna, moc bogactwa, moc krewnych, moc synów i moc cnoty. Jeśli, o mnisi, kobieta posiada moc piękna lecz nie moc cnoty wtedy jest odpędza się ją, nie przyjmuje do rodziny.
Jeśli, o mnisi, kobieta posiada moc piękna i moc bogactwa lecz nie moc cnoty wtedy jest odpędza się ją, nie przyjmuje do rodziny.
Jeśli, o mnisi, kobieta posiada moc piękna, moc bogactwa i moc krewnych lecz nie moc cnoty wtedy jest odpędza się ją, nie przyjmuje do rodziny.
Jeśli, o mnisi, kobieta posiada moc piękna, moc bogactwa, moc krewnych i moc synów lecz nie moc cnoty wtedy jest odpędza się ją, nie przyjmuje do rodziny.
Jeśli, o mnisi, kobieta posiada moc cnoty lecz nie moc piękna wtedy przyjmuje się ją do rodziny, nie wypędza się jej.
Jeśli, o mnisi, kobieta posiada moc cnoty lecz nie moc bogactwa wtedy przyjmuje się ją do rodziny, nie wypędza się jej.
Jeśli, o mnisi, kobieta posiada moc cnoty lecz nie moc krewnych wtedy przyjmuje się ją do rodziny, nie wypędza się jej.
Jeśli, o mnisi, kobieta posiada moc cnoty lecz nie moc synów wtedy przyjmuje się ją do rodziny, nie wypędza się jej. Oto pięć mocy kobiety.

SN.37.31

Hetu Sutta

Sutta o Powodzie

 

O mnisi, istnieje pięć mocy kobiety. Jakich pięć? Moc piękna, moc bogactwa, moc krewnych, moc synów i moc cnoty. O mnisi, to nie z powodu mocy piękna lub mocy bogactwa, lub mocy krewnych, lub mocy synów, po rozpadzie ciała, po śmierci, kobieta odradza się w dobrym miejscu przeznaczenia, w niebiosach. To z powodu mocy cnoty kobieta odradza się w dobrym miejscu przeznaczenia, w niebiosach. Oto pięć mocy kobiety.

SN.37.32

hana Sutta

Sutta o Pozycjach

 

O mnisi, istnieje pięć pozycji, które trudno osiągnąć kobiecie, która nie czyniła zasług. Jakie pięć?. Mówimy o nich gdy kobieta życzy sobie: "Obym odrodziła się w stosownej rodzinie!" Oto pierwsza pozycja trudna do osiągnięcia kobiecie, która nie czyniła zasług.

Gdy kobieta życzy sobie: "Odrodziwszy się w stosownej rodzinie, obym wżeniła się w stosowną rodzinę!" Oto druga pozycja trudna do osiągnięcia kobiecie, która nie czyniła zasług.

Gdy kobieta życzy sobie: "Odrodziwszy się w stosownej rodzinie, wżeniwszy się w stosowną rodzinę obym przebywała w domu bez rywalki!" Oto trzecia pozycja trudna do osiągnięcia kobiecie, która nie czyniła zasług.

Gdy kobieta życzy sobie: "Odrodziwszy się w stosownej rodzinie, wżeniwszy się w stosowną rodzinę, przebywając w domu bez rywalki obym powiła synów!" Oto czwarta pozycja trudna do osiągnięcia kobiecie, która nie czyniła zasług.

Gdy kobieta życzy sobie: "Odrodziwszy się w stosownej rodzinie, wżeniwszy się w stosowną rodzinę, przebywając w domu bez rywalki, powiwszy synów obym posiadała męża pod mą kontrolą!" Oto piąta pozycja trudna do osiągnięcia kobiecie, która nie czyniła zasług.
Oto pięć pozycji, które trudno osiągnąć kobiecie, która nie czyniła zasług.

O mnisi, istnieje pięć pozycji, które łatwo osiągnąć kobiecie, która czyniła zasługi. Jakie pięć?. Mówimy o nich gdy kobieta życzy sobie: "Obym odrodziła się w stosownej rodzinie!" Oto pierwsza pozycja łatwa do osiągnięcia kobiecie, która czyniła zasługi.

Gdy kobieta życzy sobie: "Odrodziwszy się w stosownej rodzinie, obym wżeniła się w stosowną rodzinę!" Oto druga pozycja łatwa do osiągnięcia kobiecie, która czyniła zasługi.

Gdy kobieta życzy sobie: "Odrodziwszy się w stosownej rodzinie, wżeniwszy się w stosowną rodzinę obym przebywała w domu bez rywalki!" Oto trzecia pozycja łatwa do osiągnięcia kobiecie, która czyniła zasługi.

Gdy kobieta życzy sobie: "Odrodziwszy się w stosownej rodzinie, wżeniwszy się w stosowną rodzinę, przebywając w domu bez rywalki obym powiła synów!" Oto czwarta pozycja łatwa do osiągnięcia kobiecie, która czyniła zasługi.

Gdy kobieta życzy sobie: "Odrodziwszy się w stosownej rodzinie, wżeniwszy się w stosowną rodzinę, przebywając w domu bez rywalki, powiwszy synów obym posiadała męża pod mą kontrolą!" Oto piąta pozycja łatwa do osiągnięcia kobiecie, która czyniła zasługi.
Oto pięć pozycji, które łatwo osiągnąć kobiecie czyniącej zasługi.

SN.37.33

Sutta o Ufności Dzięki Pięciorakiej Moralności

 

O mnisi, kobieta posiadająca pięć cech przebywa ufna w domu. Jakie pięć? Powstrzymuje się od odbierania życia, powstrzymuje się od brania tego co nie dane, powstrzymuje się od złego seksualnego prowadzenia się, powstrzymuje się od mówienia tego co nie jest, powstrzymuje się od spożywania alkoholu, który prowadzi do nieuważności. Kiedy kobieta posiada te pięć cech, przebywa ufna w domu.

 

N.37.34

Sutta o Wzroście

 

O mnisi, wzrastając w pięciu strefach wzrostu, kobieta, uczennica Szlachetnych, wzrasta szlachetnym wzrostem, zyskując esencję, zyskując to co najlepsze z cielesnego istnienia. Jakie pięć? Mówimy o nich gdy kobieta wzrasta w wierze, w cnocie, w wiedzy, w szczodrości i w mądrości. Wzrastając w tych pięciu strefach wzrostu, kobieta, uczennica Szlachetnych, wzrasta szlachetnym wzrostem, zyskując esencję, zyskując to co najlepsze z cielesnego istnienia.

Kiedy tu i teraz wzrasta w wierze,
w wiedzy, szczodrości i mądrości,
cnotliwa świecka kobieta,
zyskuje tu i teraz esencję dla samej siebie.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin