grudzień 2009.doc

(106 KB) Pobierz

 

                                    

                                            Grudzień 2009

 

         Ośrodki zainteresowań 

 

1.            W kopalni – poznajemy pracę górników;

2.            Mikołajki / Choinki i choineczki;

3.            Zanim przyjdą Święta;

4.            Przygotowania do świąt Bożego Narodzenia;

5.            Witaj Nowy Roku;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                          „W kopalni – poznajemy pracę górników”

                                30.11. – 04.12.2009r.

                               

 

 

 

1.( 3/14 )  ‘Węglowa opowieść’- opowiadanie W. Chotomskiej

·         dz słucha uważnie opowiadania, odpowiada na zadane pytania,

·         wie co otrzymujemy z węgla,

 

2.(8) „Pędzi pociąg”nauka piosenki

·         zabawy ruchowe na tle piosenki,

·         rozwijanie poczucia rytmu

 

3.( 9 ) Wagonik z węglem- wyklejanie wagoników z węglem kolorowym papierem i czarną bibułą

·         dz potrafi wykonać pracę wg wzoru

·         doprowadza pracę do końca

 

4.( 1/15 ) Wyjście do kina na film: „Niko na drodze do gwiazd”

·         kulturalne zachowanie w kinie

 

 

5. ( 1/15Uroczyste spotkanie z górnikiem z okazji jego święta

·         dz. słucha opowieści górników  związanych z ich pracą, wie jak wygląda strój galowy , śpiewa piosenki i recytuje wiersze przygotowane na tę uroczystość

 

Ø                                  ( 10/14 )  Nauka wiersza ‘Górnicza czapka’

 

Ø                                  ( 10/4 )  „Kopalnia”- konstruowanie z klocków

 

Ø                                  14 )  Zabawy w zdania- kończenie rozpoczętych zdań- rozwijanie słownictwa i myślenia

 

Ø                                  ( 14 )  Ćwiczenia słuchowe- rozpoznawanie słów, które podaje nauczyciel bez pierwszej głoski

 

Ø                                  ( 5/6/11 )  Spacer- obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie

 

Ø                                  ( 3 )  „Gimnastyka buzi i języka” – usprawnianie narządów mowy

 

Ø                                  (1/4 )  Zabawa tematyczna w „sklep” i „dom”. Wdrażanie dzieci do sprzątania po skończonej zabawie.

 

             ( 5 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5 )   Zabawy ruchowe

-- „Lampa- nos”- orient- porządkowa

 

- „Biegnij za papierową strzałką z el biegu

 

-‘Po kładce”- z el. równowagi

 

- „Raki idą tyłem”- z el. czworakowania

 

- „Zrób to co piłka”- zab. naśladowcza

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                               Zanim przyjdą Święta.                          

                                14.12. – 18.12.2009

 

 

 

1.( 3/15 ) „W grudniowe święta” - rozmowa z dziećmi na temat zwyczajów Świąt Bożego Narodzenia.

·  poznaje tradycje związane ze świętami;

 

2. ( 13 ) „Bombki”- zabawa dydaktyczna

·         potrafi określić różny kształt bombek , przeliczyć i porównać ilość w zbiorach, potrafi określić o ile jest więcej a o ile mniej.

 

3. ( 9 ) Ozdoby choinkowe -wykonywanie z kolorowego papieru, bibuły, złotka wg wzoru, cięcie po linii prostej, klejenie elementów,

 

·         odczuwanie radości z wykonanej pracy.

 

4. (9/14  ) Kolor zielony – poznanie z kolorem

·                                       rozróżnianie koloru zielonego z posród innych

 

5.( 13/15 ). „Choinka – strojnisia”ubieranie choinki w sali, wieszanie ozdób.

:

·         zwrócenie uwagi na przestrzeganie właściwej kolejności zawieszania kolejnych elementów dekoracyjnych

 

Ø      ( 3  )  Oglądanie świątecznych ilustracji          w czasopismach dziecięcych – odszukiwanie oznak Świąt;

 

Ø      ( 7/14 ) Nauka wiersza „Wesołych świąt”

 

Ø      ( 7 ) Teatrzyk : „Królewna Śnieżka” – przyjazd aktorów z teatru w …..

 

Ø      ( 5/6  )  Spacery w najbliższej okolicy – obserwowanie zimowych zmian występujących w otoczeniu.

 

Ø      ( 9/14  )  „Kolorowa choinka” – ćwiczenie graficzne

 

Ø      5 )  Interpretacja ruchowa wiersza T. Kubiaka „Wesoła choinka”

 

Ø      ( 1/4 )  Zabawy tematyczne w kącikach – zachowanie ładu i porządku po skończonej zabawie

 

( 5 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5 )   Zabawy ruchowe

 

- orient. – porząd. „Tańczące drzewka”.

- z elem. rzutu „Traf śnieżką

  - zabawa bieżna „Zaprzęgi”

  -zab. orient – porządkowa „Wiatr i śnieżynki”

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                        Przygotowania do świąt Bożego Narodzenia;

                                         21.12.- 24.11.2009r. 

 

 

 

1.(15/3/1 )  „Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia” – rozmowa nt. obrazka

·         zna zwyczaje związane ze Świętami Bożego Narodzenia

·         swobodnie wypowiada się na określony temat

 

2.( 15 )Spotkanie opłatkowe z dziećmi i personelem przedszkola. Udział w przygotowanie wigilijnego stołu, dzielenie się opłatkiem. Oglądanie jasełek w wykonaniu dzieci z najstarszej grupy.

·               przeżywanie radosnego nastroju zbliżających się świąt.

·               integracja środowiska przedszkolnego;

·               wdrażanie do kulturalnego zachowania się przy stole

 

3. ( 3/14 ) „Stół wigilijny” – historyjka obrazkowa- uzupełnienie brakujących elementów na świątecznym stole

 

·         swobodnie wypowiada się na określony temat

 

4.( 8  ) Śpiewamy choince – indywidualny

i zbiorowy śpiew piosenek i kolęd

 

·         przełamywanie nieśmiałości u dzieci przed występem

 

 

 

Ø      ( 14/3  )  Rozwiązywanie zagadek o tematyce świątecznej.

 

Ø      ( 1/4...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin