radka.doc

(2389 KB) Pobierz
POLITECHNIKA POZNAŃSKA

POLITECHNIKA POZNAŃSKA                                                                   Rok Akademicki 2009/2010

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska                                          Semestr 5

Instytut Inżynierii Lądowej

Zakład Budowy Mostów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mosty Metalowe

       Projekt ustroju nośnego mostu                             drogowego o konstrukcji zespolonej

 

 

 

                 Prowadzący:  mgr inż. Lech Apanas

 

                      Wykonał:  Radosław Jarczak, grupa B7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.      Dane wyjściowe:

- schemat statyczny: ustrój swobodnie podparty,

- rodzaj stali: St3M,

- rodzaj przeszkody: droga dwujezdniowa,

- sposób montażu: z 2 podporami montażowymi co L/3,

- rozpiętość teoretyczna przęsła: lt= 22,0 m,

- szerokość jezdni: 7,0 m,

- szerokość chodników (A,B): 1,5 m,

- ilość dźwigarów głównych:  m = 5,

- grubość płyty: t = 30 cm,

- wysokość najniższego skosu: hu = 16 cm,

- obciążenie taborem samochodowym: klasa A (według PN-85/S-10030),

- beton: B30,

- czas przyłożenia obciążeń na płytę: t0 = 14 dni,

- wilgotność: w = 65%

 

Dobór pozostałych parametrów:

   - rozstaw dźwigarów głównych:

Przyjmuję  s=2,4 m

   - wysięg wspornika: a < s 

              Przyjmuję  a=1,43 m

- nachylenie skosu nad dźwigarami

Przyjmuję : 1:1

      - elementy stężęń :

Przyjmuję: kątowniki: L 30 x 30 x 4,

 

Wymiary dźwigara:

- środnik: wysokość : hs=(;)lt = (0,88 ; 1,47

Przyjmuję hw =1,4 m

                            szerokość  ts> 7+3 hw = 11,2 mm

                                          Przyjmuję ts = 15 mm

- pas górny: szerokość b1 = (200;400) mm 

Przyjmuję b1= 250 mm

                    wysokość t2 = 0,1*119,5 = 11,75mm 

              Przyjmuję t2= 20 mm

- pas dolny: szerokość b2 = (0,2;0,4)hs =(0,28 ; 0,56) m 

Przyjmuję b2= 500 mm

                    Wysokość t2 == 0,1*244,5+5 = 29,25 30 mm

Przyjmuję t2= 30 mm

 

 

 

 

 

 

2.        Obliczenia statyczne:

 

2.1.  Zebranie obciążeń stałych:

 

OBCIĄŻENIA  FAZA I:

 

 

 

 

OBCIĄŻENIA  FAZA IIA:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              OBCIĄŻENIA   FAZA IIB:

 

Ø      obciążenia stałe:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ø      obciążenia zmienne:

- obciążenie taborem samochodowym

Dane z tabeli według PN-85/S-10030

 

Klasa obciążeń

Obciążenie

q0

[kN/m2]

Obciążenie

K0

[kN]

Nacisk na

[kN]

A

4,0

800

200

 

              - współczynnik dynamiczny φ

 

                            φ = 1,35 – 0,005*L ≤ 1,325                            ,gdzie L- rozpiętość teoretyczna przęsła

                            φ = 1,35 – 0,005*22,0 = 1,24                                          (L=22,0 m)

 

                                          φ = 1,24

 

              - obciążenia pojazdem

 

                            Obciążenie rozłożone obliczeniowe: ( nie uwzględnia się wsp. dynamicznego )

 

                                                        q = 4,0*                                          (=1,5)

                                                        q = 4,0*1,5

                                                        q = 6,0

 

                            Obciążenie skupione

a) obliczeniowe :

                                                                                    (=1,5)

                                                        K = 800*1,24*1,5

                                                        K = 1488,0 kN

 

                            b) obliczeniowe przypadające na oś:

                                                       

                                                        P =

                                                        P = 372,0 kN

                           

              - obciążenie tłumem pieszych...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin