Razem_w_przedszkolu_5_cz1_rozklad_mat.doc

(276 KB) Pobierz
Wielokierunkowa aktywność dzieci – WRZESIEŃ

 

 

Wielokierunkowa aktywność dzieci – WRZESIEŃ

 

 

Integralny ośrodek tematyczny: MAM 5 LAT, POZNAJĘ KOLEGÓW I MOJE NAJBLIŻSZE OTOCZENIE

 

 

Temat

dnia

 

Społeczna przyrodnicza

techniczna
i zdrowotna

 

 

Językowa
i literacka

 

Matematyczna

 

Słuchowa, muzyczna

 

Plastyczna

 

Gry i zabawy ruchowe

 

W naszej sali

Przydzielanie indywidualnych znaczków. Zapamiętywanie wyglądu własnego znaczka. Doskonalenie spostrzegawczości.

Zapoznanie się z rodzajem kącików tematycznych w sali. Wspólne urządzanie kącików zabaw; tematyczne porządkowanie zabawek i ustalanie dla nich stałych miejsc. Ustalenie zasad dotyczących korzystania z zabawek.

 

„W sali” – opowiadanie na temat obrazka. Opowiadanie, co robią dzieci. Nazywanie przedmiotów
i określanie, gdzie się one znajdują za pomocą przyimków: na, pod, obok, w środku...

 

Zapoznanie się z różnymi kącikami tematycznymi w sali. Klasyfikowanie zabawek według rodzaju. Ustalenie zasad korzystania ze wspólnych miejsc do zabawy, atrakcyjnych zabawek, gier, układanek.

Zabawa dydaktyczna Gdzie jest w naszej sali…?”. Posługiwanie się określeniami:

na, pod, nad, za, obok,

wysoko, nisko,

między, przy,

w środku, poza.

Ćwiczenie słuchu fonematycznego.

Wypowiadanie sylabami wyrazów: klocki, tablica, samochody, akwarium...

Zapoznanie się z wyprawką. Omówienie sposobu korzystania z niej. Wypchnięcie z tekturki słonika i złożenie go wzdłuż przerywanych linii.

„Moja ulubiona zabawa” – rysowanie flamastrami. Uczenie się rozplanowania pracy na całej powierzchni kartonu
i umiejętnego posługiwania się flamastrami.

Zabawa orientacyjno-porządkowa: „Szukaj pary”.

 

 

 

K1 s. 1

 

 

 

W1 s. 7

 

 

 

Podstawa programowa

 

Ad 1, p. 2

 

Ad 13, p. 4

 

Ad 4, p. 2     Ad 13, p. 4

 

Ad 14, p. 6

 

Ad 9, p. 2

 

Ad 5, p. 4

 

 

 

Znamy magiczne słowa: przepraszam, proszę, dziękuję

Wysłuchanie wiersza Czesława Janczarskiego „Piękne zwyczaje” i zawarcie kontraktu grupowego. Uczenie się kulturalnego zwracania się do siebie nawzajem, właściwego używania zwrotów grzecznościowych. Stworzenie kontraktu grupowego dotyczącego zasad zachowania.

 

„Poznajemy kolegów” – zabawa dydaktyczna. Uczenie się poprawnego budowania wypowiedzi wielozdaniowej. Wiązanie opisu słownego z osobą dziecka.

„Nasze znaczki” – zabawa dydaktyczna połączona z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Dzielenie zbioru na podzbiory. Posługiwanie się nazwami figur geometrycznych: prostokąt, trójkąt, kwadrat, koło, trapez. Przeliczanie figur. Wprowadzenie do globalnego czytania wyrazu figury.

„Jaka to zabawka
i gdzie jest jej miejsce?” - zabawa dydaktyczna. Synteza słuchowa wyrazów wypowiadanych przez nauczycielkę sylabami, np. lal – ka, sa – mo – chód.

 

Wykonanie zadania w kartach pięciolatka. Kolorowanie obrazków konturowych bez przekraczania linii. Odzwierciedlanie
w formie plastycznej wyglądu własnego znaczka rozpoznawczego.

Zabawa „Przedostań się na drugą stronę”, bezpieczne wspinanie się.

 

 

 

K1 s. 2

 

 

 

K1 s. 5

 

Podstawa programowa

 

 

Ad 1, p. 1, 2

 

Ad 3, p. 3

 

Ad 4, p. 2

Ad 13, p. 1

 

 

Ad 14, p. 6

 

Ad 14, p. 3

 

Ad 5, p. 4

 

 

Wspólne zabawy

„Poznajemy imiona kolegów” – zabawa dydaktyczna. Utrwalanie znajomości imion dzieci w grupie. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem. Ćwiczenie pamięci.

 

„Przepraszam, to moja wina! ” – historyjka obrazkowa. Opowiadanie historyjki obrazkowej, wiązanie przyczyn
i skutków według chronologii zdarzeń.

„Roztargniona Iwona” – słuchanie wiersza Anny Łady. Uważne wysłuchanie wiersza. Zrozumienie określenia roztargniona.

Wykonanie zadania w kartach pracy.

Rozpoznawanie
i nazywanie kształtu kwadratu i trójkąta. Przeliczanie elementów
i posługiwanie się określeniem tyle samo.

Zapoznanie się ze słowami i melodią piosenki „Razem w przedszkolu”.

Drogi i dróżki” – malowanie farbami plakatowymi na szarym papierze. Malowanie różnego rodzaju linii. Wykorzystanie całej powierzchni papieru. Umiejętne posługiwanie się pędzlem.

 

Zabawa „Omiń klocki”, ćwiczenie utrzymywania równowagi.

 

 

 

 

K 1 s. 3

 

K 1 s. 3

 

Płyta CD, piosenka 1

 

 

 

 

Podstawa programowa

 

Ad 1, p.1

 

Ad 4, p. 2, 3

 

Ad 13, p. 1

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin